ChrZZ Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Ja, jeg tenkte nok at du ikke leste alt, og ble litt provosert av å lese det på førstesiden. Så jeg bare skrev innlegget nu for at det ikke skal bli sådd noen unødvendige dårlige frø blant folkene her. Blir så mye krangling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Slike tråder som dette ser jeg ærlig talt ikke vitsen med her inne. Det er uvane enkelte her har, så fort noe med "BMW" er nevnt i pressen, skal det postes her inne. Hadde vi hatt et Off-topic forum her, kunne jeg forstått det. Folk er flinke til å f.eks klage på media som nevner BMW i artikler om ulykker, biljakter osv. Å da ta det videre til en egen tråd hver bidige gang, bidrar ikke akkurat til å forminske disse fordommene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Slike tråder som dette ser jeg ærlig talt ikke vitsen med her inne. Det er uvane enkelte her har, så fort noe med "BMW" er nevnt i pressen, skal det postes her inne. Hadde vi hatt et Off-topic forum her, kunne jeg forstått det. Folk er flinke til å f.eks klage på media som nevner BMW i artikler om ulykker, biljakter osv. Å da ta det videre til en egen tråd hver bidige gang, bidrar ikke akkurat til å forminske disse fordommene. Hvorvidt tråder som denne er interessante eller ikke må være opp til den enkelte. Tråden handlet i utgangspunktet om at politiet ønsker å kunne beslaglegge eiendeler (bl.a biler) som medlemmer av kriminelle innvandrergjenger i Oslo disponerer. Disse gjengmedlemmene er kjent for å kjøre bl.a BMW (også under flukten fra skytingen på Aker Brygge) ... og det er også relasjonen til dette forumet og denne tråden. Det har kommet frem noen synspunkter på disse gjengene/miljøene/kultur/opprinnelse (etnisk), men jeg mener ikke at tråden så langt har sporet helt av selvom relasjonen til BMW etterhvert er noe løs. Det er tilfeldig hvem som kjøper BMW... man skal ikke opp til eksamen i stil og god smak før man får lov til å kjøpe en BMW. Ergo ser man alle typer mennesker kjøre en BMW... også kriminelle, innvandrere, studenter, direktører etc. BMW er status for mange... og siden en BMW kan kjøpes for en håndfull penger (i motsetning til f.eks en utdannelse) benytter mange muligheten for å vise seg frem med f.eks en BMW. Mange BMW eiere holder en høy profil og dermed er ikke veien lang til omtale på gatenivå og i massemedia. Slik skapes både sannheter og myter om BMW eiere, men det er faktisk opp til den enkelte hvorvidt det er et problem for et. evt. eget eierskap av en BMW eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 bmwE9, da er jeg glad min interesse for BMW og alt rundt er større enn hva noen importerte kålhuer lager av gjenger osv. Eneste jeg kan si er at de er for dårlige til å skyte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 På den annen side må jeg få nenve at en av de pakistanske hovedpersonene i "Izzat" er instruktør i den gamle pistolklubben min. Det virket også som han hadde gitt klare instrukser til de andre skuespillerne om hvordan man holder og sikter med et håndvåpen. Han er vel forøvrig den eneste pakistaneren jeg er komfortabel med at fikler med håndvåpen bak ryggen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Aj - håper ikke de tar diamantschwarze BMW også. Da er jeg føkkd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Aj - håper ikke de tar diamantschwarze BMW også. Da er jeg føkkd klart det, de tar jo alle svarte bmwer i norge. står jo det i artikkelen, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Aj - håper ikke de tar diamantschwarze BMW også. Da er jeg føkkd klart det, de tar jo alle svarte bmwer i norge. står jo det i artikkelen, eller? Hey - jeg har tjent penga mine diamantschwartz! Snuten kan bare glemme det ass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Hvis de kommer og skal beslaglegge min svarte BMW for at jeg så må bevise at bilen er betalt på lovlig vis, da kan det fort være at det blir flere enn A og B-gjengen som begynner å reagere "skarpt"!Faen heller, har ikke disse gutta begynt å kjøre mye Audi da? Hadde de brukt Volvo eller Toyota, så hadde vel overskriften ikke inneholdt noe bilmerke... Er det noen som vet om det med BMW var et sitat av justisministeren eller om det er rent tabloid-oppgulp fra journalisten? Det var sitat av Knut Storberget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Det var sitat av Knut Storberget. Har du noen link eller kildehenvisning til en avis elns? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Nope. Hørte det på tv. Mulig det var i tabloid elns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Syns det er skremmende. Stoler på det GRUNNLEGGENDE i norsk lovforskrift. Man skal ALDRI behøve å bevise sin uskyld. Dette er faen meg bare provosering.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Syns det er skremmende. Stoler på det GRUNNLEGGENDE i norsk lovforskrift. Man skal ALDRI behøve å bevise sin uskyld. Dette er faen meg bare provosering.... Jeg tror at vi bør venne oss til at såkalt omvendt bevisbyrde blir mer og mer alminnelig i forskjellige tiltaler og rettsaker. Spesielt i grove vinningsforbrytelser og i terrorsaker er det hensiktsmessig at bevisbyrden tilfaller den eller de siktede. Kriminelle skal med andre ord bevise at en evt. formue er tjent på ærlig vis for å unngå en siktelse... og en mistanke om terror kan kun imøtegås av et troværdig alibi. Påtalemyndighetene behøver med andre ord ikke å bevise en skyld i slike saker... det holder med sterke indisier og at den tiltalte ikke kan bevise sin uskyld. Poenget er naturligvis å komme organisert kriminalitet til livs og forhindre terror. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg tror at vi bør venne oss til at såkalt omvendt bevisbyrde blir mer og mer alminnelig i forskjellige tiltaler og rettsaker. Spesielt i grove vinningsforbrytelser og i terrorsaker er det hensiktsmessig at bevisbyrden tilfaller den eller de siktede. Kriminelle skal med andre ord bevise at en evt. formue er tjent på ærlig vis for å unngå en siktelse... og en mistanke om terror kan kun imøtegås av et troværdig alibi. Påtalemyndighetene behøver med andre ord ikke å bevise en skyld i slike saker... det holder med sterke indisier og at den tiltalte ikke kan bevise sin uskyld. Poenget er naturligvis å komme organisert kriminalitet til livs og forhindre terror. Det blir amerikansk tankegang på linje med Bush. Siden dette er en såpass alvorlig ting, så endrer vi på de demokratiske spillereglene. Hvis du har problemer med lønningskontoret eller lå alene hjemme og sov en dag, så kan du plutselig bli dømt for hvitvasking/kriminell virksomhet eller terror! I en straffesak skal man ALDRI være nødt til å måtte bevise sin uskyld! Forutsatt at man er gammel nok: Hva hvis politiet banker på døra di en dag og beskylder deg for drapet på Olof Palme? Hvis du var alene hjemme, så har du vel ikke rare alibiet... Og til de av dere som ikke tror at sånt kan skje i et flott demokrati med en ypperlig rettstat: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127631 Hvis du pusser opp en gammel BMW og lakkerer den svart, skal politiet kunne komme og beslaglegge den fordi du kun har hatt 20.000 i utgifter på den, og den nå blir taksert til 80.000? Og du kan ikke gjøre rede for hvor du har fått 60.000 fra som politiet sier at du må ha brukt? Og til dere som tror at slike krav kan de da ikke finne på å komme med: http://www.nmcu.org/nyheter/001004.html En slik tankegang innenfor det juridiske feltet er farlig! Hensikten helliger ikke middelet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg