Waldez Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Jaja, da prøver jeg selv på lørdag jeg hehe blir spennende dette Takker for tips alle sammen da Blir jævelig imponert om du klarer det på 2-3 timer. Har gjort dettet på E34 og E30 og nei det er ikke enkelt. Hvordan gikk det?
Rotax8 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Jaja, men de sitter noe så innihelvette, det ble byttet på min bil av en mekaniker, men han hadde ikke den pressen, eller hva de bruker, det ble mye banning, høyt blodtrykk og mange timer på han... Hmm Er da en grei jobb det. 0: sette bilen på bukker 1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene. 2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm) 3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn) 4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene. 5: varme med en varmluftspistol på traversen. 6: foringen glir så pent og forsiktig ut... 7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne. Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det. merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien. Renslig og grei jobb spør du meg. Olds69 er lettere hvis du fryser den neg, glir så mye lettere inn
lefty293 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Er da en grei jobb det. 0: sette bilen på bukker 1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene. 2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm) 3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn) 4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene. 5: varme med en varmluftspistol på traversen. 6: foringen glir så pent og forsiktig ut... 7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne. Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det. merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien. Renslig og grei jobb spør du meg. Olds69 HJELP!! Har fulgt denne fremgangsmåten men har kun fått flyttet den ene foringen ca 5mm. Har varma foringene skikkelig i ca 20-30 minutter i gangen. Trenger tips,olds69....
Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Er da en grei jobb det. 0: sette bilen på bukker 1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene. 2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm) 3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn) 4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene. 5: varme med en varmluftspistol på traversen. 6: foringen glir så pent og forsiktig ut... 7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne. Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det. merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien. Renslig og grei jobb spør du meg. Olds69 HJELP!! Har fulgt denne fremgangsmåten men har kun fått flyttet den ene foringen ca 5mm. Har varma foringene skikkelig i ca 20-30 minutter i gangen. Trenger tips,olds69.... Er over 3 år siden han skrev det, så ikke forvent deg ett svar...
lefty293 Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Hei! Ser jo det. Er old69 inne på forumet iblant så er det mulig han har et triks i ermet vettu! ps! Hadde bilens vekt på foringen da jeg forlot bilen i natt og i morges så hadde bilens vekt presset ned foringen, topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå