Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter over et år med bilen, har jaggu det første problemet dukket opp.

Klimaanlegget lever sitt eget liv!

Uansett om jeg har det stil inn på Auto, eller har stilt inn viftehastighet selv, går viftene helt amokk. Opp til bånn guffe, ned til normalt igjen, slår plutselig om til å blåse full fart opp av dashbordet (funksjonen for å "tine" ruta på vintern) osv...

Jeg har ingen mulighet til å regulere viftehastigheten selv. Displayet viser riktig når jeg justerer da, men det hjelper jo ikke stort.

Det fungerer å skru helt av da. (Vifte ned til displayet slukker) Da stopper også blåsinga. Tar jeg en opp igjen (altså laveste viftehastighet) går viftene akkurat som de vil igjen. Opp og ned i fart og hvor lufta kommer ut...

Noen hint om hva dette kan være?

Skrevet
":39t6ts8e]Etter over et år med bilen, har jaggu det første problemet dukket opp.

Klimaanlegget lever sitt eget liv!

Uansett om jeg har det stil inn på Auto, eller har stilt inn viftehastighet selv, går viftene helt amokk. Opp til bånn guffe, ned til normalt igjen, slår plutselig om til å blåse full fart opp av dashbordet (funksjonen for å "tine" ruta på vintern) osv...

Jeg har ingen mulighet til å regulere viftehastigheten selv. Displayet viser riktig når jeg justerer da, men det hjelper jo ikke stort.

Det fungerer å skru helt av da. (Vifte ned til displayet slukker) Da stopper også blåsinga. Tar jeg en opp igjen (altså laveste viftehastighet) går viftene akkurat som de vil igjen. Opp og ned i fart og hvor lufta kommer ut...

Noen hint om hva dette kan være?

Kan det være dette som er problemet ?... :?

Skrevet

Det kan se ut som det samme problemet ja!

Kjedelig å skru selv også...

Sitter med hjertet i halsen hver gang en skal løsne et eller annet som sitter litt hardt...

Nå skal bilen snart på insp2, men om de fikser det der så regner jeg med det blir dyrere enn de 750 kronene den delen koster...

edit:

GS bildeler:

Kat Varenr Lev. Varenr Varenavn Type Pris

Org. 64116929486 64116923204 Motstand varmapp Ny 858,75

• 4 weeks later...
Skrevet

Fått byttet motstanden nå, og da funker det bra igjen!

Grei jobb for mekanikerene da, når jeg kommer til dem med beskrivelse av hva som er galt, og delenummer på delen som må byttes.

Kunne sikkert klart det selv også, men når jeg satt det bort så fikk jeg det gjort. Blir fort til at ting tar tid når en skal gjøre det selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...