Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vel ikke så mistenkelig at folk kommer for å se på bilen og kjøper den?

et par av mine afrikanske kollegaer kjøper biler,eldre toyota og mercedes (og også lastebiler) som de selv kjører ned til afrika.de kjøper riktignok ikke dyrt som du opplevde. han ene var nede i sommer med en 81mod mb123 som var svært rusten men god teknisk.der nede ble den plukka i biter,sveisa og lakkert for under 5lapper og solgt billig til noen der.han kaller det riktignok u-hjelp da han er motstander av å sende penger ned til regjeringa der og tjener ikke noe selv på salgene

Disse bilene blir som regel skipet ut fra Esbjerg i Danmark... og det finnes faktisk en hel industri her i Danmark som kun handler med gamle biler (for det meste Mercedes-Benz, Toyota, Peugeot) til Afrika og mellomøsten. Det handler ikke om mange pengene pr. bil, men når det handler om flere tusen biler pr. år blir det fort store penger av det.

Skrevet

ja,men de jeg kjenner jobber seg opp 2-3mnd ferie og så kjører de bilen ned selv. har med familien da så det blir vel kanskje billigere enn å ta fly i tillegg til å gjøre en god gjerning der. er jo snakk om en bil i året for dem. er litt samme greie som sporveisbussene gjør med busser som er for gamle her.de er ikke ønskelige å ha her da de ikke er så miljøvennlige så da gis de bort til russland som har en værre buss-park.vi kjører dem ned selv..

• 4 years later...
Skrevet

Idag fikk jeg denne tekstmeldingen:

"Fra tyll1@online.no: I saw your BMW on net.Is it still for sale & has it been damaged?Please contact me with the final price @ "stewartstew80@yahoo.com"

Den har jeg litt vanskelig for å kjøpe, var merkelig med det to adressene, den ene ser ut som å tilhøre tylldalen skole, og hvem har vel yahoo-konto her til lands?? Har svart fra en epost det ikke er så farlig med, så får vi se om det kommer noe respons...

Skrevet
Idag fikk jeg denne tekstmeldingen:

"Fra tyll1@online.no: I saw your BMW on net.Is it still for sale & has it been damaged?Please contact me with the final price @ "stewartstew80@yahoo.com"

Den har jeg litt vanskelig for å kjøpe, var merkelig med det to adressene, den ene ser ut som å tilhøre tylldalen skole, og hvem har vel yahoo-konto her til lands?? Har svart fra en epost det ikke er så farlig med, så får vi se om det kommer noe respons...

jeg fikk nøyaktig den samme smsen i går

Skrevet

Her kom svaret:

"Hei Dufniall Madhorse,

Hope you had a nice day. We have decided to buy the car because, i have been informed by my auto mechanic that the Car is nice.

Please can you state the present location / Address of the vehicle, so i can make out time and inspect it before i go offshore.

Mvh.

Stewart..."

Dette er jo bare juks og fanteri :) Jeg svarer med en tulleplassering, så bruker vi litt av tiden hans :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...