Gå til innhold

BMW X3 - tidenes teiteste modell? (E83)

jokke2k
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å svare konkret til emnetittelen vil jeg ikke hevde at X3 er tidenes teiteste modell. Nå er jeg riktignok en av få som faktisk synes E83 X3 er en fin bil, men denne "merkelige" bilen skulle etterhvert vise seg å være svært lønnsom for BMW. Faktisk mer lønnsom en BMW selv hadde visjoner om, og det genererer til gjengled mer entusiastorienterte biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare konkret til emnetittelen vil jeg ikke hevde at X3 er tidenes teiteste modell. Nå er jeg riktignok en av få som faktisk synes E83 X3 er en fin bil, men denne "merkelige" bilen skulle etterhvert vise seg å være svært lønnsom for BMW. Faktisk mer lønnsom en BMW selv hadde visjoner om, og det genererer til gjengled mer entusiastorienterte biler. :)

Hovedproblemet med X3 er etter min mening at den svarer på spørsmål som ikke eksisterer. Hvis man kunne kjøpe en X5 med den nye M47D20 motoren med 163 HK (alt. en oppgradert versjon med f.eks 200 HK a la Alpina D3) og BMW samtidig tar seg sammen og tilbyr E90/91 320xd... er jeg temmelig sikker på X3 relativt hurtig har utspilt sin rolle... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, men slik er det altså ikke. Jeg tror ikke X5 med 2,0 liters firer ville gjort en god figur, og sånn sett er X3 ypperlig. Her får man en rimelig(ere) luksus-SUV for de som ikke har råd eller ønsker om å svi av en formue på X5 eller 3-/5-serie med xDrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, men slik er det altså ikke. Jeg tror ikke X5 med 2,0 liters firer ville gjort en god figur, og sånn sett er X3 ypperlig. Her får man en rimelig(ere) luksus-SUV for de som ikke har råd eller ønsker om å svi av en formue på X5 eller 3-/5-serie med xDrive.

Det har du selvfølgelig helt rett i, men hvorfor bare lukke øynene for BMW´s ofte kyniske prispolitikk ?... :roll:

Det finnes andre og bedre 4x4 biler enn X3... som f.eks Subaru Forester 2.5XT til ca. 545000,- kroner... altså knapt 50000,- kroner mindre enn for en X3 2.5i... eller ca. 50000,- kroner mer enn for en X3 2.0d. For de 50000 kronene (mer eller mindre) får du en turboladet boxerfirer på 2,5 liter, 230 HK ved 5600 rpm, 320 Nm ved 3600 rpm, 0-100 Km/t på 6,0 sekunder (altså er den hurtigere enn en X5 4,8is) og en topphastighet på 221 Km/t. Subaru er forøvrig som en stor bonus helt i verdenstoppen når det gjelder kvalitet og holdbarhet... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi om subaru nå? Skrekk og gru.. den er jo faktisk enda styggere enn X3..

X3 er kun for de som ikke syns de har penger til en skikkelig X5...

Eneste X3 jeg har kjørt mer enn 5 min er X3 3,0l med automat... Helt grei bil, men føltes ikke som en bil til 850.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi om subaru nå? Skrekk og gru.. den er jo faktisk enda styggere enn X3..

Eneste X3 jeg har kjørt mer enn 5 min er X3 3,0l med automat... Helt grei bil, men føltes ikke som en bil til 850.000

Selv om den er stygg kan vi ikke nekte for at det er en god bil. Jeg har selv rattet bak rattet i en helt ny Forester med kun 2000km på telleren i over to timer og det er en meget god bil. God kvalitet, sprek motor og den kommer seg frem over alt.. Den er ingen glansbilde, men jeg kan ikke nekte for at det er en knakandes god bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den er stygg kan vi ikke nekte for at det er en god bil. Jeg har selv rattet bak rattet i en helt ny Forester med kun 2000km på telleren i over to timer og det er en meget god bil. God kvalitet, sprek motor og den kommer seg frem over alt.. Den er ingen glansbilde, men jeg kan ikke nekte for at det er en knakandes god bil..

ja ok, jeg har ikke kjørt en, og siden du er så sikker i din sak skal jeg ikke si noe på det... Motorene de lager er jo jævla ok, men når den ser slik ut må man jo tenke seg om to ganger før man vurderer en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...