Gå til innhold

E36 M3 (l) Reddet dagen min :)


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Satt nettopp på E36 M3'n til en kompis og må si det er det sykeste jeg har sittet på hittil. Var en 3.0L som var trimmet til 320 hk. Og jeg som er vant til 136hk må si at det gikk som et helvette! Ble ikke akkurat mindre gira på bmw nå du :twisted: Kan si det sånn at jeg har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har enda ikke vært så heldig å få sitti på med en bil med S50, men sett og hørt mye bra om de bilene! :)

En ting er ihvertfall sikkert, en S38/S50 skal en gang hvile under mitt E30 panser. Helst med en hyggelig rund skapning på eksossida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke vært så heldig å få sitti på med en bil med S50, men sett og hørt mye bra om de bilene! :)

En ting er ihvertfall sikkert, en S38/S50 skal en gang hvile under mitt E30 panser. Helst med en hyggelig rund skapning på eksossida ;)

er S38 3,0Litern og S50 3,2L eller? (Lov å tippe:P) Ja disse sneglehusa er kjekke de ;) Regner med du ikke akkurat tenker på de som man finner i fjæra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp på E36 M3'n til en kompis og må si det er det sykeste jeg har sittet på hittil. Var en 3.0L som var trimmet til 320 hk. Og jeg som er vant til 136hk må si at det gikk som et helvette! Ble ikke akkurat mindre gira på bmw nå du :twisted: Kan si det sånn at jeg har hatt en fin dag :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S38 er motorer fra E34 M5.

S38 B36 =M5 3,6L 315hk

S38 B38 = M5 3,8L 340hk

S50 er motorer fra E36 M3

S50B30 = M3 3,0L 286hk

S50B32 = M3 3,2L 321hk (Dobbel VANOS).

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke vært så heldig å få sitti på med en bil med S50, men sett og hørt mye bra om de bilene! :)

En ting er ihvertfall sikkert, en S38/S50 skal en gang hvile under mitt E30 panser. Helst med en hyggelig rund skapning på eksossida ;)

Hei du..Disse motorene er ikke skapt for å hvile :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp på E36 M3'n til en kompis og må si det er det sykeste jeg har sittet på hittil. Var en 3.0L som var trimmet til 320 hk. Og jeg som er vant til 136hk må si at det gikk som et helvette! Ble ikke akkurat mindre gira på bmw nå du :twisted: Kan si det sånn at jeg har hatt en fin dag :)

Hva har han gjort for å få 320hk av den motoren da?Er jo ikke en lett motor og trimme dette,og så koster det skjorta også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S38 er motorer fra E34 M5.

S38 B36 =M5 3,6L 315hk

S38 B38 = M5 3,8L 340hk

S50 er motorer fra E36 M3

S50B30 = M3 3,0L 286hk

S50B32 = M3 3,2L 321hk (Dobbel VANOS).

;)

Man kan også tenke på at S38 er en eldre konstruksjon enn S50 og at den faktisk stammer fra M30 motoren eller "storseksern". S38B38 er forøvrig den største serieproduserte M30 varianten og M30B25 som var montert i E3 2500 (anno 1968) den minste. S50 er en videreutvikling av M50 motoren som ble inntrodusert i E36 (320i og 325i)... og i USA hadde E36 M3 en variant av M50 motoren boret opp til 3 liter og 240 HK (M50B30). Den første europeiske E36 M3 varianten hadde også 3 liter men var en ekte "S" motor (S50B30) på 286 HK. Senere kom som kjent S52B32 motoren på 3,2 liter og 321 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke vært så heldig å få sitti på med en bil med S50, men sett og hørt mye bra om de bilene! :)

En ting er ihvertfall sikkert, en S38/S50 skal en gang hvile under mitt E30 panser. Helst med en hyggelig rund skapning på eksossida ;)

Hei du..Disse motorene er ikke skapt for å hvile :twisted:

Nei det skal være sikkert!! :D sjekk: www.da-motorsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lært litt om M3 idag her :) Nøyaktig hva han har gjort for å få mer effekt ut av den er jeg usikker på, men er nok ikke no "effektpotte og filter" som han har skrytt på seg 34hk på ihvertfall. Han har peiling og er ærlig så er nok gjort no skikkelig småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...