kris32 Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Hvilken går best? Er det forskjelig vekt på de to bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 320 er noe raskere og noe tyngre. Se modelguiden på denne siden for mere info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Bedre lyd i 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Nesten ikke forskjell i ytelser, men lyden i 320i er 100 ganger bedre enn i 318is. Når det gjelder bensinforbruk er vel 318 litt snillere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Når jeg skulle ha ny bil, stod det mellom 320i eller 318is E-36. Hørte litt rundt, og fikk beskjed om å se etter en 318is av diverse mekanikere, grunnet at isbilen skulle være morsommere og kjøre og at motoren var mer slitesterk. Jeg er hvertfall STORfornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZeroCtrl Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 akuratt dette var litt morsomt å lese. jeg skal prøve å gjøre historien kort, så jeg begynner; jeg har en E36 - 320, som jeg egentlig er veldig fornøyd med. En kompiss av meg har en e36 - 318is Den store diskusjonen har egentlig vært hvilken bil går best, i og med at: 318is er en 1,9 L motor med 140 hk og 180Nm 320 er en 2,0 L motor med 150 hk og 190Nm dog, veier 320 litt mer, så det er egentlig derfor jeg lurte så virkelig på hva som går best, eneste måten å finne ut av det (oss to imellom) var jo og ta en liten 'drag'. Hendelsen skjedde på en veldig rett og oversiktlig slette hvor begge startet side om side, vi hadde en kar stående i mellom oss for at det skulle bli en 'fair' start. Jeg følte at jeg ikke kunne tape dette så jeg må innrømme at jeg brukte bilen min for alt den var god for. type gir kasse og clutch. Resultatet var at kompissen min fikk en bedre start fordi jeg spant pga smalere dekk, men det tok meg ikke lang tid før jeg lå en hel bil lenge forran (2.gir). vidre fortsatte jeg bare med å øke avstanden, så sett bort i fra menneskelige ferdigheter vil jeg si at 320 går bedre enn 318is. papiret sier også at 320 går bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 Er vel også to typer motorer i isbilen... M42B18 og M42B19... Sånnt kommer jo ann på sjåføren også da, ihht giring, og eksempelvis dekk som du sa. Dessuten er ingen biler kjørt inn likt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 9, 2006 Share Skrevet Juni 9, 2006 At mekanikere anbefaler 318Is motoren fremfor 320, begriper jeg ikke. Har hatt flere bekjente med Is, og de har sliti med utallige olje lekkasjer og problemer av ulik art. En hadde en Is som bare stod og ristet på tomgang, der var det noe rart med girkassa. Og alle vet hvor holdbare og hvor mye juling en rekke sekser fra BMW tåler. Lyden fra en I6 er heller ikke noe man kan skyve under en stol. Mht forbruk er vel dette et fett... Hvis man står overfor valget mellom 318Is og 320, syns jeg ikke hverken en promille i forbruk eller ytelse er tungen på vekt skålen, men lyden, følelsen av en ekte rekke sekser. Det kan man ikke underslå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coolboy Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 jeg hadde drag med min IS mot 320i jeg tok ann på alt. kjørte 5 sek. fortere, (ble målt ved "målstreken") lyd? En koppiss har en sliten 318 som har råere lyd enn min og en 320i.. men Is er mer lux en en 230... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Coolboy, da vil jeg påstå at det var noe galt med 320'n, eller at den hadde automatgir. Hadde valgt 320i uten tvil (og gjorde det også i sin tid, selv om 318is aldri ble vurdert). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkjernaas Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Er vel lit ekstra sjarm med sekser, men hvorfor ikke slå til på litt større greier når en alt skal ha det? Har hørt at 320 er alt for dau til sekser å være(en kompis som hadde en, og han var svært ufornøyd med den kontra hans tidligere 318is)... Men er vel ingen tvil om låta! Har et inntrykk av at is'en er en lettere og mer hendig bil(kun pga. vekt, forbruk osv, men dog)! Kanskje greit å høre litt med forsikringsselskapet først og?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Beregna pris hos Gjensidige for en stund siden...600-700 kr mer for å forsikre 320 kontra IS... Råere lyd i 320en og 0-100 på halvsekundet raskere og høyere bensinforbruk, funker med firer også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkjernaas Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 sjekka specs på bilene (autopower.se) nå... 0,2 sek forskjell i 0-100km/h, 320'en bruker 0,15l mer på mila(dette utgjør en del kroner om du har noen mil i bilen, og regner med at 320'en bruker mye mer om du bruker den litt ordentlig), samt 1km/h forskjell i toppfart! Det vil si at er du en god sjåfør i en 318is, kjører du ræva av en middels god sjåfør i en 320!!! NB! Opplysningene ovenfor er gitt at begge bilene er fra 1992... Ser forskjellene blir ørlittegrann annerledes på noe nyere biler(hvorfor det egentlig? Trodde det skulle være noe av det samme!?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 videreutvikling av motorene... 320 hadde 109 hester da den ble presentert, de siste utgavene nå er vel oppe i 170... things change:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 ...funker med firer også Neeeei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå