Gå til innhold

BMW og Toyota med færrest produksjonsfeil, men...

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

... absolutt ikke best totalt sett!

Merker med færrest feil og defekter er BMW, Chrysler, Huyndai, Lexus, Porsche og Toyota.

Merker med færrest "designfeil" (ting som er vanskelig å forstå eller bruke) er GMC, Huyndai, Jaguar, Lexus, Nissan og Porsche.

BMW kommer altså totalt sett ganske dårlig ut pga. mange vanskelige designløsninger som folk ikke liker så godt. Kanskje et tegn på at de bør begynne å tenke litt annerledes om de vil nå massene. Ikke alle er ingeniører... men så er det da mange av oss som liker litt inviklede ting også..

Les hele rapporten her: http://www.jdpa.com/corporate/news/rele ... 006082.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ingen ting er som knapper man kan trykke på... :)

Gjør ingen ting om de har kryptiske symboler som gjør at eventuelle passasjerer ikke aner hva de er til.

Det er jo ikke akkurat slik at man må være utdannet rakettforsker for å kjøre BMW heller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... at GMC og Huyndai har færrest designfeil vedr. interiøret (gad vite hva kriteriene egentlig er i denne kategorien) må enten skyldes et billig 70-talls truckdesign på interiøret (les: GMC) som alle dermed kan finne ut av eller et low-budget interiør uten dyre tekniske løsninger (les: Huyndai) som alle dermed også kan finne ut av... :lol:

GMC´s truckinteriør anno 2004

DenaliInterior.jpg

Huyndai Sonata anno 2006

06.hyundai.sonata.int.500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som er så gøy som å ha mange knapper å trykke på... Grunnen til at Hyundai er "brukervennlig" er jo fordi det er 5 knapper... Luft av/på, varme av/på, varme på beina/vinduet, lys av/på og vindusvisker av/på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke værst ut den huyndaien da.. volvo v50 synes jeg har et flott interiør. ser ikke poenget med å ha mest mulig knapper å trykke på,hjul å vri på eller hendler som skal vris trykkes og dyttes i alle retninger.

"infanteri-sikkert" er nok det beste og dessto færre komponenter som kan gå istykker er fint når kursen på bmw plast er så høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, BMW prøver jo å erstatte mange knapper ved hjelp av i-Drive systemet deres. Jeg syns det er flott. Interiøret har myye mindre knapper og jeg kan styre det meste av bilen ved hjelp av multifunkasjonsratt og i-Drive system..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke værst ut den huyndaien da.. volvo v50 synes jeg har et flott interiør. ser ikke poenget med å ha mest mulig knapper å trykke på,hjul å vri på eller hendler som skal vris trykkes og dyttes i alle retninger.

"infanteri-sikkert" er nok det beste og dessto færre komponenter som kan gå istykker er fint når kursen på bmw plast er så høy

Jeg kan love deg at Sonata´en er relativ grusom å se på i virkeligheten... den er objektivt absolut en brukbar bil, men interiøret er så billig at det nesten er pinlig. Spesielt radioseksjonen i dashboardet er en flau konstruksjon... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvet det el sett det annet enn på bilder. leste et sted at det var like enkelt å lære seg og bruke for den jevne sjåfør som å lære en 90åring å spille ps2...

håper kvaliteten på dette er bra siden jeg i framtiden kommer til å kjøpe en da gammel bmw med i-drive... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at Sonata´en er relativ grusom å se på i virkeligheten... den er objektivt absolut en brukbar bil, men interiøret er så billig at det nesten er pinlig. Spesielt radioseksjonen i dashboardet er en flau konstruksjon... :?

Uff... begynner å bli flere og flere som nu har integrert cdspiller i dashbordet nu... Mange av dem er jo såpass embedded at det vil se helt på bærtur ut å evt få "konvertert" til en normal headunit..

Jeg tror, at jeg i fremtiden vil slite med å velge bil, pga mange har det slik nu, og derfor sitter man jo igjen med å ha en cdspiller integrert i bilen på kvalitetsnivå med en spiller fra NILLE... :roll: Great.. 10w ut på kanalene, og i mange tilfeller stygg som juling... isj..

Det at man kan kanskje kjøpe en superoppgradert lydpakke, gjelder:

A: hvis man kjøper ny bil (eller at man leter seg i hjel etter en med dette integrert)

B: de er ikke -så- himla mye å hoppe i taket av disse lydpakkene. Ihvertfall ikke hvis man legger litt sjel i å ha anlegg i bilen.

Men men... min mening.. hører vel egentlig ikke helt hjemme her heller kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere huske på at dette er det nybilkjøperne selv som har kommet med. At de er misfornøyde med saker og ting altså.. Og jeg antar det gjelder alle områder på bilen, f.eks. utsyn, blindsonder, osv. De fleste GMCer er høye og har bra utsyn både forover, bakover og til sidene. BMWer har ofte ganske redusert sikt bakover. Høye bakender osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...