Lærlingen Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Noen som vet om det er tillatt å ha 17" på en BMW M3 E30, så lenge jeg holder meg innenfor 5%-regelen? Gir BMW Norge ut godkjenningspairer på dette, som jeg kan ha med til Biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Tviler på at du trenger noe godkjenning på det, så lenge rulleomkrets og sporvidde er innenfor gjeldende krav. I så fall så må det vere godkjenning fra felgleverandør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 BMW Norge har ikke annet å tilby enn papirer på standard dim (7.5x15 195/50-15 eller som alternativ 7,5x16 med 205/45-16. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2006 Bilen min er importert fra England, så jeg må vise den på biltilsynet og da kan det hende de henger seg opp i felgene jeg har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hva er original dekkdimensjon på en BMW M3 E30? Det originale reservehjulet mitt er 205/55-15 Forresten, kan jeg ha forskjellig dekkdimesjon foran & bak? Feks. 215/40-17 foran & 235/40-17 bak ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Er ikkje noe problem med forskjellig dimensjon på fram og bak aksel så lenge verdiene er innenfor kravene som er nemt i posten til Mr_Sunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 ingen vits å høre me bmw norge.. ja bære du hold dæ inførr +-5% regeln.. men e d ikkej forskjellig bredde på m3 framme å bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 trur du kanskje må regne ut på begge dimensjonan da? blei usikker nu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2006 Tenkte jeg skulle regne det ut, men da trenger jeg å vite dekkdimensjonen foran & dekkdimensjonen bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 e usikker men trur d e 16" iallefall..å da trur æ d e bære å peise på me 17" tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Skal du ha forskjellig dimensjoner fremme og bak, så må du vel få det godkjent på biltilsynet. Er vel kanskje ikke så enkelt å til uten at bilen er levert med forskjellig dekkbredde foran og bak fra fabrikk. Er sikkert noen her inne som har bedre greie på dette og som evt. har fått godkjent noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Hvis du har bredere hjul bak enn foran og det er oppgitt en lik dimmensjon i vognkortet så må vel man godkjenne det. Har selv kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak på min E34, E39 og E60, så dette tror jeg ikke skal være noe problem. Har ikke fått felgene inn i vognkortet heller. Blir du tatt med ulig dimmensjon foran og bak og du må vise den på biltilsynet et par dager etterpå eller EU godkjenning er det jo bare å sette på vinterhjulene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Hvis du har bredere hjul bak enn foran og det er oppgitt en lik dimmensjon i vognkortet så må vel man godkjenne det. Har selv kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak på min E34, E39 og E60, så dette tror jeg ikke skal være noe problem. Har ikke fått felgene inn i vognkortet heller. Blir du tatt med ulig dimmensjon foran og bak og du må vise den på biltilsynet et par dager etterpå eller EU godkjenning er det jo bare å sette på vinterhjulene.. men en m3 har nu da ulik dekk dimm. framme å bak originalt så d e jo akkurat d vi har prøvd å svart på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 man får ikke godkjent bredere dimensjon bak en fram viss dette ikke er originalt..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 innlegg slettet av FTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå