Gå til innhold

320i vs 318is e-36


kris32
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

akuratt dette var litt morsomt å lese.

jeg skal prøve å gjøre historien kort, så jeg begynner; jeg har en E36 - 320, som jeg egentlig er veldig fornøyd med. En kompiss av meg har en e36 - 318is

Den store diskusjonen har egentlig vært hvilken bil går best, i og med at:

318is er en 1,9 L motor med 140 hk og 180Nm

320 er en 2,0 L motor med 150 hk og 190Nm

dog, veier 320 litt mer, så det er egentlig derfor jeg lurte så virkelig på hva som går best, eneste måten å finne ut av det (oss to imellom) var jo og ta en liten 'drag'.

Hendelsen skjedde på en veldig rett og oversiktlig slette hvor begge startet side om side, vi hadde en kar stående i mellom oss for at det skulle bli en 'fair' start. Jeg følte at jeg ikke kunne tape dette så jeg må innrømme at jeg brukte bilen min for alt den var god for. type gir kasse og clutch. ;)

Resultatet var at kompissen min fikk en bedre start fordi jeg spant pga smalere dekk, men det tok meg ikke lang tid før jeg lå en hel bil lenge forran (2.gir). vidre fortsatte jeg bare med å øke avstanden, så sett bort i fra menneskelige ferdigheter vil jeg si at 320 går bedre enn 318is. papiret sier også at 320 går bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mekanikere anbefaler 318Is motoren fremfor 320, begriper jeg ikke.

Har hatt flere bekjente med Is, og de har sliti med utallige olje lekkasjer og problemer av ulik art.

En hadde en Is som bare stod og ristet på tomgang, der var det noe rart med girkassa. :wink:

Og alle vet hvor holdbare og hvor mye juling en rekke sekser fra BMW tåler.

Lyden fra en I6 er heller ikke noe man kan skyve under en stol.

Mht forbruk er vel dette et fett...

Hvis man står overfor valget mellom 318Is og 320, syns jeg ikke hverken en promille i forbruk eller ytelse er tungen på vekt skålen, men lyden, følelsen av en ekte rekke sekser.

Det kan man ikke underslå!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Er vel lit ekstra sjarm med sekser, men hvorfor ikke slå til på litt større greier når en alt skal ha det? Har hørt at 320 er alt for dau til sekser å være(en kompis som hadde en, og han var svært ufornøyd med den kontra hans tidligere 318is)... Men er vel ingen tvil om låta!

Har et inntrykk av at is'en er en lettere og mer hendig bil(kun pga. vekt, forbruk osv, men dog)!

Kanskje greit å høre litt med forsikringsselskapet først og?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka specs på bilene (autopower.se) nå... 0,2 sek forskjell i 0-100km/h, 320'en bruker 0,15l mer på mila(dette utgjør en del kroner om du har noen mil i bilen, og regner med at 320'en bruker mye mer om du bruker den litt ordentlig), samt 1km/h forskjell i toppfart! Det vil si at er du en god sjåfør i en 318is, kjører du ræva av en middels god sjåfør i en 320!!!

NB! Opplysningene ovenfor er gitt at begge bilene er fra 1992... Ser forskjellene blir ørlittegrann annerledes på noe nyere biler(hvorfor det egentlig? Trodde det skulle være noe av det samme!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...