Gå til innhold

M3 med 325i Turbo motor


325iturbo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor skulle den til etterforskning?

Er det forsikringen som skal etterforske eller politiet?

Hvis det er politiet og det ikke var noe person skade gidder de vel strengt tatt ikke bry seg?

Har hatt motorbrann selv,kjipe saker-men det er nok ikke helt over,litt ledninger og lakk så ser det lysere ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for deg, men politiet vil vel sikkert ha ein snakk med deg, eller evt. en sjekk.

Treffer du på "rette" politimannen, som ser at dette er en ombyggd bil, med ettermontert turbo etc. kan du regne med han tipser BT om dette..

Eller du treffer på ein hyggeleg politimann, som bare er ute etter eit avhør,

som kan finne ut brannen, (statistikker osv), så får du hentet bilen, og ta den hjem for å "begynne" på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier!

Følelsen man får når bilen tar fyr, og man står der uten noe å slokke med, er helt grusom. De minuttene før brannvesenet kommer er lange.

Alle som har en bil som er uerstattelig bør ha minst ett brannslokningsapparat i bilen. Jeg skal montere et 6kg. Co2 apparat i kofferten, og et 2kg. inni bilen. Dette er billig forsikring, og den ekstra vekta går an å leve med.

Grunnen til at jeg velger å bruke Co2 istedetfor pulver er rengjøringen etterpå. Jeg er brannmann, og har sett resultat av pulverapparat i bil. Pulver inneholder 95% salt, og angriper (ruster-korroderer) alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg velger å bruke Co2 istedetfor pulver er rengjøringen etterpå. Jeg er brannmann, og har sett resultat av pulverapparat i bil. Pulver inneholder 95% salt, og angriper (ruster-korroderer) alt.

Jepp, eg og har sett en bil som var brukt pulver på.

såg forjævleg ut, og rusten kommer meget fort etterpå..

Litt ot. Kor mye koster Co2 apparat og kor store kan du få dei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg velger å bruke Co2 istedetfor pulver er rengjøringen etterpå. Jeg er brannmann, og har sett resultat av pulverapparat i bil. Pulver inneholder 95% salt, og angriper (ruster-korroderer) alt.

Jepp, eg og har sett en bil som var brukt pulver på.

såg forjævleg ut, og rusten kommer meget fort etterpå..

Litt ot. Kor mye koster Co2 apparat og kor store kan du få dei??

Du kan få dem så store at du ikke får plass i bilen. 6kg er vel det som passer best og har slokkekapasitet til å takle en begynnende bensinbrann. Dersom brannen får utvikle seg, og det tar fyr i ledningsnett, tectyl og gummi, så sliter du med et slikt apparat.

Prisen for 6kg. Co2 ligger vel på ca 800-1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få dem så store at du ikke får plass i bilen. 6kg er vel det som passer best og har slokkekapasitet til å takle en begynnende bensinbrann. Dersom brannen får utvikle seg, og det tar fyr i ledningsnett, tectyl og gummi, så sliter du med et slikt apparat.

Prisen for 6kg. Co2 ligger vel på ca 800-1000kr.

Blei litt OT her..

Men tusen takk for info´en av en fagmann.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Triste greier!

Følelsen man får når bilen tar fyr, og man står der uten noe å slokke med, er helt grusom. De minuttene før brannvesenet kommer er lange.

Alle som har en bil som er uerstattelig bør ha minst ett brannslokningsapparat i bilen. Jeg skal montere et 6kg. Co2 apparat i kofferten, og et 2kg. inni bilen. Dette er billig forsikring, og den ekstra vekta går an å leve med.

Grunnen til at jeg velger å bruke Co2 istedetfor pulver er rengjøringen etterpå. Jeg er brannmann, og har sett resultat av pulverapparat i bil. Pulver inneholder 95% salt, og angriper (ruster-korroderer) alt.

Har tenkt å anskaffe meg ett co2 app. til bilen jeg også men finner ingen passende størrelser til å ha inni bilen! Ett 2 kilos som du nevner her er sikkert passende.. Men hvor får man tak i dette?? Er det nok med ett 2kilos? En oppdager jo som regel en motorbrann veldig tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...