Gå til innhold

Rustgaranti?


ez_mei
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett under panseret mitt under på kanten forann ( under nyrene på måte) at det bobler og lakken begynner å sprekke opp...

En kamerat sa at det var en garantisak hos bmw..

Er det det eller? Bilen er en 99 mod e46...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett under panseret mitt under på kanten forann ( under nyrene på måte) at det bobler og lakken begynner å sprekke opp...

En kamerat sa at det var en garantisak hos bmw..

Er det det eller? Bilen er en 99 mod e46...

Takker for svar!

Rustgarantien er generelt på 6 år for modeller før E60 (som kom på markedet i 2003). Ergo er en 1999 E46 helt på grensen tidsmessig, men BMW i Norge har tidligere vist en stor velvilje i slike saker... så var jeg deg ville jeg hurtigst mulig ta kontakt med et autorisert BMW verksted og rapportert skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!!! Hmmm... BMW hamar har åpent på lørdager, men tror ikke jeg rekker det nå... ta det på mandag hvertfall da!!

Spylte bilen her om dagen, så kom det av ett stort falk med lakk på fronten av bilen! spylte ikke nærme engang!

slike ting er så jævlig surt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett under panseret mitt under på kanten forann ( under nyrene på måte) at det bobler og lakken begynner å sprekke opp...

En kamerat sa at det var en garantisak hos bmw..

Er det det eller? Bilen er en 99 mod e46...

Takker for svar!

Rustgarantien er generelt på 6 år for modeller før E60 (som kom på markedet i 2003). Ergo er en 1999 E46 helt på grensen tidsmessig, men BMW i Norge har tidligere vist en stor velvilje i slike saker... så var jeg deg ville jeg hurtigst mulig ta kontakt med et autorisert BMW verksted og rapportert skaden.

Jeg ser du nevner før E60. Har de endret på rustgarantien etter at E60 kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett under panseret mitt under på kanten forann ( under nyrene på måte) at det bobler og lakken begynner å sprekke opp...

En kamerat sa at det var en garantisak hos bmw..

Er det det eller? Bilen er en 99 mod e46...

Takker for svar!

Noen E46 kan ha litt rust i panseret, det kan hende det er i bagasjelokket og dørene også.

Selv, er jeg også rammet av rust i panseret. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig hele garanti-programmet til BMW suger litt lut. 2 år er dårlig, og 6 år er heller ikke fantastisk.

Men som du sier, bmwE9, så er de greie.

Jeg opplever Stenshagen som veldig greie og kan ikke se for meg at de skulle begynne å krangle. Det har aldri vært den ting de ikke har gjort for meg når jeg har spurt om det.

dette satt til side.. har ikke BMW ganske fornøyde kunder, rent generelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du nevner før E60. Har de endret på rustgarantien etter at E60 kom?

Ja... jeg mener at BMW nå har 10 eller 12 års garanti mot rust, men kun på nye modeller fom. E60.

Jeg har forøvrig ikke rust på min E46 318dT som er produsert 11/2002 og nå kjørt 94000 Km... hovedsaklig i dansk klima. Bilen står alltid ute og brukes daglig til alt mulig. Det er med andre ord store forskjeller når det gjelder rustproblemet på denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle er vel enige om at BMW er garanti-verstingen. Selv har de vært imøtekommende når garantien min hadde gått ut, men nå ville de ikke gjøre noe, selv de sa at det var ille når jeg har vandråper i lykta. Forbrukerrådet er det neste.. :evil:

Godt å høre at de er på bedringens vei med garantien, men 2års garantien er alt for liten. Øk den i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nå hvertfall høre med dem...

akkurat hatt service på kjerra der, men de nevnte ikke noe om det for å si det slik!!!

Selvfølgelig ikke... aktivering av rustgarantien er ikke umiddelbart en god forretning for BMW... så du må nok selv ta initiativet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle er vel enige om at BMW er garanti-verstingen. Selv har de vært imøtekommende når garantien min hadde gått ut, men nå ville de ikke gjøre noe, selv de sa at det var ille når jeg har vandråper i lykta. Forbrukerrådet er det neste.. :evil:

Gjelder dette E60 din nå?

Er det på Åråsen du pleier og snakke med BMW folk?

Jeg har forøvrig ikke rust på min E46 318dT som er produsert 11/2002 og nå kjørt 94000 Km... hovedsaklig i dansk klima. Bilen står alltid ute og brukes daglig til alt mulig. Det er med andre ord store forskjeller når det gjelder rustproblemet på denne modellen.

Blir det saltet på danske veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle er vel enige om at BMW er garanti-verstingen. Selv har de vært imøtekommende når garantien min hadde gått ut, men nå ville de ikke gjøre noe, selv de sa at det var ille når jeg har vandråper i lykta. Forbrukerrådet er det neste.. :evil:

Gjelder dette E60 din nå?

Er det på Åråsen du pleier og snakke med BMW folk?

Stemmer. Jeg pleier å forholde meg til Autozentrum..De byttet akkurat samme lykt sist og de forklarte det med produksjonsfeil. Nå fikk jeg beskjed om at dette var en spesiell svakhet på XENON lykter. Har snakket med forbrukerrådet og jeg har krav på ny lykt.. Skal bli artig dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det saltet på danske veier?

Om det blir saltet på veiene i Danmark ? ... jo jeg kan fortelle deg at av og til er veiene helt hvite av salt her nede... og at det faktisk er fint å kjøre i Norge om vinteren for der blir det brukt betydelig mindre salt enn i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er så vidt jeg vet en garantisak pga på e46 modellene var det dårlig metall kvalitet på panseret. Gamlingene hadde akkurat det samme problemet på sin 00 mod, og vi fikk nytt på garantien.

Det er ikke metallet som er dårlig, men kittet mellom platene. De har visstnok endret litt på temperaturen i rommet der kittingen foregår, og justert litt på luftfuktigheten, som gjør at rustutviklingen går mye saktere på de nye delene.

Rusten kommer faktisk innenfra, mer eller mindre uavhengig av om bilen har stått ute, stått inne varmt/kaldt, blitt vasket ofte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...