Gunnar Skrevet August 2, 2006 Forfatter Skrevet August 2, 2006 ":1cxhobrw]Betaler 10000,- med full kasko og 30% bonus for min 2001 320 jeg. Og jeg blir 30 i år! Synes det er dyrt! Er også medlem i NITO, men tror ikke jeg har noen rabattordninger på bilforsikring der nå som jeg blir gamling. Hvor har du forsikring, og hvor mange km i året? Jeg har jo ca lik bil, fyller 30 neste år, 30% bonus, 12000km / år, 4000,- egenandel. Jeg betaler 13.000,- hos gjensidige, som var de billigste jeg fant når jeg kjøpte den. (vesta og if skulle ha 19.000,- ....) Da har jeg hus, reise ulykke osv også i gjensidige. Og det er 150-hesteren du har? Jeg beregna "din" bil på meg selv nå, hos Gjensidige, og la inn 30% selv om jeg har mer: Informasjon om bilen Personbil. BMW 320 I 2.0 150 1998-. (2000-modell). Kilometerstand 100000. Ønsket bonus 30 %. Årlig kjørelengde 12.000 km. Dekninger og egenandel Ansvar. Kasko (4.000 i egenandel). Fører- og passasjerulykke. Leiebil. Personlig løsøre (5.000). Ekstrautstyr (10.000). Beregnet årspris inkludert eventuelle rabatter 7.022 Sikkerhetsrabatt: 665 Organisasjons-/Fordelsrabatt: 1.590 Andre rabatter: 217 Det eneste sikkerhetstiltaket jeg har valgt er "Bruker har hatt førerkort i mer enn 7 år", uten noen i det hele tatt havner jeg på 7500,-. Begge disse prisene er med leiebil. Uten leiebil havner jeg på 6000,-. Jeg er 25 år og jeg har to biler og reiseforsikring hos Gjensidige (huset står på samboern i Vesta). Selv uten organisasjonsrabatten som står oppført der så er jeg langt under prisene deres.. så hva dere driver med skjønner ikke jeg.. Dere må gjerne ringe og klage, men jeg vil ikke ha mitt navn oppi det her, for det ser ut som jeg er godt likt der i gården. Jeg har en E46 320i 99 modell. Her har jeg full kasko men ingen leiebil. Har 50% bonus og jeg er 26 år.Dette koster meg ca 7500,-/år. 16000km/år, 8000,- i egenandel. Bor i Bergen. Bosted har en del å si. Ellers er jeg ingeniør, men ikke medlem i Nito. Har ingen andre spesielle rabattordninger heller. (Nitorabatten utgjør ca det kontigenten koster, og da medlemsskap der ikke gir meg andre gode fordeler, så jeg ikke vitsen). Jeg er ingeniørstudent, så jeg har medlemsskap hele studietiden for 300,-, inkl. Teknisk Ukeblad hver uke, alle rettigheter ellers osv. Men er klar over at det koster "litt" mer når man er ferdig på skole.
ChrZZ Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Hva er NITO og hvordan melde seg inn? Er du ikke ingeniør eller teknolog, så blir det nok dårlig med innmelding gitt
Gunnar Skrevet August 2, 2006 Forfatter Skrevet August 2, 2006 Hva er NITO og hvordan melde seg inn? Er du ikke ingeniør eller teknolog, så blir det nok dårlig med innmelding gitt Men det finnes mange andre rabatter man kan passe på å få, og det var egentlig det som var poenget mitt. Allikevel finnes det jo også mange andre organisasjoner med gode avtaler hos forskjellige forsikringsselskaper, så det kan lønne seg å sjekke opp noen av de. Mener at Amcar har ganske gode avtaler, og der får du være medlem uten en amcar. NAF har muligens også noe, og så mener jeg har hørt noe om Villmarksliv eller noe lignende?
[space] Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 ":3vd6g12s]Betaler 10000,- med full kasko og 30% bonus for min 2001 320 jeg. Og jeg blir 30 i år! Synes det er dyrt! Er også medlem i NITO, men tror ikke jeg har noen rabattordninger på bilforsikring der nå som jeg blir gamling. Hvor har du forsikring, og hvor mange km i året? Jeg har jo ca lik bil, fyller 30 neste år, 30% bonus, 12000km / år, 4000,- egenandel. Jeg betaler 13.000,- hos gjensidige, som var de billigste jeg fant når jeg kjøpte den. (vesta og if skulle ha 19.000,- ....) Da har jeg hus, reise ulykke osv også i gjensidige. Og det er 150-hesteren du har? Jeg beregna "din" bil på meg selv nå, hos Gjensidige, og la inn 30% selv om jeg har mer: Informasjon om bilen Personbil. BMW 320 I 2.0 150 1998-. (2000-modell). Kilometerstand 100000. Ønsket bonus 30 %. Årlig kjørelengde 12.000 km. Dekninger og egenandel Ansvar. Kasko (4.000 i egenandel). Fører- og passasjerulykke. Leiebil. Personlig løsøre (5.000). Ekstrautstyr (10.000). Beregnet årspris inkludert eventuelle rabatter 7.022 Sikkerhetsrabatt: 665 Organisasjons-/Fordelsrabatt: 1.590 Andre rabatter: 217 Det eneste sikkerhetstiltaket jeg har valgt er "Bruker har hatt førerkort i mer enn 7 år", uten noen i det hele tatt havner jeg på 7500,-. Begge disse prisene er med leiebil. Uten leiebil havner jeg på 6000,-. Jeg er 25 år og jeg har to biler og reiseforsikring hos Gjensidige (huset står på samboern i Vesta). Selv uten organisasjonsrabatten som står oppført der så er jeg langt under prisene deres.. så hva dere driver med skjønner ikke jeg.. Dere må gjerne ringe og klage, men jeg vil ikke ha mitt navn oppi det her, for det ser ut som jeg er godt likt der i gården. Jeg har en E46 320i 99 modell. Her har jeg full kasko men ingen leiebil. Har 50% bonus og jeg er 26 år.Dette koster meg ca 7500,-/år. 16000km/år, 8000,- i egenandel. Bor i Bergen. Bosted har en del å si. Ellers er jeg ingeniør, men ikke medlem i Nito. Har ingen andre spesielle rabattordninger heller. (Nitorabatten utgjør ca det kontigenten koster, og da medlemsskap der ikke gir meg andre gode fordeler, så jeg ikke vitsen). Jeg er ingeniørstudent, så jeg har medlemsskap hele studietiden for 300,-, inkl. Teknisk Ukeblad hver uke, alle rettigheter ellers osv. Men er klar over at det koster "litt" mer når man er ferdig på skole. Merkelig! Kan bosted ha SÅ mye å si? Trodde ikke fredrikstad skulle være så ille? Testet å legge inn akkurat samme data på meg nå, men med mitt navn og endte opp på 11.500. Det er også med egen separat garasje. Hvor bor du Gunnar? Du bor kanskje litt mer landlig? Får kanskje ringe å høre hva de kan fikse.
Gunnar Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Bor på Skoppum, men har folkeregisteradresse hos foreldrene mine på Bryne, så det er det som står i vognkortene på bilene, men forsikringspapirer og alt kommer hit, så jeg er usikker hva de tar utgangspunkt i. Uansett mener jeg å huske at det ikke utgjorde stort, men ingen av stedene er midt i en storby, så. Bryne er by på ca. 10.000, 2 mil fra Sandnes og 3 mil fra Stavanger. Skoppum er mindre enn Bryne, men ligger bare 10-15 min fra Horten og Tønsberg. (Årsaken til at jeg fortsatt har folkeregisteradresse hos foreldrene mine er at det ikke er noe krav om å melde flytting så lenge man er student.)
M6 Bjørn Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Gunnar,forsikringsselskapene tar alltid utgangspunkt i hvor bilen er "parkert" Så selv om du er registrert hos dine foreldre,så er det adressen på Skoppum som gjelder.
Gunnar Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Jo, men jeg kunne egentlig velge da jeg tegna forsikringene, men mener det var helt minimal forskjell på de to stedene.
ehrnst Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 gjensidige-svina skal ha hele 7500,- for min 323 E30 (ansvar) da med 30% bonus. er 20 år. fysj! Kan man ringe å høre hvordan man får rabatter eller må jeg finne ut av dette sjøl, og så ringe?
Tech9 Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 NAF har muligens også noe, og så mener jeg har hørt noe om Villmarksliv eller noe lignende? NAF har avtale med Gjensidige, rabatten på forsikringen er høyere enn kontingenten i NAF, så det er verdt det. Norges Jeger og Fiskeforbund har avtale med If, koster et par hundre kroner å være medlem, du får bladet Jakt og Fiske tror jeg, og noen prosenter i rabatt på forsikringen.
Odde Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Og hvis man er Naf medlem slipper man å betale egenandel ved kaskoskade i Gjensidige(de dekker 4000 i egeneandel). Det synes jeg er en kjempefordel!
Lilla Coupe Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Dere bør benytte en forsikrings megler de gir deg alt de kan av rabatter og de vedlikeholder deg i systemet.Jeg forsikrer 8 biler og betaler rundt 50 000 i året, snakket med dem i går igjen og gikk ned noen tusen så det er mye å spare på å ha riktige kontakter. Hvor mye koster det å bruke megler? Hvor finner man de ?
[space] Skrevet Oktober 13, 2006 Skrevet Oktober 13, 2006 For ikke å starte enda en forsikringstråd, legger jeg inn litt statistikk som kan være interessant å sjekke ut her. http://www.dn.no/dnBil/article643122.ece?action=print Citroën-sjåfører bulker oftest og har oftest skylden. Folk med Audi og BMW ser derimot ut til å kjøre penere enn ryktet skal ha det til. Det viser ferske tall fra forsikringsselskapene. (Publisert: 17.11.2005) men gjelder nok sånn ca ennå. følge statistikkene er Audi og BMW blant bilmerkene som er oftest innblandet i kollisjoner i forhold til antallet biler på norske veier. Men samtidig er det ingen andre bilmerker som så ofte har retten på sin side når det smeller. – Dette kan virke overraskende, sier Tore Vaaje i Gjensidige. – Men dersom man setter skyld-statistikken opp mot statistikken over ulykker der ingen andre biler er involvert, kan man se en interessant tendens: Førere av BMW og Audi er blant dem som har størst sannsynlighet for å ende opp i en ulykke uten motpart, for eksempel utforkjøring. Vi kan vel legge til her at dette er til tross for at eldre bmw (og audi), som vel sikkert også er med i statistikken her, er typiske ungdomsmerker. Om ungdom hadde kjøpt gamle Citroener å burne rundt med hadde nok statistikken sett bedre ut for BMW.
sundan2k Skrevet Oktober 14, 2006 Skrevet Oktober 14, 2006 Har 75% bouns på 4. året. I desember får jeg null egenandel for første knall. Har høyeste kasko som dekker motorhavari, men utelatt delen om leiebil. Dette koster meg 6700 pr. år og jeg har en kjørelengde på 20000. Bilen er en E46 '03 Compact 316. Siden jeg har flere forsikringer i selskapet og er totalkunde, kan du trekke fra 15% på de 6700. Ikke så ille for en ganske ny bil. PS. If har bare billig forsikring første året for de vet folk ikke gidder alt maset med å flytte forsikringen.
Fredrik Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Tråden "Stille tilbake kilometer" utviklet seg dessverre til å bli mest skittkasting mellom deltagerne i diskusjonen pga. uenighet rundt lovligheten av å stille tilbake kilometerstanden på en bil. I tillegg ble navn og adresse på trådstarter offentliggjort uten dennes samtykke. Mitt forslag er derfor at diskusjonen vedr. priser på bilforsikringer (som kanskje var trådstarters egentlige hensikt) fortsetter i denne allerede etablerte tråden. Forøvrig er det ikke ulovlig å endre på en bils kilometerstand hvis man bare husker på å informere alle impliserte parter som har interesse i bilens kjørelengde når den tid kommer (forsikringsselskaper, finansieringsselskaper, neste eier av bilen etc.).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå