Gå til innhold

Litt spm ang m20 motoren


Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Tatt med i beregning at det blir byttet olje regelmessig og at motoren blir kjørt fornuftig, hvor lenge kan man forvente at en slik holder?

Nå vet jeg jo, da jeg har både sett og hørt, at mange av disse lever ett rimelig hardt liv, men om man steller greit med dem, er det gode motorer?

En 86 modell, har den k-jetronic eller motronic?

Om jeg senere skulle ville erstatte 2literen med en 2.5, fra hvilken årsmodeller bør man hente den fra for å gjøre det enklest mulig?

Nå har jeg jo idag en av de værste, om ikke den værste bmw motoren, hvordan er m20 iforhold? Min er rullet snart 300k og den tikker og går som bare det den..

Mange dumme spm, men jeg liker å sette meg litt inn i ting før jeg eventuelt kjøper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt gå god for m20b20 med k-jetronic jeg og, ingen elektronikk som er følsom, enkelt å justere og vedlikeholde.

Har over 360000 på min, og det er en 24 år gammel motor som yter nær det originale (testa 0-100, som stemte med oppgitt tall, 11,4). :)

Varer sikkert over en mill hvis den får ny olje hvert halvår med nytt oljefilter altså med pen kjøring når den er kald,, og ny kamreim hver 50000km.

Min 82 mar k-jetronic, mener det kom l-jetronic fra 85 eller 86 oppover.

K-jetronic har en bensinfordeler montert på toppen av luftfilterhuset (luftmengdemåleren), mens l-jetronic har separat filterboks og luftmengdemåler.

Motronic (digital innsprøytning) er forbeholdt e-modellene og 535i\m535\m3\m5 etter det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Ja vettig kjøring når motor er kald er noe jeg alltid har fulgt opp, uavhengig av bil og motor..

Men ser jo at det ikke er noen kraftplugg, så ett eventuelt bytte til en 2.5l er isåfall høyt prioritert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...