Gå til innhold

320i vs 318is e-36

kris32
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg var på markedet etter e36 nå for et halvt år siden, fikk jeg i allefall inntrykk av at prisnivået på de to modellene lå rimelig likt. men d spørs jo om du skal ha coupe eller sedan av 320 da. Coupeen ligger vel en 25% høyere i pris hvis ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde gått for 318Is.. Ingen tvil.

Putt på en effektpotte så har du ok lyd i ISen også..

ingen tvil...ok...320en er raskere i alle disipliner, har to sylindre mer en en 318is, råere lyd og sist men ikke minst, motor rommet ser bedre ut. Ja dette er vel ikke noe å tvile på, 318is må jo være best :?

318Is har en mye bedre vektfordeling og motoren har bedre gassrespons enn 320I så den er ikke bedre på ALT slik som du vil frem til...!!!

Jeg mener 320i virker tregere enn en 318Is. Er som å kjøre i sirup når man kjører 320i. 318Is virker mye kvikkere med normalt bruk.

Rundt en bane tror jeg en 318Is er raskere...

Som sakt, jeg hadde kjøpt 318IS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen skriver her at 6 lyden er bedre,men hvorfor har dem sat effektanlegg på bilen..? bare lurer,siden det er så bra lyd...eneste muligheten til å høre lyden er når man sjekker motoren med pansere åpent,gjør kanskje det ofte med 320i...for har ikke noen mulighet til å sjekke lyden når man kjører når det bråker så mye på grunn av effektanlegge :/ (sammne hvem av dem som går fortest,man blir jo flisa fra gammla i nabo huse som har 170hk :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen skriver her at 6 lyden er bedre,men hvorfor har dem sat effektanlegg på bilen..? bare lurer,siden det er så bra lyd...eneste muligheten til å høre lyden er når man sjekker motoren med pansere åpent,gjør kanskje det ofte med 320i...for har ikke noen mulighet til å sjekke lyden når man kjører når det bråker så mye på grunn av effektanlegge :/ (sammne hvem av dem som går fortest,man blir jo flisa fra gammla i nabo huse som har 170hk :roll: )

Jeg trenger på ingen måte å anstrenge hørselen for å høre den deilige sekserlyden, den kommer i et akkurat passe lydnivå ved gasspådrag og høres godt uansett hastighet/dekkstøy. Jeg har ikke effektanlegg på min, og hvis du bruker et skikkelig effektanlegg bygd for din motor støyer det ikke unødig, og forsterker MOTORLYDEN ved gasspådrag. Og jeg skjønner ikke hva de som sier at is`en er rasker og har bedre kjøreegenskaper mener, jeg har kjørt begge mye og sitter igjen med et inntrykk av at 320 er et skritt opp på alle plan untatt bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skryter uhemmet av 320 her... jeg vil si at den motoren er noe av det lateste bmw har lagt.. ja, den går ok hvis den får litt turtall, men den må jages hvis det skal skje noe...

har prøvd 325 og, den er og vanvittig lat med mindre den får turtall.. og dette er typisk seksere med en del effekt.. lite bunndrag..

en annen ting er at en 318 vil være mye lettere i front og dermed mer styrevillig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk kan få den ene av disse til å gå "betydelig" bedre enn den andre. De har omtrent like mye effekt og omtrent like mye vekt og går omtrent like bra/dårlig.

Det er jeg tilbøyelig til å være enig i. Forskjellene i prestasjonene er ikke stor nok til at det er veldig avgjørende for min del i hvertfall, og det er nok mer "følelsen" det går på for min del. Skal jo ikke drive å kjøre om kapp med hverandre uansett, det er uforsvarlig og dumt. Det er jo når det dukker opp en Audi i speilet man skal trykke på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fortrinnet til 320 fremfor 318is er lyden. Alt annet er jo marginalt. Så spørs det hvor viktig lyden er for hver enkelt. Jeg ville ihvertall ikke kjøpt en bil kun pga lyden..Og når prisen i tillegg er høyere, da er ikke valget vanskelig :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 320i eier selv må jeg innrømme at den kan til tide virke litt "seig". Men den må kjøres riktig for å få litt fres ut av den. Jeg og en kompis som har 318is ha "dragget" litt og drevet med generell tullkjøring, og jeg må si at forskjellen er jaggu ikke stor før farten er høy. Jeg ble utrolig overrasket da vi kjørte fra Gatebil for noen år siden på vei hjem til Ålesund. Da må vi over fjell, så begynte vi igjen å kjøre uvettig. I slakk oppover bakke gruset jeg han fullstendig! Hver bil hadde 3 personer i og passe stappfullt bagasjerom med billig øl fra Sverige å stereoanlegg 8)

Opp den samme bakke fikk 318IS'en 155km\t. 320'en min klarte 185km\t!

Han hadde forøvrig effektanlegg, jeg hadde da kun K&N konfilter på bilen.

Som det er i høyere hastighet forskjellen er stor. Ellers spiller det kleine kasseroll hva du velger. Selv ELSKER jeg den "brroommBROOOOM" lyden av bilen når jeg starter den om morgenen. Effektanlegg er den beste investeringen jeg har gjort.

Peace out :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skryter uhemmet av 320 her... jeg vil si at den motoren er noe av det lateste bmw har lagt.. ja, den går ok hvis den får litt turtall, men den må jages hvis det skal skje noe...

har prøvd 325 og, den er og vanvittig lat med mindre den får turtall.. og dette er typisk seksere med en del effekt.. lite bunndrag..

en annen ting er at en 318 vil være mye lettere i front og dermed mer styrevillig..

det går vel ikke ann å si at en sekser ikke har bra bunndrag i forhold til en 318, hva skal du si om 318 da?? den har betydelig dårligere drar jo ikke før 4500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går vel ikke ann å si at en sekser ikke har bra bunndrag i forhold til en 318, hva skal du si om 318 da?? den har betydelig dårligere drar jo ikke før 4500

Neiss noe bunndrag er der ikke så mye av. Max dreiemoment ligger på 4700rpm på 320'en, max hk ligger på 5900rpm. Turtall må til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...