Gå til innhold

Argumenter BMW mot OPEL

Rope
 Share

Anbefalte innlegg

Hva hadde egentlig BMW som var nogenlunde kult før E30??

503:

800px-BMW_503_Cabrio.JPG

507:

800px-507.JPG

E9:

800px-BMWE9CSa.jpg

E24:

0401_08z+1984_bmw_m635+front_left_view.jpg

For å nevne noe. Når det er sagt - Speedster Turbo står definitivt på min liste over biler jeg skal eie en vakker dag, det er ikke mange biler jeg har kjørt som er morsommere enn den. Jepp, det er i bunn og grunn en Elise, men i mine øyne ser Speedster MYE fetere ut enn Elise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her var det mye som fikk meg til å trekke på smilebånda. HEHE..

Mange som ikke har peiling på hva de snakker om i det hele tatt... enhver treåring burde jo vite at opel lagde kule og gromme biler fra 67 og opp til 80tallet. Hva hadde egentlig BMW som var nogenlunde kult før E30?? E21? jo den begynte jo å ligne noe....

Forresten, når det gjelder Lotus Omega så kan jeg fortelle at det er en 3,6 liter biturbo 377hk og den motoren er utviklet fra en standard 3,0 24v fra omega 3000. Det er IKKE motor fra noen Blitz.

Og Speedster har heller ikke Toyota motor. den har enten en 2,0 turbo på 197hk eller en 2,2 på 147hk...

Jeg kjører Bmw 320d E90 nå, men det er jo selvfølgelig fordi Opelene mine fortjener å stå inne og vente på våren nå...

BMW har jo laget MANGE Modeller før e30 som kan måle seg med hva opel kom med i samme tidsepoke.

jeg er ikke en trangsynt BMW fanboy og digger en grom Kadett eller en Manta for eks.

men blir feil å si at bmw ikke kom med kule biler før e30n kom på markedet #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Avgift-systemet i norge gjør jo sitt til at mange artige modeller aldri kom til berget.

BMW kontra Opel. Før i tiden var det forskjell på de men Opelen jeg kjører er vel egentlig bare en lisensprodeusert e39, mao like dårlig kvalitet på begge.

Men herregud, har du ikke fått med deg at det finnes kule biler før e30 har du neppe sett mange biler :D

Takk til spitz for å legge ut BMW 503 :D Fyser du på film med bilen ser du "The Last Run" fra 1971. Lurte fælt gjennom filmen selv serru :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle opler i mine øyne er fantastiske å både kjøre å se på.. En bmw frelst ville fått seg en positiv overaskelse hadde han prøvd en god ascona b/ manta b feks for maken til lettkjørt å leken bil skal det letes lenge etter... Men opel har mye kleine motorer og driverk.

Å bygge bmw er som en tur i parken kontra gammal opel da du får ALT til bmw å til opel må det meste lages for at ting skal holde om enn vil ha litt krutt under panseret og ikke minst prisen! Opel folk er griskere enn jens stoltenberg!

Er opelmann fullt å helt men er redd bmw har mange forrdeler når det gjelder å bygge, pris på deler å deletillgangen ! Men opel har til de grader mere sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW kontra Opel. Før i tiden var det forskjell på de men Opelen jeg kjører er vel egentlig bare en lisensprodeusert e39, mao like dårlig kvalitet på begge.

Hva slags opel har du da??? Såvidt jeg vet er det ikke noen opel modeller som ligner bmw. Eneste likheten er under panseret på Omega B 2,5tdi. Der står jo en bmw 6syl diesel... (For å påstå at Opel kan lage Dieselmotorer ville nok bli ganske feil) Men ellers er det ikke noe likheter... Nå regner jeg med at det er Omega du mener, og det er ikke lisensproduksjon. Den kom jo på markedet et år før e39..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ascona b disel engang å si at opel ikke kan lage diselmotor er det mest korekte jeg har lest her inne :D

Hvorfor slutta de da? 2,1 diesel er jo en ombygd bensinmotor, grisedau og ikke akkurat best kvalitet.

2,3 diesel er bra, men fortsatt grisedau. så fort de prøver å få noe krefter i sakene, så ryker de....

Etterhvert gikk de over til Isuzu, bmw og Alfa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du feil? Jeg er enig i at opel disel er av dårlig kvalitet... 1,7 fikk du jo bade i opel å isuzu disel vel... Letteste måten å se forskjeld var vel olje påfyllingslokket? Enten var det bare å dra rett av eller så var det skrulokk? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke feil nei, men jeg tolka deg nok ikke som du tenkte....

da er vi jo enige, alle kan jo lage noe, men er jo ikke alle som kan lage det like bra....

1,7 fikk man i begge deler ja, men det var ikke opel sin 1,7 som var god... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det var det sikkert ikke.. Opel har vel ikke laget så alt for mange gode motoren vel? Motorene med dobble kammer er jo ikke så værst men ne motorene å ohc motorene har værtfall ikke ejg hatt alt for mange gode opplevelser med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah surret litt her.. Ne har jeg alldri hatt noen problem med faktisk... De motorene er jo faktisk geniale.. Der kan jo register reima ryke å ingenting går istykker :D bare å sette på ny .. Hadde en sånn med turbo en gang å det funket det... Motoren var fra en omega a 9,0-1 komp og funket greit det i en kadett c :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 2010 Opel Insignia med 130 hk diesel, og med skinn, automat og masse utstyr var det faktisk en jævla allright bil! Jeg ble faktisk skikkelig overrasket over kvalitets følelsen de har fått frem i den bilen, føltes dyrere enn den var :) Men Opel kommer aldri i nærheten av BMW, verken for 40 år siden eller i dag! En Insignia OPC er jævlig rå, men den blir fort parkert av en E90 335I med M-Sport. Yttelsesmessig så ligger den likt med E90 330I, og det med BMWens selvpustende 272 hk mot Opelens 325 turbo hester, så det er ikke sånn veldig imponerende dessverre! BMW har dieselbiler som presterer bedre enn Insignia OPC.

Og hvordan kan man påstå at Opel Monza er ser bedre ut enn f eks E24! Gå ut på gata og spør hvemsomhelst hvilken bil som ser best ut og flesteparten vil velge E24 selvsagt. La oss heller ikke glemme at E24 har ett design fra 1976:

fs1uvd2k9ynreey3tems.jpg

ld89rcxkhcu3s2mpks5l.jpg

Men for all del, eldre Opler som Commodore, Senator og Monza er jo imponerende biler for sin tid! Men BMW overgår de ikke en plass :D

Geier:

Har du forøvrig sett de strøkene Oplene som stadig står i hallen på Esso på Hisøya! En lyseblå Commodore stasjonsvogn og en tidlig 70 talls sort Admiral med gamle PC-skilter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi gammel opel mot bmw så tror jeg ikke at monzan må blandes inn for den er stygg :) c coupe mot en 02 feks så kan du gå å spørre folk på gata. Ingen blir enige her uannsett . Bmw er vinterbil å opel sommer bil :) skal også sies at opel lager å har laget alt for mange stygge biler men det har bmw også for de har jo 5 serie å 7 serien som har sett stygge ut siden tidenes morgen med unntak av e28 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...