Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
318d Touring starter på 374.000,-

Hvorfor valgte du ikke 320d istedet? Skiller vel "bare" ca. 25laken der?

Er som sagt en familiebil så jeg valgte M-sportpakke + utstyr fremfor motor. Så bilen koster nesten 100.000,- mer en standard #-o:D

Skulle gjerne hatt den i 330 [-o<

Skrevet

Er som sagt en familiebil så jeg valgte M-sportpakke + utstyr fremfor motor. Så bilen koster nesten 100.000,- mer en standard #-o:D

Skulle gjerne hatt den i 330 [-o<

Jeg tror ikke du kommer til å angre på at du kjøpte en 318d, men betingelsen er selvfølgelig at du har realistiske forventninger til hva du kan forlange av 122 HK og 280 Nm. Jeg har aldri angret på kjøpet av min E46 318d og den har som kjent kun 115 HK og 265 Nm. Vi har bl.a vært 3 ganger i Syd-Frankrike med den og kjørt totalt 87000 Km over tre år. Bruk momentet på en fornuftig måte og du kommer like fort frem på offentlige veier som med f.eks en 330i, men prisen pr. km blir mye lavere... :wink:

Skrevet

Helt enig med deg bmwE9. Jeg synes bilen går helt greit og når jeg ligger i 100km/t+ å legger den i 6. gir så kan en faktisk lure på om bilen har stoppet. :lol: Nesten null lyd og forbruksmåleren ligger død :D

Skrevet

Hmmmm, hadde kanskje vært noe for meg å tenke på også. Har hatt noen runder på bil nå, men det koster mer enn "vi" ønsker å prioritere på bil for tiden. Har sett på 320d som er noe dyr, 320sd noe dyrere og 520d som ble altfor dyr for oss :cry:

Problemet er den helsikes utstyrslisten, det er så mye man bare "må ha". Jeg klarer rett å slett ikke å plukke av. Føler at jeg "må ha" M-sport, advantage, comfort, HiFi, hengerfeste, soltak, skinn, automat +++++++++++++++++!!!! Uff! Jeg ender opp i nærmere 200.000 i utstyr :shock:

Men BMW i Molde synes jeg tilbyr meget god service, og har tilbudt seg å evt kikke etter en 6-12mnd gammel bil i Tyskland med tilsv.utstyr om vi ikke klarer å velge bort. Skjønner at de driver butikk, men synes også at de har lagt meget arbeid i forsøk på å få meg fornøyd.

Audi og Mercedes koster tilsvarende, og er heller ikke biler som faller i smak hos meg.

Har også vært å kikket på rimligere ny bil, men det er så abnorm forskjell i finish at det blir nesten som skjenke i ett stort glass øl på utesresturanten, ta en bitte liten slurk for så å måtte sitte å se, ikke røre resten.

BMW 3`er med skinn:

bilde2.jpg

Passat til ca. samme pris:

view3.jpg

Avensis med skinn til ca.550.000:

ave_05_gal_18_800x600_tcm308-179438.jpg

Samme BMW igjen:

bilde1.jpg

All ære til Passat for klasseleder i mellomklassen, den er klart penere enn Mondeo, Avensis, V70 m.fl. Kvaliteten vet jeg ikke, men jeg tør ikke kjøpe noe slikt med tanke på Passat`s historie.

Toyota er fortsatt Toyota. God kvalitet, men hvor ble det av design, finish. Ratt og girstang kommer vel fra -87 Carina II eller noe sånt. At denne bilen kan koste over 500laken er for meg ett mysterium. Der har de virkelig påslag, samt stoler på at navnet skal selge.

Begge de to er større en 3serie, men alikevell, BMW er også fortsatt BMW. De ligger flere hestehoder framfor, så tross mindre bil, alt annet er så overveldende mye bedre gjennomført. Ser ingen vits i dra inn 5`ern, da dette også bare ville fjernet det lille plassforspranget til de andre.

"Fordelen" med bl.a Toyota er at man ikke trenger så mye utsyr, det blir ikke annet enn verktøy lell. Man klarer seg med 116hk diesel og hengerfeste. Blir idet minste rimelig da 8)

Dette betyr at det "må" bli BMW, men siden jeg tydeligvis har blitt NK, ser det ut til at helt ny bil, uteblir :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...