Fredrik Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Jeg tror ikke det er slutten for selvpustende rekkeseksere. Fredrik sier at de ikke leverer komfor og effekt som forbrukerne vil ha men det er feil. For det første er rekkesekserne de mest avbalanserte motorene som finnes. For det andre kan man ta ut mye mer effekt av en rekke 6 enn en V6 fordi en rekke 6 har 7 veivlagre mot V6 sin 4. Jeg skriver ikke kun at en rekkesekser ikke leverer den komfort og effekt forbrukerne krever.... jeg skriver mye mer enn det. Du er flink til å ta sitater ut av sin sammenheng på en lite sympatisk måte. Skal du sitere andres innlegg får du være anstendig nok til å presentere vedkommendes synspunkter på en skikkelig måte... og ikke bare plukke resonnementer fra hverandre slik det evt. passer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Har ingen ting med pris å gjøre. Dette har med luftmotstand og utveksling i bakakselene å gjøre. 528i ble desuten levert med to forskjellige motorer. Med samme motor som i 328i klarte 528i 236 km/t den også. Det kan godt være at du har rett, men iht. de data jeg har når det gjelder disse to modellene har de begge en luftmotstand på mellom 0.30 Cx og 0.32 Cx. De har trolig også den samme utvekslingen på 2,93 i bakakselen. Kanskje de har forskjellig gearing på 5.gearet ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå