Evopower Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg har gjort meg noen tanker i henhold til bmw sine dieselutgaver av nyere type. Jeg ser blandt annet at 118d har 122 hk og hele 280 Nm. Til sammenligning har vår Nissan X-Trail 2,2 Tdi 114 hk og 270 Nm, en bil jeg synes er mer enn kraftig nok til våres bruk, å trekke løpsbil bak på henger over halve landet. Ingen problem med motbakke, 6 gir og 2000 omdreininger med 2 tonn bakpå Fikk derfor sjokk når jeg ser at 118d har 10 Nm mer på en mye lettere og mindre bil, det må da dra noe sinnsykt?? Ikke så aller værst pris heller, bare 297.000 Kr. Bra bil for dem som ikke har behov for større bil. Noen som har en slik bil og kan si noe om de er fornøyd med bilen? Merkelig at den ikke har blitt godkjent for mer hengervekt. Så med dette i tankene kom det ikke som noe sjokk da jeg her om dagen ble frakjørt av en E46 320d i et akselerasjonsfelt med min E28 528i...hehe. Fy søren så den dro ifra! Og jeg som synes min bil rykker bra når jeg legger ned gasspedalen... Må ha vært chipet den der. Kan bare ikke skjønne folk som kjøper 118i og 320i.. Ser også at en 118d med chip får mye mer moment enn en 525tds, som jeg hadde tenkt å kjøpe neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Jeg har nå kjørt 86000 Km med min 2003 E46 318dT... mer eller mindre uten problemer av noe slag. Jeg har den "gamle" M47 motoren uten common-rail som yter 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm ved 1750 rpm... og den er egentlig kraftig nok for skandinaviske forhold. Jeg savner faktisk ikke mer effekt... det er mer et spørsmål om temperament. Århus-Oslo via Malmø (ca. 1000 Km) på en tank er en hyggelig bonus til en ellers fin konstruksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå