Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud for noen jenter !!

skjønner jo at du ikke klarer å tenke i en slik sitevasjon!.

men herregud vis folk heller vil smelle en bilen i autovernet enn å kjøre ned en katt! .

så jaja!

hadde det vært en Elg så hadde jeg skjønt det!

må dere ta dere sammen gutter! er dere blitt jenter?

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Til trådstarter; Noen heftige riper/bulker! Jeg plaffa ned en hare på lørdagskvelden og bulka frontfanger + knust sprederlys og bøyd innerskjerm! Føler meg ikke så uheldig nå lenger, når jeg ser på dine skader! :shock: Heldigvis har jeg litt eldre bil, og dette ga meg påskudd for å skaffe meg m-tech II fanger (i glassfiber dog.. :? ) Ellers får jeg vel bare ta meg en skrottur å rive av en orginalfanger og spreder til rundt 1000lappen.. :roll: (Som det sikkert blir til.. )

Skrevet
takk for tips andreas1.. skal se på det idag. 40% bonustap er en del når du bare har 20% fra før. :(

Hvis du kun har 20% fra før, så kan du ikke tenke på å bruke kasko forsikringen.

Du vil havne på -20% i bonus, noe som forsikringselskapene kaller malus. Dette er dyrt!!

Utregningen til andreas1 er korrekt men ikke med tanke på 1 ting, og det er hvor lang tid det tar å komme seg dit du var.

Her er min utregning:

År brukt kasko Ikke brukt kasko

2007 -20% 30%

2008 -10% 40%

2009 0% 50%

2010 10% 60%

2011 20% 70%

2012 30% 75%

2013 40% 75%

2014 50% 75%

2015 60% 75% og 1 skade u. bonustap

2016 70% --------------- " --------------

2017 75% --------------- " --------------

2018 75% --------------- " --------------

2019 75% --------------- " --------------

2020 Her er du der du var før skaden.

Det tar altså 13år før du er der du var ved å bruke kasko forsikringen. Jeg hadde et uhell med en tidligere bil (golf IV) og kom fram til at det ville koste meg 46000,- å bruke kasko forsikringen. Så det er faktisk bedre å ta opp et forbrukslån i banken til 13% rente over noen år, isteden for å bruke kasko forsikringen.

Dette er grunnen til at jeg har 25000 i egenandel på kasko, for det eneste jeg kommer til å bruke den til er hvis bilen blir totalvrak.

Til dere som ville gjort det samme som han for å redde kattens liv: Beundrer deres medfølelse med dyr, men jeg ville nok ha kjørt den katta rett ned.

Husk på det samme når det gjelder elg, du slipper bonustap kun om du krasjer i elgen, kjører du i grøfta ved siden av så må du dekke det selv....

Skrevet

I henhold til domsavsigelser og forsikringsoppgjør så skal man bråbremse eller foreta unnamanøver for dyr fra hunds størrelse og oppover. Fra katt og nedover så skal ikke gjøre dette.

Årsaken er at hund eller større dyr utgjør en vesentlig fare for å skade personer i egen (inn gjennom ruta eller endre kurs på kjøretøyet) eller andres (blir slengt over i motsatt kjørebane med mulig høyde) kjøretøy.

Hvis du bråbremser for en katt og du blir påkjørt bakfra, så kan du få skylda pga unødig manøver.

Og dette er ikke noe som handler om for eller mot katter. Skal se om jeg finner kildehenvisninger senere.

Skrevet

Se der ja... skjønte jeg det ikke... hvordan skal en "normal" person gå rundt å vite sånt :) Men det forundrer meg egentlig ikke..

Leste nettopp om at en del forsikringsoppgjør i rundkjøringer der det er kollisjon mellom biler inne i rundkjøringen ikke følger trafikkreglene. Med tanke på hvem som får skylden. (feltskifte)

Skrevet

bråbremsa pga en stor fugl i sommer. var instinktivt pedalen i bunn i det noe kom inn i synsfeltet.. idol flavio kjente den bråstoppen godt som stod på et bord med pilsen i hånda.heldigvis gikk det bra,men tviler på at man kan lastes fordi dyret er mindre enn en hund. man rekker ofte ikke å se nøyaktig hva det er som er dukket opp foran bilen,eller har fokus et annet sted og da blir det instinktene som handler..

og apropo å kjøre på bakfra: skal man ikke holde avstand slik at man ikke smeller når bilen foran bråbremser? selv om det er pga en katt...?

Skrevet

Det er riktig haakon, man skal holde såpass stor avstand at man skal klare å stoppe (ikke kjøre i baken) på den som kjører foran. Selv bremser jeg for piggsvin, katter, hunder etc. Til du som sier at vi har blitt jenter; jeg tar faktisk hensyn til dyrene og prøver å unngå å kjøre de ned/bremser ned.. Nå vet jeg ikke hva du gjør, men tenk om noen kjører ned dyret ditt som du og familien din er gald i? :roll:

Som jeg sa tidligere kan en bil erstattes, men det er noe annet med liv..

Skrevet

men herregud vis folk heller vil smelle en bilen i autovernet enn å kjøre ned en katt! .

så jaja!

Enig.

En katt??? seriøst? jaja,. Jeg bulker ikke bilen min for en katt... Store dyr som kan lage bulk i bilen ved sammenstøt derimot, da svinger jeg unna. Eks. elg, hjort, elefant, flodhest, hest, sebra, moskusokse osv...

Kjørte over en grevling en gang. Det smalt godt... Det er som å kjøre over en tømmerstokk. De er stein harde. Var ikke med bimmeren heldigvis...

Skrevet
Det er riktig haakon, man skal holde såpass stor avstand at man skal klare å stoppe (ikke kjøre i baken) på den som kjører foran. Selv bremser jeg for piggsvin, katter, hunder etc. Til du som sier at vi har blitt jenter; jeg tar faktisk hensyn til dyrene og prøver å unngå å kjøre de ned/bremser ned.. Nå vet jeg ikke hva du gjør, men tenk om noen kjører ned dyret ditt som du og familien din er gald i? :roll:

Som jeg sa tidligere kan en bil erstattes, men det er noe annet med liv..

herregud at det er mulig å være mer idiotisk, her er det ikke snakk om å kjøre ned dyr med vilje!

og det er ikke din feil at det jævla dyrer går midt i vegen!

kan si det slik vi har katter hunder etc.. seff blir man jo glad i de! men er dyr ikke meneskeliv!

hadde en liiten unge vært midt i vegen hadde jeg jo hivt meg i grøfta etc

håper virkelig du skjønner hva jeg mener, vis ikke trenger du hjelp!

Skrevet

Jeg trenger hverken hjelp og jeg skjønner godt hva du mener.. Her er det to forskjellige meninger og i mange tilfeller i innlegget ditt virker det som om du hisser deg unødvendig mye opp.. Greit nok at et dyr ikke er et menneskeliv men de har et liv de også.. Poenget mitt er at en bil kan erstattes, det kan hverken dyr eller menneskeliv..

Skrevet

bra du ikke trenger hjelp da :P

nei hisser meg ikke opp ble bare litt engasjert! men tør jeg spørre om du syns det er galt å gå på jakt og skyte dyr med våpen ?

Skrevet

så jaja!

Enig.

En katt??? seriøst? jaja,. Jeg bulker ikke bilen min for en katt... Store dyr som kan lage bulk i bilen ved sammenstøt derimot, da svinger jeg unna. Eks. elg, hjort, elefant, flodhest, hest, sebra, moskusokse osv...

Kjørte over en grevling en gang. Det smalt godt... Det er som å kjøre over en tømmerstokk. De er stein harde. Var ikke med bimmeren heldigvis...

regner med at du ikke stoppa heller da.. leser at viltnemda finner dyr som har ligget i timesvis med store skader langs veikantene så det finnes mange tullinger.

pass på så du ikke møter en likesinnet ..ser kanskje ut som en grevling du også for en i 110km/t i stupmørke :lol:

Skrevet

Siden jeg ikke er vegetarianer kan jeg vel ikke si at det er galt å gå på jakt, men jeg ville aldri ha dratt å jaktet selv.. Slakteriet får heller dra på jakt hos bonden.. :lol:

Skrevet
(...)ser kanskje ut som en grevling du også for en i 110km/t i stupmørke :lol:

Med xenon-lykter, så er INTET stupmørket :D *jeg bringer dagen til alle* ;)

Skrevet

så jaja!

Enig.

regner med at du ikke stoppa heller da.. leser at viltnemda finner dyr som har ligget i timesvis med store skader langs veikantene så det finnes mange tullinger.

pass på så du ikke møter en likesinnet ..ser kanskje ut som en grevling du også for en i 110km/t i stupmørke :lol:

jeg kjørte i et rådyr her om dagen! da ringe jeg seff til politiet som deretter ringte til viltnemda! og årdnet opp! selv om en kjører ned et dyr istedenfor å ofre eget liv med å legge seg i fjellet ! så er man ikke en kaldblodig jævel!

har jo tross alt! Jegerbevis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...