Zaphod Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Hei. Skal skifte ut de orginale 15 felgene på 520'n endelig, men klarer ikke helt og bestemme meg hva jeg skal gå for. Har tenkt på 17 tommere for at jeg er redd 18 blir for stort? noen som vet om bilen`"sporer" veldig med 17 eventuelt 18? Har heller ikke lyst til og senke bilen hvis jeg ikke må, men blir det veldig mye klaring mellom framskjermene? er jo en del nå så ....hvis noen evetuelt hadde hatt noen eksempler hadde det vært topp. Alle svar/bilder mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Her er et bilde av min tidligere E34 535ia. dekk/felg foran, 235/45x17" 8,5x17" dekk/felg bak, 255/40x17" 10x17" Senket 40mm H&R Godkjent i vognkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Jeg har hatt både 17" og 18" på min tidligere E34,kan ikke si det var verken mer eller mindre sporing da jeg byttet til 18"! Ikke som jeg husker vertfall,er jo alltid litt mer sporing når dekkene er helt nye da men! Jeg skal selge disse 17",står på en E30 M3 nå men passer E34 usikker på hva innpress E34 har da men! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Har skrudde BMW BBS i 17" med Dunlop Sport Maxx 225/45 til salgs hvis jeg får hva jeg ønsker for de.. Bor også i nærheten av deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Det blir omtrent like stor klaring i hjulbuen om du velger 17 eller 18", som det du har nå. Rulleomkretsen skal jo være sånn ca. lik selv om du har større felger. Ofte blir bare virkningen av den klaringen enda "verre" med lite gummi. E34 har desverre et alvorlig behov for senking foran for å se bra ut. Når det gjelder sporing, så har jeg ikke problemer på noen av mine E34, begge med 235/40-18" på 8.5 bred felg foran. Men det varierer ofte med dekktype.. litt runde kanter er som regel lik lite sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 Ok. vurdere og kjøpe Schnitzer replika 18" på 8,5 felg hos www.tevodekk.no da. Men er redd for at bilen som nevnt sporer veldig. Men hvis det er som du sier Gunnar så tror jeg det skal gå greit takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Sporingen har veldig mye med dekkene å gjøre. Mine 8,5X19 med 245/35 ZR 19 og 9,5X19 med 265/30 ZR 19 sporer så lite et det er utrolig. Jeg hadde 17 på min forrige E34 og det var ingen ting i veien med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Dekkene kan også være helt fine når de er nye, men begynne å spore når de nærmer seg utslitte... slik det er på mine Continental SC2 205/55-16 dekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Dekkene kan også være helt fine når de er nye, men begynne å spore når de nærmer seg utslitte... slik det er på mine Continental SC2 205/55-16 dekk... De der Sport Contactene er noe av det verste jeg har kjørt! Fattern har slitte slike i 225/45-17" foran på E46en, og den sporer noe så inni granskauen.. jeg satte de foran fordi det andre paret er Dunlop Sport Maxx, og de er litt bredere enn Continene, på tross av at dimmen er 225/45-17" også på de. Følte det ville blitt rart med bredere dekk foran. Men den bilen er nervøs på rattet og sporer mye mer enn begge mine, med både bredere dekk og lavere profil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Fattern har slitte slike i 225/45-17" foran på E46en, og den sporer noe så inni granskauen.. jeg satte de foran fordi det andre paret er Dunlop Sport Maxx, og de er litt bredere enn Continene, på tross av at dimmen er 225/45-17" også på de. Følte det ville blitt rart med bredere dekk foran. Men den bilen er nervøs på rattet og sporer mye mer enn begge mine, med både bredere dekk og lavere profil.. Interessant å høre... jeg skal iallefall helt sikkert ha noen andre dekk både på min neste BMW og på det som kommer til å bli konebilen... "dieselpurken"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Dunlop sport maxx kan anbefales. Stille og retnings stabile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Fattern har slitte slike i 225/45-17" foran på E46en, og den sporer noe så inni granskauen.. jeg satte de foran fordi det andre paret er Dunlop Sport Maxx, og de er litt bredere enn Continene, på tross av at dimmen er 225/45-17" også på de. Følte det ville blitt rart med bredere dekk foran. Men den bilen er nervøs på rattet og sporer mye mer enn begge mine, med både bredere dekk og lavere profil.. Interessant å høre... jeg skal iallefall helt sikkert ha noen andre dekk både på min neste BMW og på det som kommer til å bli konebilen... "dieselpurken"... Jeg vil gjerne rette litt på meg selv her. Saken er den at forrige gang jeg var hjemme og kjørte E46en, så var den helt pyton å kjøre, veldig nervøs og sporete. Og de hjemme klaga litt på at den var mye jobb å kjøre, hadde de visst hvordan den EGENTLIG skal være hadde de klaga enda mer... Syntes det var litt rart, for jeg kunne ikke huske at den var sånn da jeg henta bilen og satte på contiene (kjøpte den jo for far her borte), men den kom rett fra EU-kontroll, så tenkte ting måtte vel være i orden.. Velvel.. for et par uker siden møttes vi midtveis i landet, på hyttetur, og var en tur i butikken med full E46, da begynte den å lage klakkelyder h. bak, men det forsvant da den var lett igjen.. vel hjemme hadde fattern sjekka opp litt, og funnet ut at h. bakfjær var knekt, samt en foring som nesten hadde sluppet helt. Han var en tur hos OS og fikk kjøpt nye bakfjærer og powerflexforinger, og nå er visst bilen som en drøm å kjøre, også med nesten glattslitte contier.. så dekkene er nok ok. Skal prøve å ikke være så bombastisk i mine uttalelser på så magert grunnlag til en senere anledning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå