Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De skulle egentlig kommet sommeren 2004, men ble ikke godkjent av EU. Moro med norsk flagg på, men bokstavene er stygge, så det er kanskje like greit at vi får beholde den nye typen som er nå. :)

Skrevet
Hvordan ser disse ut?

Som et alminnelig EU-skilt bare med et norsk flagg istedenfor EU-unionens stjerner i en sirkel + en norsk "N"... det er etter min mening ikke så merkelig at EU ikke godkjente akkurat den løsningen... :roll:

eecdk0b.gif

Skrevet

Trur det kan bli fint med dei nye skilta eg :D Gler meg litt til eg får dei (vist eg får dei).

Men kva har EU med skilta våre å gjere ettersom me ikkje er med i EU?

Skrevet

Men hvorfor må EU gokjenne denne, kan vi ikke bestemme noe i norge selv? Eu har vell egentlig ingenting med vårt skilt system og gjøre.. Eller?

Skrevet
Men hvorfor må EU gokjenne denne, kan vi ikke bestemme noe i norge selv? Eu har vell egentlig ingenting med vårt skilt system og gjøre.. Eller?

Poenget var/er at norske myndigheter ønsket en regulær variant av et EU-skilt (som mitt bilde viser)... et skilt som selvfølgelig hverken EU eller norske EU-motstandere ønsket å akseptere... :roll:

Edit: Så fant jeg endelig et eksempel på hva vi diskuterer... hvem denne fyren er vet jeg ikke... :wink:

34a1-18_498024g.jpg

Skrevet

vær glad at vi har skiltene som vi har, en av hovedårsakene til at myndighetene ønsker å bytte er at OCR sliter med å lese tallene på de skiltene som leveres nå..

Altså :mindre fare for å bli tatt i fotoboks og bomstasjoner.

Skrevet

Nei til nye skilt :P hehe

32097: Men på dei nye skilta skal det jo berre vere merka med norsk flagg og ein N. Skjønne ikkje kvifor EU skal blande seg inn der.

Skrevet

Det kan vere so. Men om du kjøper ei cola-flaske, klistrar på ein anna logo, kallar det "Arimanni's fenomenale leskedrikk" og set det i butikkhyllene, så er det vel ein viss fare for at du får eit lite såksmål på nakken ;)

Dårleg samanlikning kanskje, men eg trur du tok poenget mitt :P

Skrevet
Det kan vere so. Men om du kjøper ei cola-flaske, klistrar på ein anna logo, kallar det "Arimanni's fenomenale leskedrikk" og set det i butikkhyllene, så er det vel ein viss fare for at du får eit lite såksmål på nakken ;)

Dårleg samanlikning kanskje, men eg trur du tok poenget mitt :P

Hehehe... det var en artig kommentar... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...