Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kjip ting med den øverste der, er at mobilen / holderen er litt i veien når du skal gire 5te gir, men er vel en tilvenningssak.

I førsten skrapa jeg knokene i holdern hver gang...

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, er litt skeptisk jeg.. ubehagelig for passasjeren ja.. det vil jeg tro..

er det virkelig så ille med denne her da?

70767.jpg

Skrevet

Jeg har slik som MR.Stream har! Den er genial...

Både praktisk og pen! Den er ikke i veien for giring hvertfall!!!!!!

Synes ikke den var så i veien for benet til den som sitter på heller akkurat jeg da men,,,

Skrevet

Hvis du åpner lokket til askebegeret forran på E36 så passer K750 rimelig bra oppi hullet der. (legge den på kanten) :D Hvis man ikke skal bruke askebegeret da..

Skrevet
hvorfor droppe? Er jo pent når telefonen står i en holder. Veldig praktisk også når man kobler til lader , handsfree etc.

Det er også lovpålagt, for de som bryr seg om å unngå bøter. Mobilen må være FASTMONTERT,dvs, ikke ligge løst, og man må ha hansdfree.

Hvis du åpner lokket til askebegeret forran på E36 så passer K750 rimelig bra oppi hullet der. (legge den på kanten) :D Hvis man ikke skal bruke askebegeret da..

Man røyker vel ikke i BMW-en sin vel? :?

Skrevet
Det er også lovpålagt, for de som bryr seg om å unngå bøter. Mobilen må være FASTMONTERT,dvs, ikke ligge løst, og man må ha hansdfree.

Er det nå det? Hva om du har Bluetooth handsfreeset da? Er det ulovlig. Tror nok ikke det.

Skrevet

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19991217-1309.html

§ 1. Førers bruk av mobiltelefon under kjøring med motorvogn

Fører av motorvogn må ikke bruke mobiltelefon under kjøringen, med mindre mobiltelefonen under bruken er plassert i eller på en holder som er forsvarlig fastmontert i motorvognen. Holder skal være montert i umiddelbar nærhet av rattet og så nært førers ordinære synsfelt under kjøring som praktisk mulig, med mindre holderen er en integrert del av kjøretøyets originalinnredning.

Dvs, det er ETT FETT om du bruker ledning, bluetooth, to bokser med en hyssing mellom, eller whatever for å kommunisere med øret ditt. Hvis mobilen din ligger i en lomme, i setet ved siden av, i askebegeret, på taket , i bagasjerommet under bruk, så er det ulovlig. Det er 1300,- i bot.

Skrevet

Hehe. Jeg trenger ikke å bekymre meg med mitt sett. Har eget display og kontroller som jeg bruker. Så jeg han stripse fast telefonen under setet om jeg vil.

Skrevet

Ja, men dette nevnte du ikke, Mr. Stream. En litt vesentlig ting å nevne... Det at du sier "bluetooth", så kan ikke jeg gjette meg til at du har/kan gjøre akkurat det der, og det burde jo du også vite ;)

Så lenge man kan kontrollere mobilen fra dette displayet som er innenfor umiddelbar nærhet av rattet og nært førers ordinære sysnfelt, så er vel dette lovlig ja. Men som sagt, nu unnlot å nevne det.. du bare skrev "bluetooth" ;)

Skrevet

jeg hadde gått for

70767.jpg

å slå nummer på en moderne telefon som er montert nede med girspaken er jo farlig.

jeg har gjort det meget enkelt i min bil, men kanskje ikke så pent.

tn_Bilde(560).jpg

Clas ohlsons mobilholder til E34 med en magnet på.. da kan alle mobiler i familien + andre ting festes.

Bilde(559).jpg

mobilen henge som fjell om du legget ett lite blikk (koster 19 kr for 5) under batteridekselet.

mobilen er skjelden så lenge i bilen at den trenger lading, det går mest i bluetoothheadsett som jeg går med hele dagen uansett

jeg fikk foresten nettop ett Jabra Jx10 headsett, det veier 9 gram, det er ganske fasinerende teknologi.. Det er langt bedre lyd og komfort med dette enn Nokia HRw-4 (?) som jeg kastet i frustrasjon

JX10-1_s.jpg

Skrevet

mobilen henge som fjell om du legget ett lite blikk (koster 19 kr for 5) under batteridekselet.

Heh... tviler på at det er så mange mobiltelefoner som har plass til slikt her.. eller er dette "blikket" på... 1mm eller tynnere? Det er MEGET trangt om plassen i nye mobiler. Men men..kan jo tenkes at du har en Nokia 2110 ;) Der skulle danseplassen være meget stor bak batteriet. :)

Skrevet

Humm kanskje feil av meg å si noe men jeg har valgt kunsskinn konsoll av den første her, (Jeg selger de jo) og det er fordi den kunstskinn greia ser helt ut som ekte skinn, men mangler lukten...

Ettersom dashbordet i BMW'en min e ri plast ble det greiest med svart konsol.

I går var jeg på Hockey kamp i Halden og var passasjer i egen bil hele veien tilbake og det var albsolutt ikke noe ubehag for meg, dog skal jeg jo ikke proklamere at det ikke kan være det for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...