Mangel Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 men nesten 50% er jo fornøyd med bil/alkohol-avgiftene ettersom de stemmer som de gjør? en? Må bare kommentere det her. Det her så å si umulig å stemmer på et parti hvor du er enig med alt de har å si, derfor må du stemme et av dem som du mener er de som duger mest. Men like jævlig får du ganske sikkert med et annet parti på kjøpet. Så å bruke statistikken på den måten der funker ikke veit du. Statistikk er tross alt en form for sannhetsforvrenging viss du ikke bruker den rett. Men sån du bruker den her ser det ut til at du har en politikker spire i deg Uansett, Norge er et land der det sitter altfor mange "idioter" og "små konger" og får gjennomslag for ideene dems som innimellom er ganske lite smart. Ta feks. operaen i Oslo. Nå husker ikke jeg eksakt hvor mange milliarder den kommer til å koste når den er ferdig, men det er vel såpass at det blir rundt 1000 kr pr hode i Norge. Og det er sinnsykt det. For hvem og hvor mange kommer til å bruke den? Sannsynligvis "eliten" og noen til. Det er jo direkte voldtekt av statsbudsjettet. Ikke nok med det, nei, de hadde ikke engang tenkt på bruke norsk stein, men å importere istedenfor. Får det vel litt billigere, kjempesmart ikke sant? Jeg mener istedenfor å bruke norsk arbeidskraft, de pengene hadde da uansett mye kommet tilbake til staten pga avgifter (renters rente er koonge vet du!) Nå ble det vel sånn at de skulle bruke litt norsk stein likevel, men ikke før media fikk snusen i det her. En annen ting som er litt mer lokalt. For en stund siden solgte kommunen/e skien/porsgrunn (vann for det meste) kraftselskapet SKK til staten fordi det trodde de kom til å tjene penger på det. Dette er noe jeg knapt klarer å sette ord på, hvordan får politikere gjennomslag for sånt? Det er jo en fornybar ressurs for f***. Som vil si at du neppe vil tape penger på det selskapet hvert fall når behovet for elektrisitet bare øker. En annen ting er at staten kontrollerer kraftselskapa sine og ellers veldig dårlig, eneste som står i hue på den er mer salg. Derfor selger dem som bare det om sommern fordi de vet at behovet i norge kommer om vintern og da kan de følgelig skru opp prisene. Dette er det jo veldig blest om i media for tia. Nok en ting er at de feks. antok at trafikkøkningen i telemark kom til å øke med 5% (husker ikke årstall). Det viste seg forøvrig at den økte med 30+%!!! Men de kunne jo selvfølgelig ikke skaffe mer penger til å veiene pga at de var låst i et femårsbudsjett.. Det finns en evig rekke med andre eksempler. Så unnskyld meg da for at jeg synes avgiftene på bil er helt på trynet. Vel egentlig så synes jeg den norske staten er ganske på trynet den også. Stortinget er en gigantisk sandkasse for alle drittungene som kaller seg politikkere og som egentlig ikke gjør lite fornuftig i forhold til hva dem blir betalt. Og gjett hva! Jo, det er f*** meg vi som betaler for at de skal sitte der å komme på ideer som ikke hører noen steds hjemme! Haha, å ja, stemmer. Hvilket land klarer å ansette en person som samferdselsminister som ikke har lappen? JO, Norge!!!! Skulle vært et spørsmål i TP det der. Norge er en stat med utrolig mye penger og med en utrolig dårlig kontroll på de. Og det liker jeg ekstremt dårlig. Du legger ikke penger i en lomme du veit det er hull i. Litt sånn føler jeg det når jeg betaler skatt til den norske stat. Hadde de bare klart å styre de litt bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Hvem som helst kan hente seg en fet bil og fikse seg firma så man får seg prøveskilter. Sjekk priser på bil utenfor Norge Siden du tydeligvis er så utrolig sjalu, og siden det bare er og hente fet bil, skaffe firma og dertil prøveskilter, så syns jeg du skal gjøre nettopp dette, men du, for å overgå dolk så syns jeg du skal hente deg To stk Vipere, en rød og en blå. Så du virkelig får VIST at du er bedre enn dolk! Greit, jeg mener selv at man ikke bør kjøpe dyrt leketøy hvis man ikke har råd til brukskonstnadene, men, jeg gidder ikke rakke ned på de som gjør det på denne måten fordet, det er deres valg, ikke mitt! Vær fornøyd med hva dere har selv, og vær gjerne fornøyd med hva andre har på deres vegne, og hvis det er helt krise, at dere absolutt bare MÅ HA noe som de andre har, men som dere ikke har selv, så får dere sette dere noen mål, og jobbe hardt for og oppnå disse, i steden for å bruke tiden på all klaging og syting! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Siden du tydeligvis er så utrolig sjalu, og siden det bare er og hente fet bil, skaffe firma og dertil prøveskilter, så syns jeg du skal gjøre nettopp dette, men du, for å overgå dolk så syns jeg du skal hente deg To stk Vipere, en rød og en blå. Så du virkelig får VIST at du er bedre enn dolk! Som sagt er jeg verken sjalu eller noe annet. EOD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 så sammenligner vi oss med usa igjen,hvor 45millioner mennesker ikke har råd til legehjelp,1% av befolkningen sitter inne og det er krig i gatene.. Som igjen er like stort som Europa.. du kan jo ta med noen av østblokklandene når du da velger ut de 280 millionene som skal tilsvare USA, så har vi vel en grei andel fattige vi også. Og vil du sammenligne med noen som HAR legehjelp osv., men fortsatt har samme M5-priser som USA, så kan du jo gå til Canada... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 for meg kan de godt kutte bilavgiftene.gjerne subsidiere bilkjøp for min del,så bla jenta i kassa på rimi kan kjøpe seg 911turbo.. tror bare det vil gå ut over noe annet om enn bare gi ny spenning i rundkjøringer,akselerasjonsfelt osv når 60% av befolkningen har biler som gjør 0-200kmt på 14sek eventuelt kjørt hummer H1. Mangel: det finnes tre typer løgn: løgn, forbannet løgn og statistikk apropo canada,hvor finner jeg statistikk over bilparken der? antall supersportsbiler pr pers? kun sett canada på tv og hatt inntrykk av at det er samme tilstand som i usa med mest pic-uper,kjipe gamle dodge,chrysler etc eller litt større japanske sedaner. mener camry har vært usa`s mest solgte personbil noen ganger på rad. får litt intrykk av at noen her har sett litt for mye på MTV`s Cribs og tror det representerer bilparken der nede. (nå gir jeg meg her,får skrivekrampe og vi kommer aldri fram til noe. men hvis noen skulle finne en måte å bli kvitt bilavgiftene på så kan de godt få min stemme) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Siden originalbildene tilsynelatende ikke dukker opp igjen: (Dette er forøvrig ikke den omtalte bilen til "Dolk") Viper standard Viper GTS-R Racing Viper GTS-R Racing Viper GTS-R Racing Skikkelig lekkerbisken den nederste . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 den øverste av de viperne er jo ikke standard. Standard har jo tak. Altså gts eller hva den heter. Heter ikke den toppløse rt/10 ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Så vidt jeg vet kom den som topless først, og taket var på plass først ved en senere anledning, altså er vel roadsteren/caben standard...? "Roadster" er vel forresten det riktige navnet på førsteutgaven selv om jeg kalte den "standard". Beklager, min feil. Først var den iallefall. Taket kom ikke før i 1996. Førsteutgaven (1991) het RT/10 (altså Roadster-versjonen) og andre generasjon som kom i 2003 fikk navnet SRT-10. Denne ble produsert i både roadster og kupé fra starten. SRT-10 skal også være lettere og raskere enn førsteutgaven RT/10. De tre andre bildene er bane-riggede "GTS-R" ifølge nettsiden jeg fant dem på en gang, og er vel sannsynligvis da bygget på utgangspunktet SRT/10 (bygget på noe som er nyere enn 1996 siden taket ikke kom før iallefall...). . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Mangel: det finnes tre typer løgn: løgn, forbannet løgn og statistikk Haha, tenkte på den der, men huska ikke hvordan den var Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 for meg kan de godt kutte bilavgiftene.gjerne subsidiere bilkjøp for min del,så bla jenta i kassa på rimi kan kjøpe seg 911turbo.. tror bare det vil gå ut over noe annet om enn bare gi ny spenning i rundkjøringer,akselerasjonsfelt osv når 60% av befolkningen har biler som gjør 0-200kmt på 14sek eventuelt kjørt hummer H1.Mangel: det finnes tre typer løgn: løgn, forbannet løgn og statistikk apropo canada,hvor finner jeg statistikk over bilparken der? antall supersportsbiler pr pers? kun sett canada på tv og hatt inntrykk av at det er samme tilstand som i usa med mest pic-uper,kjipe gamle dodge,chrysler etc eller litt større japanske sedaner. mener camry har vært usa`s mest solgte personbil noen ganger på rad. får litt intrykk av at noen her har sett litt for mye på MTV`s Cribs og tror det representerer bilparken der nede. (nå gir jeg meg her,får skrivekrampe og vi kommer aldri fram til noe. men hvis noen skulle finne en måte å bli kvitt bilavgiftene på så kan de godt få min stemme) Nettopp. Du motsier deg jo selv her. Selv om bilene er billige betyr ikke det at alle og enhver kjøper seg "supersportsbil" som du kaller det, men fortsatt nøyer seg med moderate biler og sparer masse penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 apropo canada,hvor finner jeg statistikk over bilparken der? antall supersportsbiler pr pers? kun sett canada på tv og hatt inntrykk av at det er samme tilstand som i usa med mest pic-uper,kjipe gamle dodge,chrysler etc eller litt større japanske sedaner. mener camry har vært usa`s mest solgte personbil noen ganger på rad. får litt intrykk av at noen her har sett litt for mye på MTV`s Cribs og tror det representerer bilparken der nede. Vet ikke om noen statistikk, og at "vi" har synet vårt fra Cribs stemmer ikke for min del - men hvor har du _ditt_ syn på bilparken i USA fra? Nå har jeg på ingen måte turnert USA rundt, men min oppfatning etter et par dager på veien gjennom New York State (ca. 19 mill folk, fordelt i by og på land) er at det på ingen måte er mye kjipe gamle Dodge og Chryslere som representerer bilparken der nede. De aller fleste biler er relativt nye og pene, og gjennomsnittsmotoren er vel minst to ganger så stor som her borte. Men det er selvfølgelig mye pickuper der nede, og de brukes ofte til det de er ment til, i motsetning til de fleste her borte. Det kryr av pickuper med enorme hengere/caravans bak, og de sitter festet i semitrailer-type kobling midt PÅ planet, i stedet for å sitte på en puslete krok bakerst slik vi har det her. Forøvrig var bilparken veldig lik i Sør-Canada som i New York State, men så grenser de jo også mot hverandre selv om det er store områder vi snakker om. Om folk så hadde hatt bedre råd til superbiler, så er det ikke dermed sagt at alle vil kjøpe det. Mange (de fleste?) vil heller ha en flunka ny 318i enn en 5-6-7 år gammel M3. Der borte er det mer normalt med vanlige familiebiler med 200-350hk, mens de fleste her har 90-170hk. Og du skal også være klar over at noe så kjedelig som Toyota er noe annet der borte. De har helt egne USA-modeller, og Toyota pickupene der borte kommer f.eks. med V8er med amcarlyd i stedet for en kjip firer på 80 hester som den gjør her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Hvem som helst kan hente seg en fet bil og fikse seg firma så man får seg prøveskilter. Sjekk priser på bil utenfor Norge Ja det er enkelt som faen..Men da må du først betale 5000K i årlig avgift, så må du ha inntjening på minimum 50.000-60.00K. Ble det så jævli billi og greitt allikevel??? @Bimm3r: Inntjening på 50-60 lapper? For hva da? For å få lov til å beholde prøveskilta? @Dr_S: Ja, nesten "alle" kan faktisk få seg prøveskilt hvis de har et firma som biltilsynet godtar søknaden til... Det er faktisk litt for enkelt, selv om de har strammet inn de siste årene. @Hvem som helst inne her. Jeg har hatt egne prøveskilt i bra mange år nå, og syns det er helt konge å kunne ha en tysk bil (feks) "på veien" uten å måtte betale de helsikes avgiftene. Aldri har jeg følt at jeg har snyltet noen som helst for noe, når jeg har kjørt rundt på mine røde skilt. Og til den som sier noe annet: den personen bare lyger og er misunnelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Hmmm... det er vel kun E87 118d som kommer inn på denne listen over biler som får redusert avgift i fremtiden... eller ?... Nei... 118d har et CO2-utslipp på 150 g/km og dermed kommer ingen BMW inn på listen... utover evt. E65 740h... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 mener du 745h ? Trist liste de har laget der.. De bilene som virkelig burde vært billige er de store trygge bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 mener du 745h ? Ja, men i farten forvekslet jeg den med E38 740h... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå