Gå til innhold

spm ang basskasse og forsterker


Anbefalte innlegg

er fersk innenfor bilstereo og lurer derfor på følgende:

om jeg kjøper en aktiv sub i kasse, vil jeg da ha behov for forsterker?

eller er det ved kjøp av f.eks passiv sub?

tar gjerne imot tips på ferdige løsninger.

eller forsterkere og subber som passer sammen

(skal evt. inn i en E36 318is coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert jeg heller, men det er vel slik at aktiv sub betyr at den har innebygget forsterker og ikke trenger noen ekstern forstreker, mens passiv må drives med en ekstern forsterker.

Edit: sjekk ut linkene til høyre her på siden:

Feks. eksempel på passiv sub med ekstern forsterker: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/HAYAUDIO//subdet147.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, missforstod litt. trodde du hadde en aktiv sub jeg. derfor jeg spurte hva slags forsterker som satt i. Ikke noe stress å få litt bass i bilen da... ER digg med litt bra lyd med litt trøkk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, helt i orden det. er fort gjort!

ja har tenkt litt på det selv ja :D

Det er billigst å kjøpe aktiv sub, men anbefaler å kjøpe seperat sub og forsterker. Vanligvis er de aktive subbene lite å skryte av når det gjelder kvaliteten, og av et ukjent merke. Kjøp en liten pakke fra rockford fosgate med sub/kasse og forsterker. De bruker å ha slike kit på eks: www.bilradiospesialisten.no og www.bilstereospesialisten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte for man mer for pengene ved og kjøpe et merke som ikke er så veldig kjent. De andre store merkene betaler man myyyyye bare for navnet..

Skal man ha en god rockford fosgate eller Kicker så må man opp i 5-6000kr pr ellement. Modellene under er ikke mye og skryte av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte for man mer for pengene ved og kjøpe et merke som ikke er så veldig kjent. De andre store merkene betaler man myyyyye bare for navnet..

Skal man ha en god rockford fosgate eller Kicker så må man opp i 5-6000kr pr ellement. Modellene under er ikke mye og skryte av..

Selger jo jeg Kicker L7 12" bassere til 3490,- håper da dem er noe å skryte av. ;) Får greie aktivekasser og. Dem er hvertfall optimalt konstruert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...