RWDF Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Kom over denne saken: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 696249.ece Helt latterlig, spør du meg! "- De verste sluker over to liter på mila når de kjører i byen, sier Sandvik." Hahaha, la det nå være folks egen sak hvor mye penger de har lyst til å bruke på bensin! Så lenge bilene har utslipp som er innenfor lovlige grenser kan da ikke dette ha noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Det som virkelig er latterlig er at SUV-ene selger som de gjør. Men forslaget er bak mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Kan lure på hvor de tar slikt fra... De fleste SUV'ene er ikke større enn vanlige biler og alle familiene som har det har vel gjerne en av de minste motorene... Da ville jeg vel heller hatt forbud mot f.eks. nye audi a6 avant. Den er laaang, og gutta som handler a6 legger gjerne litt på i motorstørrelsen også... De store amerikanske hadde vel ikke skadet å bli kvitt noe som helst sted. De tar jo nesten 4 parkeringsplasser, og er neppe miljøvenlige... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Sorry språket, men fy faen for noen jævla mosegrodde idioter! Så da mener de at om madammen og jeg kommer med den 425 cm lange Sportagen til madammen, med en enorm 2-liters DOHC-motor på 128hk, så skal vi ikke få kjøre i Bergen og Trondheim? Skal f...meg sende mail til Naturvernforbundet jeg.. naturvern@naturvern.no ser det ut for dersom andre føler for å gjøre det samme: http://www.naturvernforbundet.no/cgi-bi ... r?id=88774 Det eneste det drittforbundet oppnår med å komme med slike forslag er å distansere seg ytterligere fra mannen i gata. Nå mistet ihvertfall jeg ALL respekt for Naturvernforbundet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Det som virkelig er latterlig er at SUV-ene selger som de gjør.Men forslaget er bak mål. Du mangler evne til innsikt i andre menneskers behov. Før kjørte du rundt i en svær Citröen med masse tomplass - for meg er den ti ganger mer meningsløs enn en SUV med tilsvarende plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackadder Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Hadde det vært opp til de folka der hadde vi kunn fått forflytte oss med hest og kjerre. Det er så forbanna tåpelig å drive å gnåle om at biler forurenser når samtlige biler uansett bare forurenser en brøkdel av utslippene. Det er MANGE andre områder å rydde opp i før man trenger å gnåle om bil. Men det er jo nok et bevis på at man EGENTLIG ikke er så opptatt av miljøvern, men snarere er generelt IMOT biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Du mangler evne til innsikt i andre menneskers behov. Mulig, men jeg tror ikke det er det det går på. At enkelte kan ha behov for slike biler tviler jeg ikke på, men nå ser man dem jo overalt.. Jeg kjenner folk som både bor, jobber og sjelden er utafor Oslo sentrum, men likevel skal de kjøre en SUV..? Tror mange kjøper dem bare fordi det er "fint å sitte så høyt" som min mor (og du også forresten ) sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Hadde det vært opp til de folka der hadde vi kunn fått forflytte oss med hest og kjerre. Det er så forbanna tåpelig å drive å gnåle om at biler forurenser når samtlige biler uansett bare forurenser en brøkdel av utslippene. Det er MANGE andre områder å rydde opp i før man trenger å gnåle om bil.Men det er jo nok et bevis på at man EGENTLIG ikke er så opptatt av miljøvern, men snarere er generelt IMOT biler. Hester i gatene???? nei de forurenser vel nesten mere enn bilene, har du tenkt på hvor mye som kommer ut i andre enden der og hvis heste trafikken skulle vært så tett som biltrafikken så tenker jeg att hele gata hadde vært brun av møkk jeg Hest er best som pølse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Dette er det dummeste eg har hørt... Skjønner jo på ein måte at det er unødvendig at folk køyrer Porsche Cayenne når dei berre bruka den i byn, men ein betale jo tross alt for det... Ein betale heftige avgifter når ein kjøpe bilen og heftige avgifter når ein bruke den... Det burde vel være grunn nok for å få bruke den!!! Forbanna idiota heile gjengen... Burde skutt desse naturvernfolka! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Om de tenker på forurensingen burde de jo begynne med å forby de som ikke har råd til å kjøpe seg ny bil å kjøre i byen. Vil tippe en gammel 240 er værre enn en ny rav4 diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Enda et knallforslag i den lange rekken...BRA NORGE, BRA.. Jeg synes det enda er en tragedie at vi i "små" ubetydlige land i miljøsammenheng skal slite ræva av oss for å "redde/kompansere" for store miljø og drivstoffmasse-mordere som f.eks USA. Blir rett å slett provosert av tankegangen. En ting er å være foregangsland, men det får da være grenser!! Utrykket "det koster å være best" stemmer så veldig godt om Norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Det som virkelig er latterlig er at SUV-ene selger som de gjør.Men forslaget er bak mål. Du mangler evne til innsikt i andre menneskers behov. Før kjørte du rundt i en svær Citröen med masse tomplass - for meg er den ti ganger mer meningsløs enn en SUV med tilsvarende plass. Jeg vil våge påstanden at 7 av 10 SUV-eiere slett ikke trenger slike biler. De kjøper en bil som er større, styggere, tyngre, tregere og dyrere enn en personbil som gjør samme nytten. Så med litt forbehold er jeg helt enig med hagenisse. (Nei, jeg er definitivt ingen fan av slike biler, enten de heter Vitara, X5 eller Cayenne). Forøvrig var utspillet fra Naturvernforbundet passe hjernedødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Med en gang det kommer 20-25 cm snø, og veiene er ubrøytet, så har man faktisk behov for bakkeklaring. Jeg sliter med stor snøhaug foran bilen med en gang det er kommet en del nysnø, og i vinter hadde jeg jo også trøbbel med at hele motorrommet ble tettpakka av snø. Den ene gangen hoppa til og med viftereimene av, slik at jeg mista lading og sirkulasjon i kjølevannet.. Har man ikke det store behovet for å sitte lavt og stivt for å kjøre litt aktivt til vanlig, så er det derfor bare å kjøpe seg en SUV i stedet. Fullgodt som personbil for de aller fleste som ikke er veldig kjøreinteresserte, og man kommer frem når man føler for det, samtidig som man har et helt annet overblikk i trafikken. Forstår virkelig ikke problemet med at andre kjører SUV. Tror nok det er flere som synes det er idiotisk å kjøre rundt med så lav frontfanger som du gjør hagenisse, enn å kjøre rundt i en SUV. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Problemet mitt med SUV'er er at de er mye dårligere enn vanlige personbiler på absolutt alt, med unntak av fremkommelighet på skikkelig dårlig vei, samt som trekkbil. Mange SUV'er er knapt utenfor bar asfalt, og flere har ikke hengerfeste heller. Jeg har forøvrig ingen problemer med oversikten i min senkede sedan. Jeg vil presisere at jeg ikke tar alle SUV-eiere under samme kam her nå, men det jeg skriver gjelder for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 ":22zuzmea]Kan lure på hvor de tar slikt fra... Tja det har seg faktisk slik at det ikke var norske myndigheter som var først ute med denne tanken, men Sverige (nærmere bestemt Stockholms län). De foreslo dette for halvannet/to år siden ettersom noen politikere mente byen ville "slite" med mange og store biler dersom de ikke foretok seg noe. De ønsket ikke GMC'er, Forder, Chevrloleter, X5-er, ML-er og H2-er (for akkurat de er det jo såååå mange av i Sverige - NOT!) i bybildet sitt. De mente de var for store, kaxiga, brukte for mye bensin og lagde for mye støy. Litt Off Topic: Dette forslaget ble ikke godtatt, men de bygde allikevel den planlagte bomringen rundt byen som et forsøksprosjekt (SUV'ene slapp altså unna forbudet for denne gang). Bomringen sto forøvrig ifra nyttår til nå nylig og hadde langt større påvirkning av bilbruken enn politikerne hadde trodd. Om det er fordi svensker er gjerrige eller av prinsipp ikke vil betale bompenger vet jeg ikke (håper det siste), men nedgangen av unødvendig tilstrømmende bilisme generelt var ca 20% mens myndighetene håpet ca 10%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå