en325ic Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 har heller aldri vært borti at bmw har kjøleproblemer! d er jo bare å se og høre på andre biler når man står i ro og bakker så starter el kjølevifta på andre biler, men ikke bmw har jeg lagt merke til.. har en gang vært borti at min gamle e30 320i kokte på tur til tromsø fra sverige, men d hadde sin naturlige årsak! d va VARMT ute og nyran som sto på den tillhører 316-318 og var helt tett vist dere sjønner! fikk ikke luft inn til radiatorn! når jeg tok bort nyran og fylte på nytt kjøevann var alt i orden=) slo heldigvis ikke toppen! var en av di heldige=)
Odland318is Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Var i Danmark/Tyskland for et par uker siden, og så bare Opel og Peugeot langs veiene... Men bilen blir jævlig fort varm dersom jeg står 5 min på tomgang. Det der dekselet/tunnelen mellom radiator og kjølevifta...ja...ligger i garasjen. Burde jeg kanskje smelt den på? 318'en til en kompis fikk toppen ødelagt pga dette. Bilen sto for lenge på tomgang uten dette dekselet. Flere som har opplevd dette fenomenet?
bmw pat Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Min Bmw hadde nok noen problemer tilknyttet til overoppheting. Min e39 hadde en vannpumpe med dårlig plast impeller, et termostathus som knakk og en radiator hvor uttakene sa takk for seg. Kunne jo fort blitt en fin overoppheting av disse problemene hvis en ikke stenger motoren i tiden. Kanskje det er slike problemer trådstarter hentyder til?
Fredrik Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Min Bmw hadde nok noen problemer tilknyttet til overoppheting. Min e39 hadde en vannpumpe med dårlig plast impeller, et termostathus som knakk og en radiator hvor uttakene sa takk for seg. Kunne jo fort blitt en fin overoppheting av disse problemene hvis en ikke stenger motoren i tiden. Kanskje det er slike problemer trådstarter hentyder til? Jeg tror du har et meget godt poeng når det gjelder M50/M52 motorene (er det flere ?) og en dårlig konstruert vannpumpe...
HenrikE30+ Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Jeg har akkurat kjøpt meg en E91, det skal bli spennende å se om jeg får noen kjøleproblem med den. I så tilfelle vil jeg vel aldri finne ut av det - i alle fall ikke før det er for sent. Den har jo ikke temp. måler i dashbordet Jeg vet ikke helt om jeg liker det at man ikke har temperaturmåler i BMW´ene lenger, men så tilhører jeg også den "gamle" garde... ... Jeg vet imidlertid at noen av forumtraverne i BMWCCN´s forum (bl.a Ove Kvam) også har problemer med å akseptere dette. Personlig kunne jeg godt ha tenkt meg et instrument ekstra som viser oljetrykket også... som på gamle Mercedes´er... I så tilfelle hører også jeg til den eldre garde... Jeg HATER det faktum at bilen ikke har temp. måler. Jeg som liker å kjøre litt aktivt til tider tar ingen sjanser - her er det laaaang oppvarmingstid før jeg kjører over 3000 O/min. At det ikke er oljetrykk/oljetemp.måler i BMWer er også forbannet synd. Det er heller ikke peilepinne på bilen min. Det er i alle fall svært så arrogant tankegang i mitt hode...
HenrikE30+ Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 jeg kan lite om det rent tekniske ved BMW ( men liker å forsvare BMW i en hver sammenheng) Kom i prat med en fyr på en 40års dag for ikke så lenge siden. Han hadde vært verkstedmester for et Porsche-verksted og kunne sakene sine veldig godt. Han hatet BMW nettopp pga at de kokte over så fort aog at det var generelt sett dårlig kvalitet når de fikk litt kilometer på deg. Han mente gammle BMW'er var det dummeste man kunne kjøpe og frarådet det sterkt.. Begynte å snakke om Volvo 240 og hvor fantastiske de var, men da måtte jeg plutselig dra... i ettertid må jeg si meg litt ening med han.. virker som det er mye som er galt med bilene når de får en del kilometer på seg.. Jeg vil i alle fall si at litt eldre Porsche 911 ikke akkurat er de bilene jeg har mest lyst til å oppholde meg i varm køkjøring med. De gamle LUFTkjølte boxermotorene er ikke så spesielt glad i slikt... Som jeg har sagt tidligere så er jeg nokså overbevist om at eldre BMWer har et ufortjent dårlig rykte grunnet TO ting: 1. Dårlig vedlikehold forent med hard kjøring har aldri vært sunt for en motor. 2. Det er MANGE BMWer som har gått MYE lenger enn det km. standen tilsier. Dette gjør til at mange tror at motorene/toppene tar kvelden ved rundt 150K km. I realiteten har de gjerne vandret en plass mellom 300K og 500K. Hvor mange er det som virkelig tror at en E30 fra 1987 har gått bare "186500"?
336mik Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Syns liksom det hører litt til en bil at det er ihvertfall vanntemp.som henrik sier:når vet du at bilen er varm. Bmw 6`er og muligens mange andre bmw motorer tåler ikke å bli hardt brukt når de er kalde.Jævlig viktig som jeg har fortalt alle jeg kjenner som har kjøpt seg bmw:få varme i motoren før du begynner å jage den.
Hakon Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 jeg kan lite om det rent tekniske ved BMW ( men liker å forsvare BMW i en hver sammenheng) Kom i prat med en fyr på en 40års dag for ikke så lenge siden. Han hadde vært verkstedmester for et Porsche-verksted og kunne sakene sine veldig godt. Han hatet BMW nettopp pga at de kokte over så fort aog at det var generelt sett dårlig kvalitet når de fikk litt kilometer på deg. Han mente gammle BMW'er var det dummeste man kunne kjøpe og frarådet det sterkt.. Begynte å snakke om Volvo 240 og hvor fantastiske de var, men da måtte jeg plutselig dra... i ettertid må jeg si meg litt ening med han.. virker som det er mye som er galt med bilene når de får en del kilometer på seg.. Jeg vil i alle fall si at litt eldre Porsche 911 ikke akkurat er de bilene jeg har mest lyst til å oppholde meg i varm køkjøring med. De gamle LUFTkjølte boxermotorene er ikke så spesielt glad i slikt... Som jeg har sagt tidligere så er jeg nokså overbevist om at eldre BMWer har et ufortjent dårlig rykte grunnet TO ting: 1. Dårlig vedlikehold forent med hard kjøring har aldri vært sunt for en motor. 2. Det er MANGE BMWer som har gått MYE lenger enn det km. standen tilsier. Dette gjør til at mange tror at motorene/toppene tar kvelden ved rundt 150K km. I realiteten har de gjerne vandret en plass mellom 300K og 500K. Hvor mange er det som virkelig tror at en E30 fra 1987 har gått bare "186500"? Er litt enig i dette.... Tror generelt sett BMW'er kjøres litt andre enn andre biler... og selv om man har en hard høyrefot betyr ikke det at man ikke tømmer 2 giret på en kald vinterdag rett efter at bilen har startet.. Jeg syns også det er dumt at BMW ikke leverer målere for div interessante tempereaturer og trykk.. E60 har jo ikke temperaturmåler engang... det er litt kjedelig ..
Fredrik Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Dette er hva jeg kaller et skikkelig dashboard... Bentley Arnage T... det nærmeste man kommer en moderne Spitfire... ... Monsteret har en V8 på 6,75 liter, 450 HK, 878 Nm og 0-100 Km/t på 5,5 sekunder...
mhane Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Det er heller ikke peilepinne på bilen min. Det er i alle fall svært så arrogant tankegang i mitt hode... Her er det noe jeg ikke har fått med meg, er dette fakta?
oddis Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Det er heller ikke peilepinne på bilen min. Det er i alle fall svært så arrogant tankegang i mitt hode... Her er det noe jeg ikke har fått med meg, er dette fakta? Samme sier jeg, dette er helt nytt for meg. Høres jo helt hårreisende ut! På grensen til dumskap faktisk.
Øyvind L. Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Vi vet at Bmw ofte står langs motorvegen nedover i Europe for de ikke klarer varmen. Skulle trodd de var bygd for slike steder. Det er vel alu-toppen sin feil. Men er det forskjell på bmw motorene? Hvem er best, å hvem har det vært mest tull med. Noen som har oversikt over det? Kameraten min har en 320 91 modell som tikker som en bombe. Jeg har en e39 (98 modell) som du ikke noe fra. Vet dere hvor høyt E39 (98 mod) motoren kommer på rangen, er dette gode motorer? Eller er alle like gode/dårlige Så det du sier er at BMW som blir laget i Tyskland, Autobahn sitt hjem land ikke tåler å bli kjørt på autobahn!! HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA. Kjører min M3 med oljetemp på 130gr og 7000 omdr på sommerne jeg, ingen problemer med det. Vanntempen ligger som den skal den.. Er ingen nyere biler +15år som har underdimmensjonert kjølesystem. Til og med Skoda sine biler har god kjøling av motorene. Er bare et ord som passer for slike som deg... TOSK!!!
Simen Malerbakken Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 1. Den Bentlyen har ikke den en BMW motor? 6,75 liter?? 2. Mange biler i dag som ikke har peilepinne, MB har sluttet med tappeplugg også de, skal bruke oljesuger gjennom et eget sugehull, ingen peilepinne..
sh0rty^ Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Det er heller ikke peilepinne på bilen min. Det er i alle fall svært så arrogant tankegang i mitt hode... Her er det noe jeg ikke har fått med meg, er dette fakta? Samme sier jeg, dette er helt nytt for meg. Høres jo helt hårreisende ut! På grensen til dumskap faktisk. Jeg kan ikke svare på om dette er fakta i dette tilfelle, da jeg ikke kjenner bilen. Men jeg drev og kjørte taxi for en tid tilbake, og da kjørte jeg en Mercedes 220 cdi mener jeg det var, 2005 modell. Og her var det heller ingen peilepinne, den hadde dog en elektronisk peilefunkjson som man kunne benytte seg av. Jeg ville også tro dette er tilbehør på HenrikE30+ bmw. Correct me if im wrong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå