Gå til innhold

Min 2002 320Ci Coupè M-Sport (solgt)

Andycam
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M3cab: vennligst ikke sett meg på ideen om hvordan det ville sett ut med CH. ;)

jcvold: et interessant spørsmål! :) GTV'en er antageligvis noe av det morsomste i en prisklasse for vanlige mennesker som man kan kjøre faktisk. I alle fall dersom ikke antall hestekrefter betyr alt. Selve _kjørefølelsen_ er helt genialt bra og man både sitter som og føler som man kjører supersportsbil. I Forhold til 320'en, som interessant nok er førstegangsregistrert samme måned som GTV'en jeg hadde, føles GTV'en mye mer som en gocart. Jeg leker litt med tanken om at GTV'en gjærne ville ha følets som en E30 i en "nybil innpakning". Som en gammel bil i ny innpakning. Men ikke fordi GTV'en er teknisk dårlig eller gammeldags, heller fordi de gale italienerene ikke har tatt noen praktiske hensyn og bare laget en bil etter "dette hadde vært gøy" oppskrift. Mitt første møte med 320'en ble derfor en ganske stor overgang. BMW'en er utvilsomt kvalitet fra en helt annen verden. Det er ingenting feil med BMW'en. Den er solid, den er praktisk, den er tøff, den har bakhjulstrekk, fin lyd og holder seg til og med sikkert bedre i verdi. Kjøremessig føles den også mer som en modærene bil. Litt tung og komfortabel, men likevel fast og sporty. Følelsen fra veigrepet i rattet lider litt av dette selv om jeg er imponert over måten den likevel føles som den går på skinner i svingene. Jeg har også kjørt nye Alfa 159 og den er også ganske anderledes enn GTV'en. Den har nok mistet litt av den "italienske kjørefølelsen" og oppleves mer lik BMW syntes jeg. Dvs bra, men kanskje ikke SÅÅ morsom å kjøre.

Ikke missforstå meg da, for jeg liker BMW'en supergodt. Den er knallfin, god og kjøre og jeg kan til og med sove om natten uten å tenke på at noe er på vei til å ryke. Tror jeg da. :)

GTV'en er mer på hugget hele tiden og vanskelig å kjøre snillt med. Den har noe over seg som gjør at man hele tiden bare må kjøre litt fort osv. BMW'en har mer to personligheter der syntes jeg. Den kan både være snill som et lam og bare flyte lydløst bortover veien, men hvis man begynner å presse den litt, så kommer godlyd og den forander seg til en veldig sportslig kjøreopplevelse.

oi.. det ble langt.. hehe. Håper ingen her støtes av meningene mine da. Det er i alle fall slik jeg ser det. Begge bilmerkene er i alle fall veldig førerorienterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R A: argh.. SVIN! ;)

fre: Takk! LED-baklys er noe jeg drømmer litt om ja. Får se til våren igjen når "moddefeberen" kommer. ;) Multifunk ratt skal jeg klare å overleve uten. Jeg hører så og si aldri på musikk uansett når jeg kjører. Kun damen som styrer når hun er med og da spiller det jo liten rolle. Blir kontete å betjene mp3 musikk fra en slik spiller vel? Greiere fra GUI'et på mobilen med spillelister osv tror jeg.. Men bra tips! :)

Ellers er clubsporten din dritfin! Siklet på clubsport jeg også, men fant ingen i "min prisklasse". Hadde vært en perfekt bil for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R A: argh.. SVIN! ;)

fre: Takk! LED-baklys er noe jeg drømmer litt om ja. Får se til våren igjen når "moddefeberen" kommer. ;) Multifunk ratt skal jeg klare å overleve uten. Jeg hører så og si aldri på musikk uansett når jeg kjører. Kun damen som styrer når hun er med og da spiller det jo liten rolle. Blir kontete å betjene mp3 musikk fra en slik spiller vel? Greiere fra GUI'et på mobilen med spillelister osv tror jeg.. Men bra tips! :)

Ellers er clubsporten din dritfin! Siklet på clubsport jeg også, men fant ingen i "min prisklasse". Hadde vært en perfekt bil for meg!

Ja, en grei liten oppgradering det egentlig. Er vel ikke av de dyreste hellr vil jeg tro :)

Ja, ikke den beste oversikten på den spilleren nei, det er klart.

Kjekt med cruisekontroll innimellom, det får man jo også med i multifunk.. Greit på langkjøring syns jeg, bruker lite ellers. Var ikke multi på min bil heller egentlig, men de monterte før jeg henta. Ca 1600kr :)

Takk for fin kommentar! Er vel ikke det største utvalget når det gjelder Clubsport nei..

E46 Coupè er av det fineste fra BMW mener jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...