hagenisse Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Ene gangen jeg tittet hadde jeg rundt 140 på speedometeret. Bilen fungerte flott den, men unntak av at setene i E36 er en stor vits. Må holde meg fast hele tiden, så bøttestolen må på plass så fort som mulig. Litt surr i starten, men stort sett en kjempejobb av de i gule vester, det kom jo _litt_ fler enn forventet. Må gjentas! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Ja, selv takk for et bra treff i dag, må jo rette en spesiell takk til de som stod flaggvakter og arrangerte det hele!selv så ble det en 6-7 runder for min egen del, slet litt med temperatur og litt sent ladetrykk i begynnelsen, kjørte inn i depoet og fikk ordnet det. Så fikk jeg vel en 4 runder med stram vaier før vanntilførselen til varmeregisteret bestemte seg for å hoppe av, og et inferno av røyk veltet inn i bilen og opp av panseret. forøvrig takk til han som tauet meg inni depoet igjen var det kjetil tro? mvh lars olafsen Så det var deg det ja. Du flisa forbi meg på langsiden, plutselig sprutet det noe fra bilen din, nå skjønner jeg jo hva det var. Det var Kjetil som tauet deg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkZun Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Ja dette gikk da over all forventning i grunn Litt mange biler, men det går ann å gjøre det annerledes neste gang. Ellers har vi inboard cam fra Maze sin bil. Jeg i et desperat forsøk i å holde kameraet noenlunde rolig mens Maze raste rundt der som en gærning.Forøvrig hadde vi 160 km/t på enden av langstrekka på det beste. Hvordan var det med dere andre? Passerer akkuratt 180 før bremsing ved 100 m merket. Har også inboard film i begge retninger, samt litt barnslig kjøring i slaktern. Hvis noen har noe videomatriell fra litt sladding i langsvingen blir jeg veldig glad. Har aldri fått filmet noe der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 hvem satt på med meg under idealspor visninga?her er et lite mobilklipp rett før det blir mørkt.. litt feil vinkel på telefon men! http://s36.photobucket.com/albums/e40/2mMy/?action=view¤t=bimmers.flv Var vel bl.a maze som satt på med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 hvem satt på med meg under idealspor visninga?her er et lite mobilklipp rett før det blir mørkt.. litt feil vinkel på telefon men! http://s36.photobucket.com/albums/e40/2mMy/?action=view¤t=bimmers.flv Det var forøvrig meg og Maze! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Artig å se at det var flere debutanter som fikk testet litt banekjøring i dag, håper det gav mersmak! Må også få skryte enda litt til av de som sto bak denne kjøringen, bra jobbet! Da er det vel bare å skrive seg opp på en Lørdag til neste år, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Ja, selv takk for et bra treff i dag, må jo rette en spesiell takk til de som stod flaggvakter og arrangerte det hele!selv så ble det en 6-7 runder for min egen del, slet litt med temperatur og litt sent ladetrykk i begynnelsen, kjørte inn i depoet og fikk ordnet det. Så fikk jeg vel en 4 runder med stram vaier før vanntilførselen til varmeregisteret bestemte seg for å hoppe av, og et inferno av røyk veltet inn i bilen og opp av panseret. forøvrig takk til han som tauet meg inni depoet igjen var det kjetil tro? mvh lars olafsen Så du sto der ja, med masse røyk overalt. Trodde det var fyr i bilen din med en gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Takker og bukker for gode tilbakemeldinger, og vil nok en gang takke Kjetil (Sømme) som sjef for bane og teknisk, stakkars Raymond (Andersen) som totalt uforberedt (!) ble kastet inn i et utvidet førermøte og andre tjenester, Nautilus for grill, stoler og bord, ///Magnus for drikkevarer fra Cola, min kjære samboer Kate, SteffenM2, m.fl. for hjelpen! Vil også takke dere andre som var flaggvakter - selv om jeg må innrømme at jeg ikke vet hvem som meldte seg og ble satt rundt der, bortsett fra hagenisse. Og ikke minst, til alle som har kjørt for å klare å unngå alvorlige ulykker og utkjøringer! Vi taua én eneste bil, og det var shorty på grunn av kjølevannsslangen som hoppa av. Det var mye nytt for oss dette, og det hjalp ikke at det ble nærmere 60 biler på banen, mot 31 forhåndsbetalte.. og når vi i tillegg fortsatt hadde biler i porten kl. 17, så sa det seg selv at det ble litt forsinkelser. Alternativet hadde vært å begynne å avvise alle som kom etter 16:30, siden møtetiden var 16 til 16:30, men jeg tror ikke det hadde blitt så mange flere blide fjes av slikt heller. Vi har ihvertfall lært masse av dette, og håper de fleste skjønner at litt innkjøring kreves. Synes totalt sett at det gikk rimelig effektivt når kjøringen kom i gang. Det var litt synd at samboern og jeg ble "stuck" som flaggvakter så lenge, for vi hadde en plan om å få gang på noe grilling, salg av litt skiltholdere/klistremerker og generelt få pratet litt med alle dere jeg gjerne skulle pratet litt med. Men nå ble det som det ble, og det var desverre få som fikk med seg at det ble grilling etter endt kjøring. Vi fikk fyra opp tønnegrillen Nautilus hadde med seg, og serverte gratis drikke og Gilde-pølser fra Meny med "alt". Så vi ble sittende over 1,5 time og trøkke pølser i trynet og diskutere dagens begivenheter rundt tidenes varmeste grill (som ble lempa på hengeren til Nautilus fortsatt rykende varm MED pølser på). Kjempehyggelig! Men caféteriaen ble nå holdt oppe, på tross av at jeg fikk beskjed om at den ville bli stengt, så jeg håper de fleste fikk ordna seg noe mat og drikke allikevel. Vi har tydeligvis litt å ordne opp i med Rudskogen i forhold til kommunikasjon på andre områder også, men det er heldigvis ikke vår feil. Setter også pris på at det var tilsynelatende lite søppel på parkeringsplassen, men det gjenstår jo å høre rapporter fra Rudskogen når de får sett det i dagslys. Etterlyser masse BILDER! - send inn til meg på gr@bimmers.no! (eller ta kontakt så ordner vi en annen opplasting) Hadde med kamera med 2GB minnekort, og vi har tatt 7 bilder.. som ikke er av kjøringen. Rakk ikke å ta det med meg da jeg skulle til flaggvakttjeneste, og det var utrolig synd, for der kunne jeg fått mye fine bilder. Bedre lykke neste gang... Til dere som var nybegynnere og syntes det var mye biler - jeg forstår dere godt, men nå har dere ihvertfall prøvd dere, og det vil derfor bli veldig mye greiere å stille neste gang når man vet hva det dreier seg om. Med litt lenger tid da, så vil det også være mulig å dele litt mer opp i heat, f.eks. etter erfaring. Det hadde bare blitt kjedelig å begynne å avvise folk i porten. Mange hadde kjørt ganske langt.. så vi gjorde det beste utav det. Det frister ihvertfall til gjentakelse, men vi får la det synke litt inn og først og fremst se at alt har gått som det skal i forhold til Rudskogen, så får vi ta ting videre derfra. Heldagstreff er nok det neste.. Må jo ellers si at det var moro å få testa 535en på banen, og ikke minst få testa å kjøre på Rudskogen, selv om det bare ble 4-5 forsiktige runder helt i slutten (kald bil ). 520-utvekslingen funka bra, kunne stort sett kjøre 3. gir hele banen, måtte opp i 4. på langsletta og dro inn 2. i slakteren en runde eller to. SteffenM2 fikk også blitt med i passasjersetet.. PS: Trodde aldri giret på DarkZuns 3.2-liter skulle ta slutt inn mot slakteren.. syk lyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 er lett med på heldagstreff, litt "bortkastet" å komme langveisfarende kun for et par timer med kjøring og sosialisering. var alle de 61 bmwer og bimmers medlemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 eriklepe, det har vi ikke noen oversikt over, men de aller fleste er nok innom her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 Var nok det i tillegg til en ferrari som hadde noe heftige stikkflammer på enden av strekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 Takk for ett veldig hyggelig banetreff!! Det ble litt hektisk til tider pga sen start, men det virket som de fleste har hatt en fin dag/kveld. Snakket med flere "ferskinger" som var veldig fornøyd og hadde hatt det gøy på banen, så får håpe de har blitt bitt av basillen, og blir med en ved en senere anledning.. Ellers så ble jeg, som Gunnar nevner, kastet inn i ett utvidet førermøte som jeg absolutt ikke var forberedt på, så jeg får beklage at det ble litt amputert.. Det samme gjelder idealsporvisningen. Det er som sagt første gang for de fleste av oss som hjalp til, så vi får satse på at vi har lært og at det blir enda bedre til neste gang! Pga en del arbeidsoppgaver, så ble det lite kjøring på meg, men jeg fikk hvertfall ett lite heat helt på slutten av dagen. Det begynte å bli ganske mørkt, så det var ikke så lett å se bremsepunker etc.. Fikk dessverre ikke tid til å være instruktør heller, da jeg var opptatt ved påslippet en stund. Det hadde vært morsomt å fått til ett heldagstreff neste år. Med så stor oppslutning, så tror jeg ikke det skal være noe problem å arrangere det! Takk til Nautilus for varm grill og gode pølser! Nok en gang; Takk for ett fint treff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 Var nok det i tillegg til en ferrari som hadde noe heftige stikkflammer på enden av strekka. Hehe! Jeg lå bak den noen runder, og det er vel nesten ett under at jeg ikke har svidd av fronten på min gamle E30.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 Det er skikkelig hyggelig å høre at dette gikk bra og at arrangementet tilsynelatende var så godt gjennomført at det frister til en gjentagelse. Som eriklepe er inne på er vi nok flere som stiller en annen gang hvis opplegget utvides til en banedag i ordets rette forstand. Jeg er virkelig imponert over initiativet, motivasjonen og det stå på humøret folk viser her inne. Et eller annet gjør man jo helt riktig når det kommer dobbelt så mange biler til kjøringen som forhåndspåmeldte... imponerende. Imponerende er det også at dere tydeligvis... på tross av mange deltagere klarte å gjennomføre kjøringen sånn rimelig etter hensikten. Bilder... det er hva vi alle venter på nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 Vil også takke for et hyggelig treff! Måtte desverre dra tidlig pga jobb, men fikk vel kjørt unna en 20-30 runder. Fint tiltak og håper det blir flere bimmers.no treff i 07.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå