SkvaldreBajas Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 Har et par småting med en 325 E46 2003 modell som er bruktimportert i år. Er litt småtteri som jeg lurer på om de vil dekke som reklamasjon gjennom BMW Norge selv om bilen er kjøpt ny i tyskland. F.eks håndbrekket fungerer ikke, unormalt mye vindsus fra vindu på sjårførside - samt at vindet på samme sted virker "trang", det piper skikkelig når det er nesten oppe.... Tror dere dette er noe BMW vil dekke? Har hatt en del biler før, som har hatt litt knirkelyder og lignende feil som nå, som er blitt dekket på like gamle biler.. men har fått et inntrykk av at BMW ikke er like serviceminded som andre merker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 På importerte biler gjelder 2 års fabrikk garanti, utover dette må reklamasjonen rettes mot den/de som importerte bilen. Er du selv som har tatt den inn, må du søke goodwill hoss deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 På importerte biler gjelder 2 års fabrikk garanti, utover dette må reklamasjonen rettes mot den/de som importerte bilen. Er du selv som har tatt den inn, må du søke goodwill hoss deg selv Tullball... både fabriksgarantien og rustbeskyttelsen gjelder over hele Europa. Mitt inntrykk er at BMW i Norge er i særdeleshet imøtekommende overfor kunder med en bruktimportert BMW... bare så det er nevnt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 På importerte biler gjelder 2 års fabrikk garanti, utover dette må reklamasjonen rettes mot den/de som importerte bilen. Er du selv som har tatt den inn, må du søke goodwill hoss deg selv Tullball... både fabriksgarantien og rustbeskyttelsen gjelder over hele Europa. Mitt inntrykk er at BMW i Norge er i særdeleshet imøtekommende overfor kunder med en bruktimportert BMW... bare så det er nevnt... Denne uttalelsen støtter jeg.. Autozentrum er imøtekommende, men Stenshagen har jeg andre negative erfaringer med.. Selv etter utgått garanti og bruktimportert bil fikk jeg skiftet lykt(er) gratis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2006 Blir spennende å høre hva Tronerud bil har å si... om de får dekket utgiftene til reperasjonene fra BMW i tyskland... Håndbrekk og trange vinduer burde jo være reklamasjon. Bilen er kjøpt av merkeforhandler i Bayern og er adm.kjørt der. Gått kun 25.000! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 På importerte biler gjelder 2 års fabrikk garanti, utover dette må reklamasjonen rettes mot den/de som importerte bilen. Er du selv som har tatt den inn, må du søke goodwill hoss deg selv Tullball... både fabriksgarantien og rustbeskyttelsen gjelder over hele Europa. Mitt inntrykk er at BMW i Norge er i særdeleshet imøtekommende overfor kunder med en bruktimportert BMW... bare så det er nevnt... Hmm, er vel det jeg mente . Som du skriver så er garantien 2 år,dette gjelder nesten hele Europa for å rette litt på deg.F.eks England har 3 år garanti.MEN HANS BIL ER 2003 MODELL,så derfor må han rette en evnt reklamasjon mot den som importerte bilen for han.Så fremt dette ikke gjelder en Premium Selection bil.(da kan være litt andre regler) Eller at bilen er kjøpt med Euro-garanti,noe som forøvrig IKKE er gyldig i Norge. Har jobbet med dette i 6 år så veit litt om det, men om jeg kan si meg enig om uttalelsen din om BMW Norge veit jeg ikke akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 Selv etter utgått garanti og bruktimportert bil fikk jeg skiftet lykt(er) gratis.. Lyktene har stått på en "utvidet"(good-will)-garantiliste,da spiller det ingen rolle om bilen er norsk eller importert pga fabrikken dekker dette uansett,ergo får ikke BMW Norge noen utgifter med dette Finnes forøvrig lister som inneholder ganske mye utover vanlig garanti,men det skal jeg vel ikke skrive for mye om her tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2006 Bilen er kjøpt som premium selection ja.. var med et sjekkpunkt opplegg der de hadde gått igjennom en hel del. Vet dere om problem med vinduene(for "trangt slik at de piper og går sakte... samt høy vindsus" og/ eller håndbrekk er "utvidete"-garantisaker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 Bilen er kjøpt som premium selection ja.. var med et sjekkpunkt opplegg der de hadde gått igjennom en hel del.Vet dere om problem med vinduene(for "trangt slik at de piper og går sakte... samt høy vindsus" og/ eller håndbrekk er "utvidete"-garantisaker? Piping i vinduene er et kjent problem Når det gjelder handbrekket ville jeg tippet at det var brekkbandene som er problemet, men bilen er jo gått kort så det skurrer litt at det er feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå