Gå til innhold

Tillatte dekkdimensjoner på M3 E30

Lærlingen
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du ha forskjellig dimensjoner fremme og bak, så må du vel få det godkjent på biltilsynet. Er vel kanskje ikke så enkelt å til uten at bilen er levert med forskjellig dekkbredde foran og bak fra fabrikk.

Er sikkert noen her inne som har bedre greie på dette og som evt. har fått godkjent noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bredere hjul bak enn foran og det er oppgitt en lik dimmensjon i vognkortet så må vel man godkjenne det. Har selv kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak på min E34, E39 og E60, så dette tror jeg ikke skal være noe problem. Har ikke fått felgene inn i vognkortet heller. Blir du tatt med ulig dimmensjon foran og bak og du må vise den på biltilsynet et par dager etterpå eller EU godkjenning er det jo bare å sette på vinterhjulene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bredere hjul bak enn foran og det er oppgitt en lik dimmensjon i vognkortet så må vel man godkjenne det. Har selv kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak på min E34, E39 og E60, så dette tror jeg ikke skal være noe problem. Har ikke fått felgene inn i vognkortet heller. Blir du tatt med ulig dimmensjon foran og bak og du må vise den på biltilsynet et par dager etterpå eller EU godkjenning er det jo bare å sette på vinterhjulene..

men en m3 har nu da ulik dekk dimm. framme å bak originalt så d e jo akkurat d vi har prøvd å svart på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...