Fredrik Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 revurderer diesel tvert når det kommer fler motorer som den nye golf gt og de hybridgreiene til lexus. bensinmotorer passer best i luxusbiler synes jeg. ikke helt det samme når 7serien fyres opp med sot og rakling Enig... og akkurat Golf GT diskuterte vi allerede 17. januar i år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royendre Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Diesel e kanskje ikkje den beste når d gjelder 0-70km/t men pokker kor den drege i frå på 70-160 km/t he he e vel tross alt mellom 70-120 en trenge mest guffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 for meg var ikke diesel årsaken til at jeg kjøpte bilen,men selvfølgelig er det en fordel at den har lavere drivstoffutgifter. eneste er at jeg har hatt for meg at automat som jeg ville ha har passet best sammen med diesel,men det kan selvfølgelig komme av at jeg har kjørt veike bensin med automat og lite turtallsvillige diesler med manuell. bil er vel uansett en vanesak og riktig bil til riktig bruk...tenker da på jaguar dieslen som topgear kjørte på bane hvor den skuffet litt. neppe den bilen jaguar selv ville foreslått til race..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Omtrent bare dieselfolk som svarer her Forbinder diesel med svarte remser under drifstoffluka, sure biler og ekle lyder.. Kanskje mest fordi naboen hadde stående en gammel hiace for lenge siden. Den var sur.. Liker lukta av bensin jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Omtrent bare dieselfolk som svarer her Lukta av brent olje er vel som parfyme for de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Jeg har min første dieselbil nå. (2000mod 320D) Er faktisk godt fornøyd. Tror nok jeg går for dieselbil neste gang også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Hadde en 320d-06 forrige helg. Kjørte fra Kr.Sund til Lom på 0,47 l/mila. Dette med fire i bilen, fylt opp med baggasje, og ikke bevist gjerrig kjøring. Synes det er ett meget godt argument for diesel for den menige mann, spesielt da draget som mange nevner er helt formidabelt kontra bensin. Den skal også iflg BMW unnagjøre 0-100 på 8,6sek, og dette med noe treghet første 15-20km/t!!! Min nåværende gamle diesel bruker vanligvis mellom 0.68-0.76 på tilsvarende kjøring (tidligere målinger). Synes heller ikke det er så ille for en godt brukt bil med såpass gammel teknikk. Hadde nok fått denne enda lavere uten automat og klima som durer og går, men det er greit nok aom det er. MEN, skulle jeg hatt meg en "garasjebil" til show og underholdning hadde det blitt petrol BMW 6`er eller større. Det er noe med disse som ikke helt kan erstattes. Tror også jeg hadde kommet til å vurdert petrol om jeg hadde vært "fri", uten familie mm... Det endrer tydeligvis adferd, det å gå inn i ett samliv Synes gassresponsen på dagens BMW diesler har tatt flere sjumilsteg siste 4-5 årenen, og dette kombinert med godt effektuttak tiltaler meg voldsomt som den dagligdagse bil. Sitter i disse dager å venter på tilbud på fra BMW, og det blir da diesel. Mest trolig 320d, mens 520d trolig fortsatt er for dyrt, selv om BMW nå kom med en moderat nedtunet versjon av denne motoren. Nødvendig Chipp da koster vel ikke mer enn 5-lapper, mens avgifter sank med rundt 30 tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 imponert over det lave dieselforbruket ditt. bare målt blandet kjøring,men hatt 0.85 som absolutt laveste... har lav km,hatt dyserens og dieselfilteret skiftes jevnlig... når du får den under 0.7 blir jeg bare deppa. skal prøve å ta en test på kun motorvei og ikke over 90km/t,men tviler litt alikevel på at det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Jeg har min første dieselbil nå. (2000mod 320D) Er faktisk godt fornøyd. Tror nok jeg går for dieselbil neste gang også... Jeg har min tredje dieselbil nå og jeg er også veldig godt tilfreds. Det blir imidlertid ikke en dieselbil neste gang... jeg går mot strømmen og kjøper en E91 325i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 imponert over det lave dieselforbruket ditt. bare målt blandet kjøring,men hatt 0.85 som absolutt laveste... har lav km,hatt dyserens og dieselfilteret skiftes jevnlig...når du får den under 0.7 blir jeg bare deppa. skal prøve å ta en test på kun motorvei og ikke over 90km/t,men tviler litt alikevel på at det går Jeg har også noe høyt byforbruk. På bykjøring spretter forbruket opp til ca.litern. Hadde på en måling hele 1,09 mens nyere biler kanskje bare spretter opp 0,2-0,3, maks, kontra landevei. Hadde bilferie ifjor, og var da bl.a i Sverige, Danmark og Tyskland i tillegg til en uke i Norge. Da målte jeg over mange tanker, og havnet under 0,8 med takboks og overfylt feriebil. Brukte også Cruisecontrollen en hel del, og jeg tror den faktisk øker forbruket noe på Norske opp og ned veier. Tror også du vil merke at bilen klart liker seg best på landeveien. Har faktisk ett bilde av speedometeret i 120 fra den turen. Tror det var ca.1400 omdr/min på motoren. Og slik lå den mil etter mil, uten at den trengte å anstrenge seg det døyt. Som ny mener jeg å ha lest at forbruket på landevei på denne bilen skal ligge godt ned på 6-tallet, men er ikke helt sikker. Sikkert noen som vet? Tror også vår Automat og klima trekker mye mer enn dagens anlegg. Hører godt på motoren når klima slår inn på tomgang. Men i snittforbruk tror jeg nok at jeg ville ha havnet på ca. samme som deg. Ett sted på 0.8 tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 nettop fått tak i en utgave av autocar fra juni 92, med test av 520i vs 525tds. (begge med manuell). kan jo sitere litt derfra: "Petrol engine is peaky. Diesel is punchy,refined". "525tds rewrites the diesel rulebook;it`s more satisfying to drive than the petrol car." "Both cars have fluid handeling and fine balance,but the 520i driver has to work harder to keep up." litt uretferdig å samenlikne en 2.0 med en 2.5 synes jeg nå...men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Tran Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Bmw diesel biler begynner ikke og bli bra før d modell kom dvs 99-. de er forsatt dyre, dyser og turbo fleier og gående m.m og det er dyrt og fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Greit nok at Diesel-biler koster noen lapper mer, men bruktbilprisen er vel også deretter... ?? jeg har faktisk vurdert diesel pga, for høyt bensinforbruk på den jeg har nå. Den bruker 0,9 på blandet kjøring, og det syns jeg er for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Jeg har også noe høyt byforbruk. På bykjøring spretter forbruket opp til ca.litern. Hadde på en måling hele 1,09 mens nyere biler kanskje bare spretter opp 0,2-0,3, maks, kontra landevei. Hadde bilferie ifjor, og var da bl.a i Sverige, Danmark og Tyskland i tillegg til en uke i Norge. Da målte jeg over mange tanker, og havnet under 0,8 med takboks og overfylt feriebil. Brukte også Cruisecontrollen en hel del, og jeg tror den faktisk øker forbruket noe på Norske opp og ned veier. Tror også du vil merke at bilen klart liker seg best på landeveien. Har faktisk ett bilde av speedometeret i 120 fra den turen. Tror det var ca.1400 omdr/min på motoren. Og slik lå den mil etter mil, uten at den trengte å anstrenge seg det døyt. Som ny mener jeg å ha lest at forbruket på landevei på denne bilen skal ligge godt ned på 6-tallet, men er ikke helt sikker. Sikkert noen som vet? Tror også vår Automat og klima trekker mye mer enn dagens anlegg. Hører godt på motoren når klima slår inn på tomgang. Men i snittforbruk tror jeg nok at jeg ville ha havnet på ca. samme som deg. Ett sted på 0.8 tenker jeg. Iht. BMW skulle en ny E34 525tdsa bruke ved blandet kjøring gjennomsnitlig 0,73 liter/mil... ergo er evt. 0,80 liter/mil meget, meget bra små 13 år senere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Greit nok at Diesel-biler koster noen lapper mer, men bruktbilprisen er vel også deretter... ?? Jeg tror det er på tide å tenke seg meget godt om før man evt. kjøper en dieselmodell... og før man kjøper en Touring... og spesielt før man begynner å krysse av på ekstrautstyrslisten. Prisforskjellen mellom E90 320i og 320d er som kjent 47300,- kroner - prisforskjellen på E90 320d og E91 320d er 29200. Det betyr at prisforskjellen mellom en E90 320i og en E91 320d er rundt 70000,- kroner ("fixed price")... og det er etter min mening alt for mye når man tenker på at E90 320i faktisk har en større lasteindeks og en nesten like kraftig motor. Vi er enige om at 340 Nm ved 2000 rpm er noe helt annet en 200 Nm ved 3600, men tatt i betraktning av hvor mye kostbart tullball det kan være med en gammel (moderne) dieselmotor... kan Newtonmetere bli for kostbare også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå