Gå til innhold

MYe å hente i diesel?


Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Alpina E90/91 3D har 200 HK ved 4000 rpm og 410 Nm ved 2000 rpm. 0-100 Km/t klares på 7,4 sekunder og topphastigheten er 238 Km/t.... kanskje ikke så kult å være buse i en E36 325i når en D3 dukker opp... :lol:

Alpina D3 har grunnleggende den samme motoren (M47D20) som jeg har i min E46 318dT med 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm ved 1750 rpm... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel har veldig bra elastisitet på høyt gir.

i 4 og 5 gir. fra 80-120 er E90 320d nesten like rask som E90 330i.

Men liker man å gire mye er historien en annen.

------------------------------------------------------------

Når det gjelder den Alpinaen så er det noe hvem som helst kan klare å få ut 200 HK av den motoren. Men det er den siste med 163 HK.

318d har annen turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte en E90 320 Da igår, og det ER mye komfort i en diesel, betydelig mer enn i en bensinmotor.

I komfort mener jeg mer avslappende kjøring, ikke hyppige girskift (jeg har 318i) og mer trøkk ved forbikjøringer.

Mens bensinen er mer sportslig og man kan vel kjøre mer aggresivt, mht turtall og slikt.

8)

Konklusjon, diesel til 5 serie og bensin til 3'ern.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte en E90 320 Da igår, og det ER mye komfort i en diesel, betydelig mer enn i en bensinmotor.

I komfort mener jeg mer avslappende kjøring, ikke hyppige girskift (jeg har 318i) og mer trøkk ved forbikjøringer.

Mens bensinen er mer sportslig og man kan vel kjøre mer aggresivt, mht turtall og slikt.

8)

Konklusjon, diesel til 5 serie og bensin til 3'ern.

:wink:

Enig, men den nye E90/91 320d og ikke minst 330d er et fantastisk konsept... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger man en 330 i "riktig" gear vil den jo være raskere ... hallo ??

Var jo det som var poenget hans da. I 4. og 5. gir drar den like godt som en 330.

ER jo ikke noe interessant å sammenlikne dette da... viser jo bare hvor mye kraftigere 330 er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger man en 330 i "riktig" gear vil den jo være raskere ... hallo ??

Var jo det som var poenget hans da. I 4. og 5. gir drar den like godt som en 330.

E90 320d klarer iht. BMW 0-100 Km/t på 8,3 sekunder... 6,3 sekunder for E90 330i. E90 320d klarer 80-120 Km/t i 4. gear på 6,7 sekunder... 6,6 sekunder for E90 330i... dog kan man med 330i kjøre distansen i 3. gear. E90 320d har en topphastighet på 225 Km/t... 250 Km/t for 330i... dog kan man uten elektronisk fartssperre kjøre ca. 265-270 Km/t... altså er 330i i en helt annen klasse enn 320d... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte en E90 320 Da igår, og det ER mye komfort i en diesel, betydelig mer enn i en bensinmotor.

I komfort mener jeg mer avslappende kjøring, ikke hyppige girskift (jeg har 318i) og mer trøkk ved forbikjøringer.

Mens bensinen er mer sportslig og man kan vel kjøre mer aggresivt, mht turtall og slikt.

8)

Konklusjon, diesel til 5 serie og bensin til 3'ern.

:wink:

Enig, men den nye E90/91 320d og ikke minst 330d er et fantastisk konsept... :wink:

Ble overrasket over hvor stillegående 320d var, meget harmonisk må jeg si!

:wink:

Har dessverre ennå ikke prøvd 3 liter diesel, kun en 525Da, og 3 liter bensin har jeg kun prøvd i 1 serie, en eksplosiv opplevelse!

:shock:

Fatter er i dilemma mellom 520Da og 525Da, er ikke store forskjellen på disse faktisk.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger man en 330 i "riktig" gear vil den jo være raskere ... hallo ??

Var jo det som var poenget hans da. I 4. og 5. gir drar den like godt som en 330.

E90 320d klarer iht. BMW 0-100 Km/t på 8,3 sekunder... 6,3 sekunder for E90 330i. E90 320d klarer 80-120 Km/t i 4. gear på 6,7 sekunder... 6,6 sekunder for E90 330i... dog kan man med 330i kjøre distansen i 3. gear. E90 320d har en topphastighet på 225 Km/t... 250 Km/t for 330i... dog kan man uten elektronisk fartssperre kjøre ca. 265-270 Km/t... altså er 330i i en helt annen klasse enn 320d... :wink:

Takk for at noen skjønner dette! Greit at Diesel-biler har mye dreiemoment, men en kraftig bensin-bil kjører i ring rundt en Diesel...

Noen som husker da Top Gear testet 535d mot en 545.... vel er 535d er rask bil, men 545 var nok noe annet... hvem i allverden vil ligge i 4 gear meden bensinbil når man kan ligge i 3 og få så MYE mer aks...

Syns egentlig ikke det er noe vits i å sammenlikne medmindre man sammenliker i samme gear...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overrasket over hvor stillegående 320d var, meget harmonisk må jeg si!

:wink:

Har dessverre ennå ikke prøvd 3 liter diesel, kun en 525Da, og 3 liter bensin har jeg kun prøvd i 1 serie, en eksplosiv opplevelse!

:shock:

Fatter er i dilemma mellom 520Da og 525Da, er ikke store forskjellen på disse faktisk.

8)

Nei... kun en rekkesekser og 83000,- kroner... gå for en E60 520d med manuelt gear... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse gode svar her :) Men bilen jeg har tenkt på er E46 320d. Det er vel bedre drag og ask i denne enn min 316? Har kjørt min far sin A6 3.0tdi så vet jo diesel funker bra,men blir jo litt andre dimensjoner det enn en 320d. Tror ingen svarte skikkelig på om det er mer å hente i E46 320d enn 170 hk med chip :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...