Gå til innhold

dødt anlegg - sikring?


Anbefalte innlegg

Har endelig fått den overgangen mellom iso-ampen og bmwspillern. Kobla det opp i går, men fikk det selvfølgelig ikke til å virke.

Nå virker heller ikke anlegget om jeg kobler det opp orginalt. (Alle orginale koblinger rett i spillern)

Spillern får ikke strøm. (Tror jeg da. displayet er hvertfall svart...)

Det er en sikring bak på spillern, men denne ser ok ut.

Er det noen andre sikringer som kun går til stereoen noe sted?

Alt annet ser ut til å fungere som det skal.

isoampen er nå koblet til å trekke strøm gjennom koblingene til orginalstereoen.

Noen som har en ide til løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, se om jeg finner den da.

Står vel i manualen?

edit:

Fant fram. Sikring 41 var gått.

Jaggu funker det nå!

Bare å få plass til alle de satans kontaktene bak stereoen nå da...

Vurderer også å trekke nye høytalerkabler til dørene.

Bruker nå delefilteret som sitter i bilen fra før, og tror ikke det er helt ideelt for Focalene...

Bare finne ut hvordan jeg må koble for å få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare de originale ledningene fra bak spilleren til delefilterene som jeg har plassert i dørene. Funker brillefint det. Det er jo ikke så aller værst tversnitt på de originale ledningene i BMW: Værre med riskokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet sted på veien der sitter det et delefilter fra før. Vet du hvor dette sitter?

Koblet først focal delefilter, 5.25" og tweeter til kabelen som orginalt går til 5,5" i døra, men da ble det ikke lyd i diskanten i det hele tatt. (kun skurrelyd)

Må vel koble meg på et sted før det orginale delefilteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppgradert soundsystem eller HK? Da sitter delefilterene inni den originale forsterkeren.

Hvis anlegget er helt basic sitter det bare delefilter på ledningen til diskanten eller direkte på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det stress å bytte ut denne?

Har ikke sjekket ennå, for da må jeg vel få av hele sideveggen i bagasjerommet, men det betyr vel at isoampen jeg har er mer eller mindre ubrukelig i bilen min... (Selv om jeg faktisk har mye bedre lyd nå enn uten isoampen, så blir vel dette feil..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted nå at om man har businessforsterkeren sitter den rett under cdveksleren, rett bak luka som kan åpnes.

Stemmer det, eller må jeg ta av hele veggen bak for å komme til og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som det var en forsterker bak der ja...

Da bæsja jeg på leggen med tanke på isoamp.

Kobla den ut og monterte sammen dashbordet igjen nå, så får vel prøve å selge den, og få meg en sub isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes mer fornuftig ut. Blir en del stress hvis du skal begynne å bytte komponenter og strekke opp nye ledninger.

Det du kan gjøre for at mellomtonene skal tåle mer er å sette på en liten kondensator på plussen på mellomtonene. Slik at du fjerner det nedre bassområdet. Koster ikke mange kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...