Gå til innhold

Mistenksom kjøper?

NiceB
 Share

Anbefalte innlegg

Bare vil få lufta ut noe her jeg; jeg skal selge min e36 318is for 80k og har fått to bud fra samme kjøper'n. Mailen er følgende:

"hei,kjøper bilen for 110 000kr hvis du leverer den i bergen.betaler 10000kr månden .hvis dette høres ok ut ring xxxxxxxx"

Svarte at jeg syntes han virka useriøs siden han ikke nevnte navn i annonsen hvem han var og hvorfor kan han ikke kan betale noen som driver med forbrukslån 4-5 i mnd isteden for 10 til meg.

Så idag fikk jeg denne:

hei,kjøper bilen for 100 000kr hvis du leverer den i bergen nå.betaler 15000kr månden,og vi lager kontrakt på dette.hvis dette høres ok ut ring xxxxxxxx eller xxxxxxxx

søkte opp navnen hans og det er en fyr bosatt i bergen, har ikke kontakta han for tilbudet frister meg ikke så veldig, selv om jeg må selge bilen. Er det frekt hvis jeg poster navn og emailen hans her, i tilfelle noen skulle kjenne han og om han er seriøs eller en kjeltring. Ingen vil jo bli lurt!

Det gjelder denne bilen hvis noen andre har penger....

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=1&tot=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja er jo det første som slår meg at dette er lureri,

bmwsport du mener det er viktig å holde navnet til slike folk hemmelig?

Hadde ikke akkurat gjort det om jeg hadde biti på og blitt lurt..

Moralen: Bedre føre var en etter snar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjeltring yten tvil :roll:

Som du sier hvorfor betale deg opp til 15 lapper i mnd når han kan betale banken ell lignende 5-6 pr mnd :?::?::?:

Han er sikkert ikke kredittverdig så da er det vel heller ingen grunn til å stole på at pengene kommer heller :wink::!::!:

Selg til noen som har pengene du 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..en kompis av meg fikk akkurat samme mail for noen dager siden..bilen står til salgs for 35 000.. han skulle betale 45000 om han kunne betale 10 000kr i månen..

Dette høres ut som en ny variant av de berømte Nigeriabrevene... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri betal han.....

Dersom han kan betale 10000 kr i måneden har han ingen problem med å få forbrukslån heller!

Det finnes bare en grunn hvis han kan betale så mye penger i mnd uten å få lån! Da er det narkopenger, ransutbytte, eller andre kriminelle grunner.

Og det er uansett ikke noe å stole på spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo det første som slår meg at dette er lureri,

bmwsport du mener det er viktig å holde navnet til slike folk hemmelig?

Hadde ikke akkurat gjort det om jeg hadde biti på og blitt lurt..

Moralen: Bedre føre var en etter snar

Jo, for all del. Har ingen problemer med å henge ut svindlere offentlig jeg, mener bare at jeg tror de fleste her inne vil gjennomskue det her like fort som meg og deg. :)

Det kan jo være at han tjener en liten formue hver måned også, og dermed ikke har noe problemer med å betale for seg, men da er det jo, som enkelte andre her også har vært inne på, grunn til å stille spørsmålstegn ved HVA han tjener disse pengene på, siden han ikke får lån... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger også to annonser inne på autodb under bmw m3 hvor 2 "forskjellige" personer i to forskjellige fylker er interessert i å kjøpe bil på avbetaling.. de opplyser også om at de ikke er kreditt verdig. Lukter svindel lang vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...