RuJu Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Har ett søsken barn som han laget en *5 kammers* bass kasse med to 12" pioneer subben vendt mot hverandre. trykket kommer ut fra fire 4" rør på øversiden! gjennom hatthyllen! Jeg har ikkje peiling på stereo! lurte på om det er noe som heter det? Om jeg har hørt feil? veit i alle fall at den kasse trykker helt sinnsykt! ved full gass blir synet uklart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Sakset fra www.bilradiospes.no BÅNDPASS En båndpass kasse er en kasse med flere kammer. Det finnes et utall forskjellige båndpass løsninger, men felles er at subwooferen står montert inne i et av disse kammerene. Lyden kommer kun ut av porten og vil være i et smalt frekvensområde. P.g.a det smale området og den krappe kurven, vil disse kassene være "super effektive" - altså de som kan spille høyest. Deres noe hissige lyd egner seg for hard rock og rap musikk. bakdelen med denne løsningen er at de dessverre er vanskelige å beregne, bygge, og dekker kun et begrenset frekvensområde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet August 10, 2006 Forfatter Share Skrevet August 10, 2006 hmmm. noen som har tegninger på noen slike kasser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Dem må simuleres frem til hvert enkelt element. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet August 10, 2006 Forfatter Share Skrevet August 10, 2006 hmmm. ingen somhar tegninger? eller noen som hvet noen løsninger på hvordan man bygger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 hmmm. ingen somhar tegninger? eller noen som hvet noen løsninger på hvordan man bygger? Til hvilket element?? Ikke akkurat noe en bør begynne med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet August 11, 2006 Forfatter Share Skrevet August 11, 2006 to 12" pioneer av denne typen... http://thebassbin.co.uk/shop/product/pr ... /1581.html eller denne... http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-467 det kommer ann på hva jeg har råd til. skal jo i tillegg ha forsterker til å drive 2 stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet August 11, 2006 Share Skrevet August 11, 2006 Til hvilket element?? Ikke akkurat noe en bør begynne med dette. Hva mener du med at det ikke er noe man bør begynne med? Mener du at det ikke er noe å satse på første gang man bygger, eller at det ikke er verdt å gå i gang med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 11, 2006 Share Skrevet August 11, 2006 Det han mener ar at det ikke akkurat er noe lett kasse å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 11, 2006 Share Skrevet August 11, 2006 Kassen skulle du nok altids klare å lage, men mener at det er en vanskelig kasse å få bra. Du bør vite frekvensen på bilen osv. For å finne toppen. Så det blir ett mer eller mindre prøv og feil prosjekt vil jeg tro. Lukket kasse skuffer som regel ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 11, 2006 Share Skrevet August 11, 2006 Var jo egentlig det jeg mente da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 tror jeg skal få tak i akkurat samme elementene som han hadde, og bygge samme kassen som han hadde. da har jeg garantert bra lyd. bro nokk! i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 Samme bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet August 13, 2006 Forfatter Share Skrevet August 13, 2006 næi han har en opel commandore. pluss en saab 9000. det trøkke heilt jævli i begge bilene!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 det durer å braker sikkert i begge bilene...men samenligner du den kassen med vanlig bassrefleks eller lukket med samme elementa så vil du nok legge merke til at eneste man får ut av en bandpass er nemlig trøkk..som oftast, mulig å få litt musikk ut av de men trenger litt planlegging, som nautilus mener.. er bare min mening...har jo bygd noen bandpass i min tid... og hvor får han de 5kammera fra med bare 2element...?-merkeli....hehe..vil nok tro den er enten 2 kammer eller 3 kammer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå