NSS Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Hvordan får jeg av 740i merket? Sitter det fast på samme måte som BMW emblemet, eller er det bare limt fast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Etter det jeg har sett skal disse merkene være limt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2006 Etter det jeg har sett skal disse merkene være limt.. Så da kommer det sånn stygt lim merke igjen om jeg tar den av da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg mener jeg har sett opp til flere tråder her på forumet ang. fjerning av merkene. Tror de fjærnet det ved å varme det opp og så vaske av limet skikkelig etterpå.. Er nok fullt mulig det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Sitronsaft funker fint på lim..og limrestene etter skiltoblatene på mors Toyota forsvant kjapt da jeg sprayet på motorvask.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 lur inn noe avfetting under før du tar det av! funker på golfen te gamla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Ble det ikke nevnt at man kunne/burde bruke tråd? Og deretter rubbe og polere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg brukte: - avfettning - oppvarming med hårtørker (ikke varm nok til å skade lakken) - en kniv til å vippe av bokstavene (jeg brukte en leatherman) - en "skarp" hard plastikkdings Varm opp bokstavene og ta på avfettning. Så bruker du en kniv og har en klut mellom lakken og kniven for å vippe med. Dette går ikke RETT av, så hopp mellom hårtørker og vipping av bokstavene. Når alle bokstavene er av, så er det igjen litt sorte gummirester fra under bokstavene på lakken. Jeg brukte da en plastikkdings for å ta bort det sorte, hvorpå jeg også brukte avfettning. Når det meste er borte, så har du siluetten av bokstavene igjen. Disse tar du bort ved å polere på området. Det går kanskje ikke bort straks, men det går bort. Hos meg, så -kan- støv etterhvert (ihvertfall dagene etterpå) gjøre at man ser siluettene igjen. dette blir borte når du polerer nok en gang. Voila, bokstavene borte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg brukte:- avfettning - oppvarming med hårtørker (ikke varm nok til å skade lakken) - en kniv til å vippe av bokstavene (jeg brukte en leatherman) - en "skarp" hard plastikkdings Varm opp bokstavene og ta på avfettning. Så bruker du en kniv og har en klut mellom lakken og kniven for å vippe med. Dette går ikke RETT av, så hopp mellom hårtørker og vipping av bokstavene. Når alle bokstavene er av, så er det igjen litt sorte gummirester fra under bokstavene på lakken. Jeg brukte da en plastikkdings for å ta bort det sorte, hvorpå jeg også brukte avfettning. Når det meste er borte, så har du siluetten av bokstavene igjen. Disse tar du bort ved å polere på området. Det går kanskje ikke bort straks, men det går bort. Hos meg, så -kan- støv etterhvert (ihvertfall dagene etterpå) gjøre at man ser siluettene igjen. dette blir borte når du polerer nok en gang. Voila, bokstavene borte! Ok, tusen takk Får prøve det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Har sett flere eksempler på at tanntråd og hårføner funker bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Hvis du er litt "redd" for å bruke kniv eller syntes det er litt vanskelig å få gjort det ordentlig, så kanskje prøv det som andre har hatt suksesshistorier med: tanntråd og hårtørker. (som Mr. Stream nevner, altså) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Ja sterke tråder fungerer, for eksempel fiskesnelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Hvordan får jeg av 740i merket? Sitter det fast på samme måte som BMW emblemet, eller er det bare limt fast? Ny bil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 11, 2006 Share Skrevet Juni 11, 2006 Sjekk signaturen. E38 740 2000-modell. Ikke akkurat lommerusk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Har sett flere eksempler på at tanntråd og hårføner funker bra. vil ikke fiskesnøre funke bedre da? tynnere, og sterkere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå