Gå til innhold

fartsgrenser danmark

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

prata med en kompiss av meg nå som er snut og han sa at Norske politiet blir kontaktet i saken, men de må forholde seg til Alle de danske reglene og at bøtsatser og eventuelt straff må være i hennhold til de danske lovene.

men han sa at det kan godt hende jeg bare får et brev i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prata med en kompiss av meg nå som er snut og han sa at Norske politiet blir kontaktet i saken, men de må forholde seg til Alle de danske reglene og at bøtsatser og eventuelt straff må være i hennhold til de danske lovene.

men han sa at det kan godt hende jeg bare får et brev i posten.

Vi får håpe at din venn har rett... du må fortelle oss hvordan historien ender... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal gjøre det, men redd ting kommer til å ta lang tid. du veit jo hvordan norske snuten jobber, veit ikke om Danskene er noe raskere? eller hva sier du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal gjøre det, men redd ting kommer til å ta lang tid. du veit jo hvordan norske snuten jobber, veit ikke om Danskene er noe raskere? eller hva sier du om det?

Her i Danmark tar det i forbindelse med trafikkforseelser ca. 14 dager fra siktelsen foreligger til boten ligger i posten. Du har deretter 14 dager på å evt. klage... og hvis du ikke klager er dommen automatisk retskraftig etter de 14 dagene. Hvis du klager skal det berammes et retsmøte og der tror jeg det er ca. 6 måneder ventetid. Er førerkortet midlertidig beslaglagt får du ikke det tilbake før en evt. dom er retskraftig... kjedelig hvis du evt. må vente i 6 måneder på en retssak... :roll:

Når jeg tenker meg om er det i forbindelse med beslagleggelse av førerkort i Danmark et eller annet slags "amnesti" for yrkessjåfører etc. som er avhengig av førerkortet i jobben. Dette betyr at de etter særskilt vurdering kan beholde førerkortet til en evt. dom er retskraftig, men deretter er det ingen pardon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...