Arimanni Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Vil berre minne om kva som vart sagt på TV2 nyheitene i kveld. http://www.nettavisen.no/innenriks/article660707.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 åh, jeg hater polititet.. de har vel lov til det, og når det ikke ble noe mer enn en sint politimann ut av det hele så er jo saken et ikke-problem.. kjipt når kidden din en dag går ut i fotgjengern og blir truffet av en bmw i 120 i 50-60 sonen. lurer på hvem du hater da? kanskje det er den økende andelen tullinger (og da gjerne i ny 5serie har jeg lagt merke til) på veien som bidrar til det? er desverre alt for lett å få lappen idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Poltiet skal representere og håndheve norske loverk.. ikke tru at de er loven- som enkelte trur . skjønnte ikke den jeg... forklar nærmere tror nok dere må gå i dere selv hvis dere har så mye imot norsk politi. personlig tror jeg de av dere som kommer med fjortis uttrykk som fuck da police er noen ordentlige tullinger på veien og skulle vel aldri fått avansere fra mopeden deres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 jeg kan, med hånda på hjertet, si at jeg kan gå tvers gjennom meg selv, og fortsatt så er det mange politifolk der ute som jeg ikke tåler trynet på! Det er èn kul polti her i byen, og han er naboen min..de andre jeg har møtt er noen skikkelige r4sshøl! altså, vi har alle våre ulike syn på politiet, noen av oss har vært heldige med møtet med "lovens lange arm", noen har vært mindre heldige.. Mulig at fjortiss-språk er tåpelig, men å si at de som stiller seg negativt til politiet bør gå i seg selv, er etter min mening minst like tåpelig! vi har våre meninger, med eller uten grunnlag, og du Haakon, har dine jeg kjører 3-serie, du kjører 5-serie, xxx, du er dust... logikk kor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Poltiet skal representere og håndheve norske loverk.. ikke tru at de er loven- som enkelte trur . skjønnte ikke den jeg... forklar nærmere tror nok dere må gå i dere selv hvis dere har så mye imot norsk politi. personlig tror jeg de av dere som kommer med fjortis uttrykk som fuck da police er noen ordentlige tullinger på veien og skulle vel aldri fått avansere fra mopeden deres Jeg er enig med deg haakon. Jeg har aldri hatt noen trøbbel med politiet når jeg har blitt stoppet. Vær hyggelig mot de og de er hyggelige tilbake. De i politiet jeg har feks. blitt stoppet av hilser faktisk når de ser meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Vel vi er alle forskjelige. noen hater-liker jo ikke militæret oxo.. lurer kansje på om det er galt og poste meningene sine. jeg har ingen gode opplevelser med de, dette helt fra tidlig alder og det trenger ikke en gang være min feil.. Kansje dere som utaler dere om at dette er noen hygelige typer og sjikanerer enkeltpersoner pga ei mening oxo bør gå inn i dere selv. selv om jeg ikke liker måten politiet utøver sin makt på og sier det her.. betyr ikke det at jeg jører 100 i 50sona og villmann i trafikken. kansje kunna jeg brukt andre ord men det er slik jeg føler det sorry OT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Synst ikke at det er rart i heile tatt ,att politiet snur og følger etter når en tulling kjem i 120 i 60 sona Komt en unge ut i veien der etter ballen sin,fått seg et forklaringsproblem og et liv på samvittigheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 "vær hyggelig mot de / politiet, og de er hyggelige tilbake..." dette vil jeg gjerne se i praksis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 åh, jeg hater polititet.. de har vel lov til det, og når det ikke ble noe mer enn en sint politimann ut av det hele så er jo saken et ikke-problem.. kjipt når kidden din en dag går ut i fotgjengern og blir truffet av en bmw i 120 i 50-60 sonen. lurer på hvem du hater da? kanskje det er den økende andelen tullinger (og da gjerne i ny 5serie har jeg lagt merke til) på veien som bidrar til det? er desverre alt for lett å få lappen idag det kommer nok en dag du også for samme holdning til enkelte politifolk... selvfølgelig skal de som kjører for fort stoppes.men det som blir feil er feks politi i sivilbil som lurer folk opp i fart for og da ta dem...hadde det vært en politibil som kjørte bak hadde alle bilistene kjørt rolig... dette er en mye mer effektiv måte å roe ned agressive billister mener da jeg.. meg å en kompis kjørte på motorveien fra stavanger,han hadde da neonlys i fronten. vi traff da en politibil i motsatt kjørebane,tenkte ikke mer på det å hadde vel kjørt 5min så kom samme politibil i en sinsyk fart med blålys.. vi kjørte inn i på en busslomme og tjenestemannen kom ut av bilen med en stygg tone og komenterte neonlyset.. kompisen min tok det av på stedet selvfølgelig.. og politimannen kjørte videre etter å ha kjeftet på hvor ulovlig det lille spinkle neonlyset i grillen var.. det vil jeg tro er et eksempel på missbruk av makta si.. har ivertfall ikke kjørt 80km\t den mannen for å ta oss igjen... var ikke akkuratt et eksempel på hvor bedritne enkelte personer i uniform kan være,men en dag vil du nok oppleve det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Eg er ALTID hyggeleg mot purken vist eg blir stoppa (slår ikkje Hylland som spurte om dei ville ha julekake da ). Men eg har altid uflaks å bli stoppa av den SAMME tullingen som resten av bygda hater (inkl. den eldre garde!). Vart stoppa av han i vinter i Høyanger når eg gjekk der på skule. Han spurte etter førerkort og vognkort, var vist ein vanleg kontroll. Og når han hadde fått det i handa, så sa han at han ikkje likte kjøyringa mi og at eg måtte skjerpe meg vist eg ikkje ville ha problem, og at han holdt auge med meg. Dette var nok på grunn av at eg lika å herje litt når det er glatt og at det er einaste moglegheiten eg har til å legge den brei (fått litt klager vistnok, ifølge han :S) To veker, eller nok, etter han sa dette skulle eg inn å hente bror min hos dama hans, og gjett kem eg trefte på? Riktig, samme kuken! Men denne gong følgte han meg fra Shell i Vik til eg var heime og parkerte i tunet på Vangsnes (litt over 1 mil). Far min stod og såg på det og vart jo rasende og gjekk ut til han og gav han beskjed om at vist han ikkje drog seg til H**** og slutta med det tullet så skulle han anmelde han på flekken Og etter det har ikkje eg høyrt/sett noko meir til han Så å gi beskjed, funker vist også hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 [quote name="mEhE" det kommer nok en dag du også for samme holdning til enkelte politifolk... vi kjørte inn i på en busslomme og tjenestemannen kom ut av bilen med en stygg tone og komenterte neonlyset.. kompisen min tok det av på stedet selvfølgelig.. og politimannen kjørte videre etter å ha kjeftet på hvor ulovlig det lille spinkle neonlyset i grillen var.. var ikke akkuratt et eksempel på hvor bedritne enkelte personer i uniform kan være' date='men en dag vil du nok oppleve det selv.. har fått et par bøter selv,men klandrer da ikke politiet. de gjør jobben sin. at jeg i de tilfellene har vært uenig i hva hastigheten på aktuelle motorvei burde være er noe som jeg klandrer politikerne for.de satser på lavere fart isteden for å vedlikeholde og bygge ut hovedveiene. bøtenivået er også politikernes feil-IKKE POLITIET en annen ting er at du innrømmer at det er ulovlig med det harrytass neonlyset ditt. da vet du jo at du kan få bot ev måtte fjerne det når du setter det på. hva er problemet ditt da?!? hvis de skal se igjennom fingrene med det hva annet skal være ok? usikra last på hengern? folk i bagasjerommet? politiet må nesten følge de rammene de er gitt ellers blir det det blitz og enkelte av dere tydeligvis ønsker: anarki ikke stem rv og sv neste gang da vøtt. kanskje vi får brukt 5`e giret på motorveien og slippe å se etter svære høl og faenskap i veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Ble stoppet 3-4 ganger av politiet i vinter da eg kjørte gjennom stavanger sentrum på vei til jobb kl 05 om morgenen. Rekner med at det er for det eg kjører BMW så tidligt på morgenen De har vore høflige med meg, og når de får vite at eg er på vei til jobb, så har de spurt om eg har tid, slik at de kan sjekke vognkort og førerkort. Poenget er: Er de høflige med med meg, så er eg høflige tilbake. De gjer bare joben sin de og.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Juni 15, 2006 Share Skrevet Juni 15, 2006 har fått et par bøter selv,men klandrer da ikke politiet. de gjør jobben sin. at jeg i de tilfellene har vært uenig i hva hastigheten på aktuelle motorvei burde være er noe som jeg klandrer politikerne for.de satser på lavere fart isteden for å vedlikeholde og bygge ut hovedveiene. bøtenivået er også politikernes feil-IKKE POLITIET en annen ting er at du innrømmer at det er ulovlig med det harrytass neonlyset ditt. da vet du jo at du kan få bot ev måtte fjerne det når du setter det på. hva er problemet ditt da?!? hvis de skal se igjennom fingrene med det hva annet skal være ok? usikra last på hengern? folk i bagasjerommet? politiet må nesten følge de rammene de er gitt ellers blir det det blitz og enkelte av dere tydeligvis ønsker: anarki ikke stem rv og sv neste gang da vøtt. kanskje vi får brukt 5`e giret på motorveien og slippe å se etter svære høl og faenskap i veien mesteparten av det jeg skrev er vel politikerenes feil ja... klart har man gjort noe ulovlig må man bli straffa for det, men at politi ikke kan snakke normalt og høflig når en blir stoppa er det som irreterer meg..enkelte provoserer noe vannvittig. nå har ikke jeg blitt stoppa så lenge jeg har hattbillappen,de fleste negative episodene kom fram i mopedtia..de har nok litt lettere for å kjefte på en stakkers liten pjokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 15, 2006 Share Skrevet Juni 15, 2006 Noen politifolk går det rett og slett ikke å snakke med. Det er som å snakke med en stein f eks. Spørs akkurat hva saken dreier seg om da. Har stort sett ingen dårlig erfaringer med poilitet, bortsett fra en bytur en gang. Men d trenger jeg ikke å snakke om Men den greia med: er du hyggelig mot dem er de hyggelige tilbake.. ja til tider.. Det med neonlysa lenger opp i tråden her: Latterlig at polti skal vrenge rundt og sikkert feie av gårde i godt over 100 i 80`n for å ta en jævel som har et lite usselt neonlys under bilen. Da blir det jo for dumt. Hadde han vrengt etter en bil som kjørte for fort eller noe alla det så skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Juni 15, 2006 Share Skrevet Juni 15, 2006 Er vel delte meninger om politiet. Men jeg har da hatt litt hell i uhell. Hadde nettopp kjøpt en a3 turbo. Å det gikk unna på motorveien. Litt vel fort. Dette var min første raske bil og måtte jo prøves ut. Da jeg tok av fra motorveien skjønte jeg raskt at det var "onkel" som lå bak meg. Å etter en sving og rundkjøring ble jeg stoppet i en buss lomme. Men politimannen var hyggelig, pratet masse om bil. Og ente opp med å gi meg lavere bot pga jeg var så flink å bruke blinklys. Så jo selv på monitoren i up bilen hvilken fart han hadde målt meg i osv. Lå akkurat på grensen. en måling under og en måling over. Og jeg vet at da jeg passerte han lå jeg laaaaangt over miste lappen farten. (iallfall en tunnelen før) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå