Fredrik Skrevet Juli 14, 2006 Skrevet Juli 14, 2006 det er en reell salgsannonse, ryktene tilsier at han har 2 slike biler. Men, jeg tviler på at Ferarri er så glad i han lenger om han selger den på finn. For de håndplukket personene som fikk kjøpe bilene. En er allerede solgt på ebay, og selgeren falt i dyyyyp unåde hos Ferarri. Dette tror jeg du har helt rett i... folk blir faktisk invitert av Ferrari til å kjøpe slike modeller... de er ikke til salgs til hvem som helst. Jeg vet at bl.a berømte personer som Nick Mason, Chris Rea, Jay Kay m.fl blir invitert... og det forteller litt om nivået. Ferrari har forøvrig et opplegg der de samme menneskene blir prosjektdeltagere allerede når den nye modellen er på konseptstadiet... der de bidrar med know-how, erfaring og annen kunnskap. Akkurat det... hadde vært utrolig spennende å være med på når det gjelder BMW og/eller Porsche. Thorleif Nielsen (har E46 M3 CSL og E36 M3 GT... og bidrar av og til her inne) hadde/har vel forøvrig mer eller mindre en slik mulighet når det gjelder nettopp CSL modellen. En gammel venn hadde også i sin tid en tilsvarende mulighet vedr. utviklingen av Porschemodellene 931 og 951... og han kjente med tid og stunder disse to modellene ned til den minste skrue... gromt sier jeg...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Skrevet Juli 14, 2006 Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer waste of money enn å bruke 24 millioner på en slik. Kunne vel hatt en Pagani Zonda, en Köenigsegg, et par "normale" Ferrarier og Porscher, en Rolls-Royce Phantom III og sikkert hauger av andre morobiler for samme pris - inkludert avgifter og skilter for veibruk. Liten tvil om hva jeg ville valgt.
Fredrik Skrevet Juli 14, 2006 Skrevet Juli 14, 2006 Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer waste of money enn å bruke 24 millioner på en slik.Kunne vel hatt en Pagani Zonda, en Köenigsegg, et par "normale" Ferrarier og Porscher, en Rolls-Royce Phantom III og sikkert hauger av andre morobiler for samme pris - inkludert avgifter og skilter for veibruk. Liten tvil om hva jeg ville valgt. Dette glemte jeg å skrive... og jeg er selvfølgelig personlig helt enig... ... Imidlertid tror jeg ikke kjøpere som er villig til å bla opp fireogtyvetusen festblanketter for en bil er spesielt prissensitive for å si det slik...
ArildJr Skrevet Juli 14, 2006 Skrevet Juli 14, 2006 bra med avgifter i norge da på autoscout for 3 mill euro som er 18 mill, i norge for 24 mill...diff på 6 mill det Tror jeg hadde kjøpt meg en lagerhall jeg og 1 av hver eneste bmw som fins i stedet
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Skrevet Juli 14, 2006 bra med avgifter i norge da på autoscout for 3 mill euro som er 18 mill, i norge for 24 mill...diff på 6 mill det Hmm.. enten er du svak i matte eller valutakurser... 1 euro er nærmere 8 kroner enn 6 kroner, ergo ~24 millioner. Uansett er det ingen avgifter på denne bilen, for den er ikke for veibruk. 25% moms er mao. det man må ut med til den norske stat. Selv om den hadde vært for veibruk ville avgiftene vært peanuts i forhold til moms og kjøpspris.
SteffenM2 Skrevet Juli 15, 2006 Skrevet Juli 15, 2006 Altså.. jeg er nesten sikker på at du kunne kjørt fortere på feks. ringen med bil til 1/3 del av en prisen.. Ta feks en eller annen Porsche, oppgrader alt sammen, betal 1mill for bilen, oppgrader for 5min, og flekk møkken av den ferrari(på godt norsk) Faen skapen..
Fredrik Skrevet Juli 15, 2006 Skrevet Juli 15, 2006 Altså.. jeg er nesten sikker på at du kunne kjørt fortere på feks. ringen med bil til 1/3 del av en prisen.. Ta feks en eller annen Porsche, oppgrader alt sammen, betal 1mill for bilen, oppgrader for 5min, og flekk møkken av den ferrari(på godt norsk) Faen skapen.. Klart... oppgrader en E46 M3 CSL for 5 mill... og "Ringen" har aldri opplevd en hurtigere bill, men det er liksom ikke helt det som er poenget...
[space] Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Om man MÅ ha en slik bil så er vel dette eneste mulighet om man ikke blir invitert av Ferrari. Jeg må si halve opplevelsen her er jo at du blir en del av "teamet", har den stående på banen der, er med i utviklingen osv. Ikke bare kjøper bilen, har den i garasjen hjemme og henter den fram til neste gatebiltreff. Du blir nok ikke sett på med like gode øyne hos Ferrari om du har "jukset" deg til en.
SteffenM2 Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 Altså.. jeg er nesten sikker på at du kunne kjørt fortere på feks. ringen med bil til 1/3 del av en prisen.. Ta feks en eller annen Porsche, oppgrader alt sammen, betal 1mill for bilen, oppgrader for 5min, og flekk møkken av den ferrari(på godt norsk) Faen skapen.. Klart... oppgrader en E46 M3 CSL for 5 mill... og "Ringen" har aldri opplevd en hurtigere bill, men det er liksom ikke helt det som er poenget... Det er jo greit det.. Men hva er vitsen med ferrari da? Frisør bil..
Fredrik Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 Det er jo greit det.. Men hva er vitsen med ferrari da? Frisør bil.. Poenget er å ha noe som svært få andre har... som å være medlem av en eksklusiv klubb som er lukket for 99% av oss andre. Dette er absolut ikke min greie, men for noen mennesker er en slik bil en milepæl i livet... eller som britene sier: "to make a statement"... i betydningen av at man er noe her i livet. Den aktuelle Ferrarien er ekstrem, men jeg vil tro at en Porsche 911 Turbo til en brøkdel av prisen kan gjøre 99,5% av det Ferrarien kan gjøre. Dagens Porsche 911 Turbo er virkelig et fartsmonster... 480 HK ved 6000 rpm, 620 Nm mellom 1950 og 5000 rpm, 0-100 Km/t på 3,7 sekunder og en topphastighet på 310 Km/t... er imponerende...
Gunnar Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 Den aktuelle Ferrarien er ekstrem, men jeg vil tro at en Porsche 911 Turbo til en brøkdel av prisen kan gjøre 99,5% av det Ferrarien kan gjøre. Ikke minst så kan den brukes på veien.. men Ferrari har jo også absolutt mange grombiler som kan få skilter til en brøkdel av prisen, så det er vel en grunn til at det ble laget så få FXX-biler..
sammigun Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 En kompis av meg så faktisk den FFX'en på veien istad.... Med følgebil foran og bak...
Hakon Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Det er jo greit det.. Men hva er vitsen med ferrari da? Frisør bil.. Poenget er å ha noe som svært få andre har... som å være medlem av en eksklusiv klubb som er lukket for 99% av oss andre. Dette er absolut ikke min greie, men for noen mennesker er en slik bil en milepæl i livet... eller som britene sier: "to make a statement"... i betydningen av at man er noe her i livet. Den aktuelle Ferrarien er ekstrem, men jeg vil tro at en Porsche 911 Turbo til en brøkdel av prisen kan gjøre 99,5% av det Ferrarien kan gjøre. Dagens Porsche 911 Turbo er virkelig et fartsmonster... 480 HK ved 6000 rpm, 620 Nm mellom 1950 og 5000 rpm, 0-100 Km/t på 3,7 sekunder og en topphastighet på 310 Km/t... er imponerende... tror du kjenner forskjell på en bil med 480 hk og en med 800 hk.. Selv om du kan mye mer om porsche og har levd mye lenger enn meg... tross alt.. det er en signifikant forskjell der... For øvrig tror jeg den nye 911 turbo'en er svært vill... virkelig en everyday supercar! For de som liker slikt, så er det lagen en skrytefilm av porsches Turbo-historie hvor alt koker ned i at porsche er veldig fantastisk... pompøs film.. men også litt spennende og morsom... kan sees på porsche.co.uk tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå