Gå til innhold

Riktig bilvalg

fanatic
 Share

Hvilken ville du valgt av E34 og E36? (skriv gjerne en kommentar hvorfor)  

61 stemmer

1. 1. Hvilken ville du valgt av E34 og E36? (skriv gjerne en kommentar hvorfor)

• E34
      19
    • E36
      43

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny på forumet, men har rukket å kikke litt rundt. Men det er fremdeles noen ting jeg lurer på. Jeg har tenkt til å enten kjøpe meg en E36 sedan, da 318is eller 320i. Men i det siste har jeg sett litt på E34 sedan, da 520i, som er en eldre og større bil. Jeg vil helst ha en så ny bil som mulig til ikke mer enn 65 000, men kan strekke meg til 70 000. Så da kommer spørsmålene.

Hvilken av disse bilene er best og billigst å eie med tanke på reperasjoner, rust, deler og bensinbruk?

Hvilken er sprekest og best av 318is og 320i?

Er det vanskelig og dyrt å skaffe skinnseter til E34 og E36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

E34 og E36 er to forskjellige bilmodeller med forskjellige egenskaper. De er konstruert til forskjellige markeder og der E34 er mest komfortabel (relativt) er E36 mest sportslig (relativt). E34 er en eldre konstruksjon, men samtidig er den betydelig mer påkostet når det gjelder støyreduksjon og generell kvalitetsfølelse... spesielt i relasjon til tidlige E36 modeller. E36 har de beste motorene med M52B25 og M52B28, mens M51B25 deler de. Hvis valget f.eks sto mellom en pent brukt 1997 E36 320i og en pent brukt 1995 E34 525i (med nogenlunde det samme utstyret) ville jeg uten tvil ha valgt en E34 525i. Alternativt ville jeg heller ha valgt en 1997 E36 320i enn en 1990 E34 520i... du ser poenget... :wink:

Du kan evt. lese mer om hhv. E34 og E36 på Autopower´s sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinninteriør får du i sverige til alt fra 2-15.000 avhengig av stand og slikt. Er nok betydelig bedre utvalg til E36.

Er da nok av E34-interiør også å velge mellom.. ligger flere der hele tiden. Ser at det bl.a. ligger et komplett grått interiør til 2500,- SEK og et komplett svart til 6000,- SEK. Ellers går det an å finne rimelige skinninteriør i Norge også. Jeg gav 1000 spenn for mitt. Slike priser tilhører riktig nok sjeldenhetene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri gått for 318is, selv om den i praksis er like rask/treg som 320i. Kjøregleden en 6er gir er herlig, hovedsaklig pga. av lydbildet som er avhengighetsskapende.

E34 har noe høyere verditap enn E36, så du vil kunne få noe mer bil for pengene i en brukt 5 serie. Egentlig må du først finne ut hva du vil ha, plass og komfort eller kompakt og sportslig.

Skjønner egentlig ikke hvorfor du har laget en avstemning på hva DU skal kjøpe (???). Jeg ville ihvertfall ikke latt det påvirke mitt valg en en tilsvarende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automat en ulempe???

Neida slett ikke, men jeg har bare møtt flere som liker manuell foran automat. Så derfor går jeg liksom ut ifra at flesteparten vil ha manuell. Tenkte ikke over at trådstarter kanskje vil ha automat, min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke valgt e36 pga lite plass,men ellers er det gode biler og har ikke noe å utsette på de.

en 320 bruker seff mindre bensin enn 520.

alle biler ruster og vedlikehold er dyrt uansett hvis man ikke skrur selv. deleprisene er vel ikke avskrekkende høye på verken e36 el e34?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...