Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
men betingelsen for at ei ska ha meg ny bil er at det ska vør diesel, og av nyere modell samt me god plass :)

Har du vurdert E39 520d ?

Skrevet
Grunnen til at jeg kjører 7'ern er at jeg simpelt hen liker den veldig godt. Det har egentlig ikke så veldig mye med penger å gjøre. Ville f.eks ikke byttet den mot en E46 320d ( men det er mer fordi jeg ikke liker 4 syl. diesel-motorer) og derfor ville jeg valgt en 325, eller en 320 med 2,2 litern som også er en ok motor. Nå fant jeg ikke noe godt eksempel på rimelig 325, men jeg tror at om man leter hardt nok så finner man en som ikke koster allverden.

Om du tror vi i E32klubben kjører disse bilene fordi de er så billige tar du nok litt feil (I alle fall når du ser bensinutgiftene mine.) For å få dyret til å bevege seg må man jo gi mye gass, men hva gjør man ikke for å høre den herlige lyden.

Nå var ikke mitt poeng at E23 735i er en mindreverdig bil... for det er den bestemt ikke, men såvidt jeg kan se på Finn koster f.eks en nogenlunde fornuftig E46 325i (Touring) fra 2001/02 rundt 300 festblanketter. Man kan helt sikkert finne billigere eksemplarer, men denne modellen er faktisk stadig relativt kostbar under alle omstendigheter. For folk flest (spesielt unge mennesker i etableringsfasen) er biler i den prisklassen for dyre... selv i glamoriøse Norge anno 2006. Ergo er ikke en E46 325i noe folk flest bare går og kjøper... :wink:

ok da.. :wink: men er en 320d en bil folk flest "bare går og kjøper" ? Det er jo også en forholdsvis dyr bil, er det ikke ?

Grunnen til at jeg i utgangspunktet begynte å mase med 325'er er at jeg liker den motoren god, og mener den passer godt i 3-serien om man vil ha en grei balanse mellom ytelse og bensinforbruk.. den slags ting. Men om den, for den aktuelle person, blir for dyr er jo det bare å slå fra seg.

Skrevet
men betingelsen for at ei ska ha meg ny bil er at det ska vør diesel, og av nyere modell samt me god plass :)

Har du vurdert E39 520d ?

Har prøvd 5-serie, men fant meg ikke helt til rette i den.. vet ikke helt hvorfor men..

Kenny: 250000,- blir nok litt i stiveste laget, kan kansje strekke meg til 200000,- så går jeg nok for en modell før faceliften kom, siden jeg liker den bedre :) men har ikke vør i banken enda, så vet ikke om ei får lån i det hele tatt :roll:

Skrevet

Thja, det selger han ikke den for. Men 5-10tusen kan du kanskje prute av (uten at du trenger å si at jeg sa det)

Men du vet at modellen uten facelift har mindre hester og ikke commenrail insprøytning.

Kompisen syntes de gikk mye dårligere.

(dårligere en hva de burde i forholdt til facelift)

Skrevet

om bilen har 136hk eller 150hk spiller egentlig ingen rolle, kjøre bil me 102hk i no, så opptur blir det uansett :) og faceliftmodellen blir for dyr, den ligger jo på 230.000 og oppover.. hadde tenkt meg kjøpe bil til 180-190.000 med egenkapital på en 30-40000.. da blir ikke billånet uoverkommelig.. :)

Skrevet
om bilen har 136hk eller 150hk spiller egentlig ingen rolle, kjøre bil me 102hk i no, så opptur blir det uansett :) og faceliftmodellen blir for dyr, den ligger jo på 230.000 og oppover.. hadde tenkt meg kjøpe bil til 180-190.000 med egenkapital på en 30-40000.. da blir ikke billånet uoverkommelig.. :)

Dette høres fornuftig ut... :D... Disse bilene har en så kraftig motor under alle omstendigheter (spesielt skandinaviske veier) at man ikke må se seg blind på ant. hestekrefter. Jeg gikk fra 170 HK i en E36 323i til 115 HK i en E46 318d Touring og har aldri angret på det. 265 Nm ved 1750 rpm er betydelig mer brukervennlig til daglig enn 245 Nm ved 3950 rpm... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...