Gå til innhold

Mine bilder av nye M3`n! + litt mer fra ferien

Anbefalte innlegg

Meget artig lesing! Har selv vært i USA, nærmere bestemt Orlando Florida, men er en del år siden. Var utrolig fete biler der, men de jeg husker mest er Monstertruckene:P Var også på Universal Studios der jeg så Arnold Schwarzenegger som sprang rett forbi meg :wink: Uansett må ha vært en flott tur, og du må vel være den første på forumet som har sett den nye E92 M3! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fascinerende lesning i likhet med Gunnar sitt reisebrev fra USA/Canada!

Dette har jeg hatt lyst til lenge.

Kjente meg VELDIG igjen i situasjonen med biler, overivrighet og risting på hodet fra den bedre halvdel... :lol:

Er moro med slike tråder om ferier/reiser/turer med bilder og tekst. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var akkurat på omvisning på bmw fab i münchen.. der fortalte de at hvite bmw'r var veldig vanlig i sydligere strøk hvor været er litt mer stabilt enn her omkring..

en hvit bil blir kassifisert som en farlig bil her, pga den er vedlig vanskelig å se i tåke og snøvær..

å er vel kanskje pga at det går så lite hvite biler her til lands at folk synes det er uvant og se, og derfor synes det er stygt..

Vanskelig å se i tåke og snøvær? Det er jo derfor man har lys (og tåkelys).. det er de som viser først uansett hva slags farge du har på bilen.

Hvite/lyse biler i sydligere strøk har nok minst like mye med varmen å gjøre. Jeg har to E34er, en alpinhvit og en diamantsvart.. kan legge meg nekkid på panseret på den hvite i hvor sterk sol jeg vil, kald og god uansett, mens det knapt går an å legge hånda på den svarte. Hvitt er praktisk, samtidig som det er pent og elegant om holdt riktig, men det er synd at det reflekterer så lite lys, for det kan gjøre det litt småkjedelig.

Har forresten store vanskeligheter med å bestemme meg for hvilken av bilene jeg skal beholde. Svart er pent, men det skiller seg utrolig lite ut... :roll:

hvit absorbere "ingen" av de fargene sollyset består av derfor tar den ikke opp vameenergien fra noen lysstråler..

mørke farger derimot "består" gjerne av mange forskjellige farger og har da et vidt spekter av frekvenser og bølgelengder på lysstråler den kan absorbere og tar dermed til seg mye lysenergi som blir om til varmeenergi når den treffer en kontaktflate (bilen).

konvertering av dynamisk energi til statisk energi kalles sånt.. :lol:

poenget mitt er at jeg tror det ligger noe i det han på fab. sa..

og ikke kom å leksjonær meg i energi, jeg er prosessoperatør

:evil:

hehe neida, kan litt om akkurat dette bare.. hadde en lærer på skolen for noen år siden som var veldig opphengt i akkurat det med farger.. at de faktisk ikke eksisterer, men er bare en oppfattelse av reflektert sollys fra en flate..

sorry for OT forresten.. skal gi meg nå, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Fin og gammel Ferrari

bilbilderfraUSA-turen014.jpg

Noen som vet hvilken modell dette er? Så veldig dyr ut..

Dette skal være en Ferrari 250 California Spider.

En slik bil ble brukt i filmen Ferris Bueller's Day off, eller Skulk med stil, som den heter på norsk. Bilen i denne filmer var riktig nok en replica bygd på en Corvette, men... :?

Skal ikke se bort fra at dette kan være samme bilen, for den replicaen stod til salgs for ikke så lenge siden, og disse originale bilene er VELDIG skjeldne...

http://www.dennigcars.org/models/ferrar ... fornia.htm

http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph ... carnum=126

Edit:

http://www.80s.com/saveferris/cast/250gt.html

Her kom faktisk prisen også :wink:

Ferris Bueller´s Day Off er absolut en av mine favoritfilmer fra 80-tallet. Matthew Broderick (som forøvrig er en karakterskuespiller) gjør en formidabel innsats i denne filmen som også er rimelig spesiell ved at hovedpersonen (Ferris Bueller - Matthew Broderick) på slutten av filmen snakker direkte til publikum. Jeg husker jeg var dødelig forelsket i Mia Sara da filmen kom i 1986... hun er på min alder... :D

Mia Sara slik hun så ut i 1986

Mia_Sara.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":28inm9oo]kanonfilm ja!

Og for en utrolig deilig bil!

Mia så bedre ut før gitt...

OT: populært å bytte avatar i det siste? :)

Hehehe... jeg skifter iallefall ikke avatar som jeg skifter underbukse... andre får ta på seg skylden der... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ferris Bueller´s Day Off er absolut en av mine favoritfilmer fra 80-tallet. Matthew Broderick (som forøvrig er en karakterskuespiller) gjør en formidabel innsats i denne filmen som også er rimelig spesiell ved at hovedpersonen (Ferris Bueller - Matthew Broderick) på slutten av filmen snakker direkte til publikum. Jeg husker jeg var dødelig forelsket i Mia Sara da filmen kom i 1986... hun er på min alder... :D

Mia Sara slik hun så ut i 1986

Mia_Sara.jpg

Håper hun ikke ser slik ut i dag:

uglyasianwomanfu7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...