Sevenord Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Tatt med i beregning at det blir byttet olje regelmessig og at motoren blir kjørt fornuftig, hvor lenge kan man forvente at en slik holder? Nå vet jeg jo, da jeg har både sett og hørt, at mange av disse lever ett rimelig hardt liv, men om man steller greit med dem, er det gode motorer? En 86 modell, har den k-jetronic eller motronic? Om jeg senere skulle ville erstatte 2literen med en 2.5, fra hvilken årsmodeller bør man hente den fra for å gjøre det enklest mulig? Nå har jeg jo idag en av de værste, om ikke den værste bmw motoren, hvordan er m20 iforhold? Min er rullet snart 300k og den tikker og går som bare det den.. Mange dumme spm, men jeg liker å sette meg litt inn i ting før jeg eventuelt kjøper
CrZyWiz Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Det sies at en M20 som blir behandlet pent, og mest av alt bra vedlikeholdt skal nesten være uslitelig. Jeg mener at 86mod 2.0l er k jetronic.
sindre Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Støtter meg på at jeg tror det er en k jetronic. Tror motoren tåler mer enn resten av bilen(rust osv) hvis den er blitt behandlet bra.
Fredrik Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 M20 motoren absolut slitesterk, men den er følsom for varme og manglende skifte av registerrem. Med litt fornuftig kjøring og vedlikehold er det ikke uvanlig at denne motoren runder 400000 Km.
3XXTouring Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Lest et sted at 2,0 er mer slitesterk enn 2,5.. Noen som vet om det stemmer?
Gjest Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 86 320i har L-jetronic Støtter den,min 86 320i hadde det.
Sevenord Skrevet August 14, 2006 Forfatter Skrevet August 14, 2006 Høres jo bra ut det som er kommet fram til nå da
e28stian Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Kan godt gå god for m20b20 med k-jetronic jeg og, ingen elektronikk som er følsom, enkelt å justere og vedlikeholde. Har over 360000 på min, og det er en 24 år gammel motor som yter nær det originale (testa 0-100, som stemte med oppgitt tall, 11,4). Varer sikkert over en mill hvis den får ny olje hvert halvår med nytt oljefilter altså med pen kjøring når den er kald,, og ny kamreim hver 50000km. Min 82 mar k-jetronic, mener det kom l-jetronic fra 85 eller 86 oppover. K-jetronic har en bensinfordeler montert på toppen av luftfilterhuset (luftmengdemåleren), mens l-jetronic har separat filterboks og luftmengdemåler. Motronic (digital innsprøytning) er forbeholdt e-modellene og 535i\m535\m3\m5 etter det jeg vet.
Sevenord Skrevet August 15, 2006 Forfatter Skrevet August 15, 2006 Høres bra ut! Ja vettig kjøring når motor er kald er noe jeg alltid har fulgt opp, uavhengig av bil og motor.. Men ser jo at det ikke er noen kraftplugg, så ett eventuelt bytte til en 2.5l er isåfall høyt prioritert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå