mbrothe Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Honda S2000 har skikkelig motor! Da syns jeg du skal gå for en real jabsebørse neste gang. De er jo verdensmestre på oppskremte 3 og 4 sylyndre Min beste grunn for å kjøpe BMW var sekserlyden de er kjent for. For å si det sånn, man hører tydelig det er en bmw før man ser den Forresten, morsomt når postene tar helt av slik som denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Du skulle testet min du hagenisse 0-100 6.1 sek. Dette lurer jeg på helt seriøst :Om jeg fjernet 50% av effekten min opp til 4000 omdr, hadde den etter din mening blitt bedre da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Du skulle testet min du hagenisse 0-100 6.1 sek. Dette lurer jeg på helt seriøst :Om jeg fjernet 50% av effekten min opp til 4000 omdr, hadde den etter din mening blitt bedre da? Det tror jeg ikke blir noe kult... ved f.eks 3000 rpm ville du da ha ca. 50 HK mot ca. 100 HK nå og ca. 115 Nm ved 2000 rpm mot ca. 230 Nm nå... Folk er for fokusert på rekkeseksere her inne (trolig fordi det er en slik motor de fleste har)... BMW´s mest berømte motorer gjennom tidene er rekkefirere som M10 og S14. I tillegg fases rekkeseksere uten turbo sakte men sikkert ut av modellprogrammet. Verden blir aldri den samme igjen etter at N54B30 motoren med biturbo kom på markedet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 0-100 betyr ikke så mye for min del, men det var da en seriøs økning fra orginalt du hadde fått i din. Selvsagt hadde den ikke blitt bedre av det, men for å sammenligne med nevnte S2000, 240hk@8300 og 204nm@7500, så er det ingen tvil hvilken motor jeg synes er mest gøyal, selv om z3'en din faktisk tar den på 0-100. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 noen kjører BMW på grunn av 6 lyden,jeg kjører BMW på grunn av di pene linjene som E36 har,ikke for run å ikke for firkanta.men skjønner ikke åssen du kan høre en BMW med 6 komme kjørende,du er rimelig flink,bytt til kalipere bak å på med doble potter med litt lyd,tror folk du har 323i eller noe større også kjører du 316i å her må man se på prisen på bilene,Z4 2,8 koster jo en del mere en 318is,mye moro for en grei pris syns jeg det er jo ikke noe vits å samenligne honda s2000 z3 2,8 med BMW 318is er jo langt unna samme pris klasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Klart det hadde blitt kult å gjort den dau på lavere turtall Fredrik, da blir den jo det som kalles sportslig Jeg kjører ikke BMW pga lyden, årsaken er rett og slett kjøreglede. Visst liker jeg 6'er lyden, men jeg kunne godt hatt en V8 også jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 bytt til kalipere bak å på med doble potter med litt lyd,tror folk du har 323i eller noe større også kjører du 316i Er uproblematisk å høre forskjell på 316 og 323, uansett om den har hul potte eller ikke.. Hvis du får en 316 til å lyde som en 323 vil jeg gjerne høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 jeg greiere ikke å høre åssen BMW det er som kjører forbi i motgående kjøre retning,det enest jeg hører er effekt påtta som brummer+litt musikk på.men noen greier det andre ikke men nå har ikke jeg bryd meg så mye med lyden til 6,spiller musikk å litt midels lyd i potta,trenger ikke noe mere men dem som liker 6 lyden å ikke spiller musikk er jo bra for dem å kjøpe den minste av 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Hva med å ha 6'er lyden på CD, da kan man kose seg med 318is også Hmm, lurer på å sette en 318is motor i min også Kom til å tenke på noe, har dere sett en slik annonse noengang? : Har en 328i som jeg ønsker å bygge om til 318is, hva må gjøres? Det har ikke jeg heller Nå må jeg også si at 318is er en helt OK bil, er ikke noe verre den enn 320i om man ikke skal telle syl. Så dette er ikke vondt ment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 hehe den var bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Faktisk, drømmebilen må jo være M-coupe med S2000-motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Faktisk, drømmebilen må jo være M-coupe med S2000-motor! Neiånei! Har du BMW så har du BMW Så får du heller kjøpe deg en S2000 da vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Faktisk, drømmebilen må jo være M-coupe med S2000-motor! Nå har du vel aldri kjørt verken S2000 eller M Coupé med BMW-motor, eller? Uansett kan jeg ikke helt se for meg at S-motorene står noe som helst tilbake for S2000-motoren, på annet enn effekt per liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Etter det jeg har lest må man veldig langt opp i turtall for å få krefter i en S2000. Det betyr at du i det daglige føler du kjører en dau bil. Den går jo mye dårligere enn BMW motoren på alle områder, også på toppen. Nei da ville jeg heller hatt en S2000 med motor fra M-coupe, så du får si fra når du hiver ut M-motoren til fordel for en liten 2 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 En lett rekkefirer som yter 240 HK ved 8300 rpm (rødmarkeringen begynner ved 9000 rpm) og 210 Nm ved 7500 rpm høres rimelig interessant ut... den minner faktisk ikke så rent lite om S14B25 som yter 238 HK ved 7000 rpm og 240 Nm ved 4750 rpm... bare at BMW motoren ikke er like racingpreget... ... Jeg tror faktisk at nettopp en Z3 M Coupe hadde vært helt vilt med S2000 motoren (F20C). Honda bygger fine motorer og spesielt motoren i S2000 er en fin motor... bare se på denne listen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå