Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er tillatt å ha 17" på en BMW M3 E30, så lenge jeg holder meg innenfor 5%-regelen? Gir BMW Norge ut godkjenningspairer på dette, som jeg kan ha med til Biltilsynet?

Skrevet

Tviler på at du trenger noe godkjenning på det, så lenge rulleomkrets og sporvidde er innenfor gjeldende krav.

I så fall så må det vere godkjenning fra felgleverandør.

Skrevet

BMW Norge har ikke annet å tilby enn papirer på standard dim (7.5x15 195/50-15 eller som alternativ 7,5x16 med 205/45-16.

Skrevet

Hva er original dekkdimensjon på en BMW M3 E30?

Det originale reservehjulet mitt er 205/55-15

Forresten, kan jeg ha forskjellig dekkdimesjon foran & bak?

Feks. 215/40-17 foran & 235/40-17 bak ?

Skrevet

ingen vits å høre me bmw norge.. ja bære du hold dæ inførr +-5% regeln.. men e d ikkej forskjellig bredde på m3 framme å bak?

Skrevet

Skal du ha forskjellig dimensjoner fremme og bak, så må du vel få det godkjent på biltilsynet. Er vel kanskje ikke så enkelt å til uten at bilen er levert med forskjellig dekkbredde foran og bak fra fabrikk.

Er sikkert noen her inne som har bedre greie på dette og som evt. har fått godkjent noe sånt.

Skrevet

Hvis du har bredere hjul bak enn foran og det er oppgitt en lik dimmensjon i vognkortet så må vel man godkjenne det. Har selv kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak på min E34, E39 og E60, så dette tror jeg ikke skal være noe problem. Har ikke fått felgene inn i vognkortet heller. Blir du tatt med ulig dimmensjon foran og bak og du må vise den på biltilsynet et par dager etterpå eller EU godkjenning er det jo bare å sette på vinterhjulene..

Skrevet
Hvis du har bredere hjul bak enn foran og det er oppgitt en lik dimmensjon i vognkortet så må vel man godkjenne det. Har selv kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak på min E34, E39 og E60, så dette tror jeg ikke skal være noe problem. Har ikke fått felgene inn i vognkortet heller. Blir du tatt med ulig dimmensjon foran og bak og du må vise den på biltilsynet et par dager etterpå eller EU godkjenning er det jo bare å sette på vinterhjulene..

men en m3 har nu da ulik dekk dimm. framme å bak originalt så d e jo akkurat d vi har prøvd å svart på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...