Der Barockengel Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Kanskje vi skal legge ut en bil for salg?Bare for å ha det litt gøy Jeg må innrømme at nysgjerrigheten har fått meg til å tenke det samme. For jeg lurer på, hvor gjennomtenkt er egentlig disse framstøtene? Her har vi altså noen som ønsker seg bil, men mangler både pengene til å betale den, og klarer ikke engang å reise for å hente bilen. Har de egentlig tenkt langt nok til at noen skal falle for forslaget deres, slik at de har en plan om overtagelse av bilen - jeg føler meg temmelig sikker at de ikke vil foreslå å møtes på hjemadressen deres. Men hvor, offentlig parkeringshus midt på dagen, eller avsidesliggende kaiområde sent på kvelden.... Akkurat hvor gøy et slikt møte ville vært, avhenger nok av hvorvidt det er tafatte kriminelle eller en pengelens drømmer man har med å gjøre - imidlertid hadde det jo gått an å se hvor lenge det gikk å oppholde dem med prat på forhånd - selv om jeg ærlig talt vil fraråde å ha noe særlig med ukjente mennesker som står bak slike henvendelser å gjøre...
knut_olestad Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Det skal vel godt gjøres å få politiet med på noe sånn dessverre.
Der Barockengel Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Det skal vel godt gjøres å få politiet med på noe sånn dessverre. Tviler på de blir interesserte - dvs. ikke før noen bestemmer seg for å " møte opp mannsterke", "med en gammel lada eller noe". Men da er det nok selgeren de interesserer seg for...
knut_olestad Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Jepp, skal endel til for at de setter fra seg kaffekoppene
Morten1989 Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Fikk samme mail ista... Hei!Er en gutt på 23år som ønsker meg bil.Betaler deg 90 000kr for bilen din om jeg får den på avbetaling og levert til Arendal idag.Betaler deg 8 000kr pr.mnd første betaling 30/6-08 deretter den 30 hver mnd.Ta kontakt om dette er ok.
kazynor Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Fikk samme mail ista...Hei!Er en gutt på 23år som ønsker meg bil.Betaler deg 90 000kr for bilen din om jeg får den på avbetaling og levert til Arendal idag.Betaler deg 8 000kr pr.mnd første betaling 30/6-08 deretter den 30 hver mnd.Ta kontakt om dette er ok. Arendal? WTF!!! har du et nummer?
Morten1989 Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Fikk samme mail ista...Hei!Er en gutt på 23år som ønsker meg bil.Betaler deg 90 000kr for bilen din om jeg får den på avbetaling og levert til Arendal idag.Betaler deg 8 000kr pr.mnd første betaling 30/6-08 deretter den 30 hver mnd.Ta kontakt om dette er ok. Arendal? WTF!!! har du et nummer? Nei, har desverre ikke det Kun en mailadresse.
Haug Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Jeg har fått denne på mail nå: "Hei! Hei!Jeg er en gutt på 23år som ønsker meg en bil.Betaler deg 160 000kr for bilen om jeg får den levert til Kr.sand og på avbetaling.Kan betale deg 10 000kr pr.mnd fra 15/6-08 deretter den 15 hver mnd.Dette skriver vi en grundig kontrakt på,med alle nødvendige opplysninger på.Ta kontakt om dette høres greit ut" Så fikk jeg denne 3 dager etterpå: "Hei!Jeg er en gutt på 23år som ønsker meg en bil.Betaler deg 160 000kr for bilen om jeg får den levert til Kr.sand og på avbetaling.Kan betale deg 8 000kr pr.mnd fra 15/6-08 deretter den 15 hver mnd.Dette skriver vi en grundig kontrakt på,med alle nødvendige opplysninger på.Ta kontakt om dette høres greit ut" Begge mailene av samme avsender!
Morten1989 Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Lurer på om noen har gått på dette? Alle må jo skjønne att dette bare er forsøk på svindel?
316 Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 - Vi vil oppfordre de som får slike sjekker om å henvende seg til Økokrim, sier han. Er vel ikke SÅÅÅ vanskelig å finne ut hvem som sitter bak disse IP adressene.
Trotto Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Er vel ikke SÅÅÅ vanskelig å finne ut hvem som sitter bak disse IP adressene. En internet-kafé i Krakow?
-Anders- Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Shit, dere som får mailer, må jo leke litt med svindlerne da. Lat som dere blir lurt og litt forskjellig, og få han til å røpe hvem han er også videre. Få dusten til å tro at han skal få seg billig bil. Ha det litt morro med dem
oddis Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Har fått et par sånn mailer de siste årene. Som oftest har de også en dårlig norsk gramatikk.. Når du får sånne mailer skal du svare "Hei igjen, jeg er en gutt/jente på (insert alder) som er drit lei av sånne som deg ++ + finne på masse drit). Jeg fikk faktisk svar, og da ville han enda kjøpe bilen min, enda jeg hadde skjelt han ut etter alle kunstens regler. Samme avsender. Etter tre mailer hørte jeg ikke mer fra han.. og jeg gjentok bare meg selv. Det samme gjorde han . Enkelte er bare født til å bli lurt. Og enkelte er født for å bedrive "Nigeria" svindel... Etter min mening må man være på grensen til "mindre glup" for å gå på sånt jall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå