Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

-jekkfester under bilen.

-hele "bretten" på kanalene.

-støtdempertårn forann.

-nede i dører.

-under gummispoilern på koffertlokket

-bagasjerom

-hjulbuer

osv osv osv osv

e28 er en bil som ruster mye. har eid 2stk, så det jeg nevner ovenfor er av egen erfaring. mitt tips til deg er : er det rustet hull ved jekkfestene så ikke kjøp bilen.

Skrevet

Heia!

Jeg kjøpte en E28 som hadde gått i arizona, og om somrene i Norge(siden 2000), og til og med den hadde rust.

De stedene jeg fant rust var:

Foran på kanalen

Diverse steder under bakfangeren(særlig i punktsveisene)

Under arbeid med fjerning av den gedigne amerikanske bakfangeren så fant jeg rust i de to ytterste hullene som bakfangeren slides inn i... Verdt å sjekke!!!

Dette er en 20 år gammel bil som har hatt et veldig greit liv, blitt stelt godt med osv... En "norsk" E28 som har kjørt på saltede veier, og som muligens har blitt litt forsømt er det litt verre med...

Skrevet
-jekkfester under bilen.

-hele "bretten" på kanalene.

-støtdempertårn forann.

-nede i dører.

-under gummispoilern på koffertlokket

-bagasjerom

-hjulbuer

osv osv osv osv

e28 er en bil som ruster mye. har eid 2stk, så det jeg nevner ovenfor er av egen erfaring. mitt tips til deg er : er det rustet hull ved jekkfestene så ikke kjøp bilen.

finst jo e28'er uten rust også! :)

forstår ikkje heilt koffor du ikkje skal kjøpe bilen vist det er rust på jekkfesta? alt kan jo sveisast!

men er det mykje rust på bilen bør en ikkje satse på det, om ikkje ein vil ha sveisetrening! :lol:

Skrevet
-jekkfester under bilen.

-hele "bretten" på kanalene.

-støtdempertårn forann.

-nede i dører.

-under gummispoilern på koffertlokket

-bagasjerom

-hjulbuer

osv osv osv osv

e28 er en bil som ruster mye. har eid 2stk, så det jeg nevner ovenfor er av egen erfaring. mitt tips til deg er : er det rustet hull ved jekkfestene så ikke kjøp bilen.

finst jo e28'er uten rust også! :)

forstår ikkje heilt koffor du ikkje skal kjøpe bilen vist det er rust på jekkfesta? alt kan jo sveisast!

men er det mykje rust på bilen bør en ikkje satse på det, om ikkje ein vil ha sveisetrening! :lol:

er det rustet hull ved jekkfestene kan jeg banne på at det er rust i gulvet og inni kanalen også. den rusten synes ikke fra utsiden bestandig, men løfter man på gulvmatter derimot, da finne man litt av hvert. men er man veldig gla i å sveise er jo ikke dette noe problem. men husk at rusten kommer BESTANDIG tilbake..

mulig det finnes rustfrie e28`er men det er sjelden vare desverre. veldig synd at at de ruster så veldig, for jeg kunne virkelig tenkt meg en e28 M535. men etter jeg sveisa opp igjen den forrige e28`n min lova jeg meg selv, ALDRIG MER E28 :lol:

Skrevet

Takk for tipsene :D

Skal ta meg en grundig titt på bilen, bileieren selv sier bilen er 99% rustfri der det kun er litt rust nederst på den ene døra, men det gjenstår å se;)

Skrevet

har sett på en e28 nå.. me litt rust på venstre jekkfeste.. ingen annen rust på bilen, der tror jeg det skal gå greit å få rusten sveisa så d blir bra.

litt spess e28 også:)

Skrevet

Hadde en E38 tidligere, der var det rust i dørken ved passasjer siden + støtdemper tårna, ellers var den bra, fikk fjernet rusten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...