Gå til innhold

E36 M3 (l) Reddet dagen min :)

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke mye dere tåler.. men jaja..

Handler ikke så mye om å tåle mye eller ikke, men om å være litt voksen og sakelig. Skittkasting kan man gjøre i barnehagen.

E36 M3 3.0 er en utrolig morsom bil. Husker selv føste gangen jeg prøvde en, og den turen vil jeg aldri glemme! Jeg kjøpte den bilen uken etter prøveturen.. :) At den kanskje ikke har like mye sjarm som en E30 M3, gjør ikke bilen til en dårlig bil. Jeg syntest den er utrolig morsom å kjøre og har en fantastisk motor! Kjører hvertfall lett fra en E30 M3 på bane.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mye dere tåler.. men jaja..

Handler ikke så mye om å tåle mye eller ikke, men om å være litt voksen og sakelig. Skittkasting kan man gjøre i barnehagen.

E36 M3 3.0 er en utrolig morsom bil. Husker selv føste gangen jeg prøvde en, og den turen vil jeg aldri glemme! Jeg kjøpte den bilen uken etter prøveturen.. :) At den kanskje ikke har like mye sjarm som en E30 M3, gjør ikke bilen til en dårlig bil. Jeg syntest den er utrolig morsom å kjøre og har en fantastisk motor! Kjører hvertfall lett fra en E30 M3 på bane.. :wink:

Har desverre ikke noe med sjarm å gjøre. At E36M3 kjører ifra en E30M3 på bane er jo pga mye større motoreffekt. Men en E36M3 med 286hk og en E30M3 med 286hk på bane, da taper garantert E36en..

Er helt enig i at en E36M3 motoren er en kjempe motor, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At E36M3 kjører ifra en E30M3 på bane er jo pga mye større motoreffekt.

Så stor forskjell er det vel ikke? 195 hk mot 286, og iflg deg, så er det over 300 kg mer i en E36, så det bør jo ikke være så stor forskjell..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At E36M3 kjører ifra en E30M3 på bane er jo pga mye større motoreffekt.

Så stor forskjell er det vel ikke? 195 hk mot 286, og iflg deg, så er det over 300 kg mer i en E36, så det bør jo ikke være så stor forskjell..?

Er noen sekunder det skiller desverre..

Aerodynamikken på E36 er en del bedre enn på E30, dette utgjør litt i høy fart.

En E30M3(200Hk) bruker 32 sek ifra 0-200kmt, mens en E36M3 3,0L bruker 21sek. Så er desverre en god del som skiller disse bilene i høy fart. Men iifra 0-100 skiller det bare 0,7 sek...

På banetreffene til BMWCCN er det enkelte som kjører ifra E46M3 med 325i rundt banen. Er ikke bare bilen det kommer ann på her heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsene på E36 M3 er jo samme som en 316 coupe, men en E30M3 ser man at det kommer noe spesielt og uvanelig.

E30M3 er også en klassikker, det er ikke E36M3 og den vil aldri bli heller..

ø, M3 stylinga er nok den mest brukte styling på E36 biler,så den slo ganske godt an usenemessig...,og M3 speila er legendariske ,og kopiert av mangen andre bilmerker etter at den kom på begynnelsen av 90`tallet.

så utseende på en e36 M3 er ikke "vanlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsene på E36 M3 er jo samme som en 316 coupe, men en E30M3 ser man at det kommer noe spesielt og uvanelig.

E30M3 er også en klassikker, det er ikke E36M3 og den vil aldri bli heller..

ø, M3 stylinga er nok den mest brukte styling på E36 biler,så den slo ganske godt an usenemessig...,og M3 speila er legendariske ,og kopiert av mangen andre bilmerker etter at den kom på begynnelsen av 90`tallet.

så utseende på en e36 M3 er ikke "vanlig"

En E36 325i med original M-teck levert ifra fabrikken ser for et utrent øye helt lik ut som en E36M3.... En E30M3 derimot ser helt anderledes ut enn en vanlig E30 så M3en skiller seg veldig ut i mengden av E30.

At mange andre kjører rundt med M3 styling gjør jo vertfall E36M3 mere vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant diskusjon det her....

Mye følelser i steden for fornuft, hehe...

Gleder meg no bare til jeg får min opp og gå.

Du kan få teste min da, kanskje vi kan lure frem ett smil :D

Iver

Meg du sikter til??

Jeg har kjørt E30M3, E36M3 3,2 og E46M3.

Var faktisk og satt i en E36 3,2L senest i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Interessant diskusjon det her....

Mye følelser i steden for fornuft, hehe...

Gleder meg no bare til jeg får min opp og gå.

Du kan få teste min da, kanskje vi kan lure frem ett smil :D

Iver

Meg du sikter til??

Jeg har kjørt E30M3, E36M3 3,2 og E46M3.

Var faktisk og satt i en E36 3,2L senest i kveld..

Ja, vi ser alle opp til deg. 8)

Forresten er ikke Iver sin bil en standard E36 M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...