Gå til innhold

E36 M3 (l) Reddet dagen min :)

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror heller ikke man får 34hk ekstra med å putte på et carboninnsug og en Chip. Men hvis det kan legges frem papirer som viser Effektkurven ifra en seriøs rulle så skal jeg tro det..

Jeg har også carboninnsug, chip, effektanlegg på min s50B30, men 320hk kan jeg bare drømme om, drømmer faktisk om 300hk..!

Men når jeg tenker meg om så har jeg vist KN filter også og det skal vel gi ca 15hk!!!!!! :roll:

Har du en E36 og en E30 M3? Eller har du kjøpt og trimmet ny motor til E30'n? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E36M3 er den dårligste M3en BMW har laget mener jeg og mange andre.. En flause rett og slett..

Synd de ikke gjorde noe spess med karosseriet, men motoren er jo i en klasse for seg! Man skal lete lenge etter en bedre gjennomført og ballansert motor enn dette. 321sugehester på 3, 2 l er ikke værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg laget no topicen her for å fortelle om min M3 erfaring, ikke for å lese om alle "verdensmestrene" her inne sine dårlige erfaringer med like biler.

Jeg syns ihvertfall E36 M3 var en fryd å kjøre og fikk veldig lyst på en slik så noe bra må den jo ha i seg ;) Har aldri ligget brei på tørr asfalt med 18" dekk og full bil før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind har alltids hatt ein S50B30 i sin M3 E-30 så lenge eg kan hugsa det.

Rigktig. Jeg har en 87mod E30M3 med en 94mod S50B30 motor i.

S50 motorene er noen nydelige motorere det er det ingen tvil i.

Grunnen til at jeg har E36 motor i E30M3 er fordi jeg ville ha noe som ikke så mange andre hadde, men desverre er det blitt ganske mange E30er med denne motortypen i det siste året.

Jeg kunne godt hatt en E36M3, men da som en verdagsbil som brukes hele året. E30M3en står i garasjen hele vinteren.

Stolene i E36M3 er også en tragedie å sitte i. De ser bra ut, men forferdelig vonde å sitte i..

Er også eing i at M3 GT er et unntak. Det er en bil som er ganske undervurdert av de fleste. Hadde jeg hatt en GT hadde den nok ikke blitt brukt om vinteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nå my heller hatt en e36 m3 enn en m3 e30, har hatt begge typene, en 89 mod m3 e30 med s50 3,l i og en m3 e36 3,2 98 modell. er ikke tvil i hvilken bil jeg ville hatt for å si det sånn. er ganske skjeldne m3 3,2 coup'ene også. se bare hvor få det står til salgs av de i forhold til m3 e30 e30 er gøy som lekebil. men, nåpå skal jeg vell ikke prate så mye nå som jer er bil-løs. får snart e46 m3. skal bli morro å se hvordan dem er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nå my heller hatt en e36 m3 enn en m3 e30, har hatt begge typene, en 89 mod m3 e30 med s50 3,l i og en m3 e36 3,2 98 modell. er ikke tvil i hvilken bil jeg ville hatt for å si det sånn. er ganske skjeldne m3 3,2 coup'ene også. se bare hvor få det står til salgs av de i forhold til m3 e30 e30 er gøy som lekebil. men, nåpå skal jeg vell ikke prate så mye nå som jer er bil-løs. får snart e46 m3. skal bli morro å se hvordan dem er.

Som verdagsbil ville jeg også hatt en E36 m3 isteden for E30M3. E36 er har jo kjempe komfort iforhold til E30.

E36M3 3,2 veier jo har egenvekt på 1500kr mot E30M3 med egenvekt på 1200kg.

Utsene på E36 M3 er jo samme som en 316 coupe, men en E30M3 ser man at det kommer noe spesielt og uvanelig.

E30M3 er også en klassikker, det er ikke E36M3 og den vil aldri bli heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjønner at du er glad i e30 m3`en din,og det er jo en kjempebil,men jeg syntes det er litt drøyt å bruke ordet "dårlig" når du beskriver e36 M3.

greit nok at den kjøremessig ikke matcher e30,som ble mye brukt i DTM og lignende,i slutten på 80 tallet,og begynnelsen på 90,men mange prestanda som 0-100, og toppfart er bedre på e36 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjønner at du er glad i e30 m3`en din,og det er jo en kjempebil,men jeg syntes det er litt drøyt å bruke ordet "dårlig" når du beskriver e36 M3.

greit nok at den kjøremessig ikke matcher e30,som ble mye brukt i DTM og lignende,i slutten på 80 tallet,og begynnelsen på 90,men mange prestanda som 0-100, og toppfart er bedre på e36 M3

Ikke så grinete nå da!!!

Selv om E36 har høy toppfart og er rask ifra 0-100 så er det en dårlig M3!!!! Er ikke en dårlig BMW, men er den dårligste M3en..

Når det er sakt så er ikke E30M3 noen lettvekter, den har ikke perfekt vektfordeling selv med S14 motoren og den har mye dårligere erodynamikk en en E36, men likevell så er E30 og E46 myere mere sportslik en E36M3. Er som å sitte i en sofa å kjøre i forhold til E30 og E46M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...