haakon Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 nye bmw looken er kul. stagnerte litt etter e34/e36 synes jeg... synd bare at jeg ikke kommer til å bli med bmw videre.blir alt for dyrt med alskens dupeditter som en her kalte det kombinert med bmw`s overhyppige verkstedsbesøk. blir nok å ta på hatten og kjøpe toyota neste gang til tross for bmw`s design og kjøreegenskaper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Enig "haakon". Det er begrenset hvor mye mer man vil (og kan) betale for biler med bedre kjøreegenskaper. Jeg føler at en ikke får utnyttet de dynamiske egenskapene til en BMW i et land med så dårlige veier og lave fartsgrenser. Komfort og fremkommelighet (og ikke minst pris) er kanskje bedre argument når en skal velge bil. Og når det gjelder BMW's design kontra MB og Audi så synes jeg alle er fine, og de to sistnevnte er definitift ikke kjedelige, Audi har jo helt klart blitt penere. Dette er mitt syn altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Enig "haakon". Det er begrenset hvor mye mer man vil (og kan) betale for biler med bedre kjøreegenskaper. Jeg føler at en ikke får utnyttet de dynamiske egenskapene til en BMW i et land med så dårlige veier og lave fartsgrenser. Komfort og fremkommelighet (og ikke minst pris) er kanskje bedre argument når en skal velge bil.Og når det gjelder BMW's design kontra MB og Audi så synes jeg alle er fine, og de to sistnevnte er definitift ikke kjedelige, Audi har jo helt klart blitt penere. Dette er mitt syn altså. nå må vi slutte å tulle her... finnes massevis av veier hvor man så å si kan kjøre so fort man vil, og da kommer det virkelig godt med å ha kjøreegenskapene til f.eks en Porsche eller BMW. Da jeg var på bilferie i norge i sommerferien kjørte vi bare små utraffikerte veier som var helt fine å kjøre på.. var ikke bare èn gang jeg ønsket meg tilbake til den E46 M3'en som da er en betydelig bedre kjøre-maskin enn den 06 passaten jeg kjørte ( selv om Passaten er mer komfortabel) Sett deg ned med et kart, så ser du at det finnes mange veier som er både fine og morsome for oss med BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Jeg liker selv å kjøre "friskt", og merker at bilen går som på skinner i svingene - helt nydelig. Og dersom jeg i fremtiden får råd til å eie en fet BMW og kjøre den på bane uten å måtte tenke på dekkutgifter etc, så gjør jeg selvsagt det. Klart det er mange fine landeveier her i landet som det kan være gøy å kjøre på, men asvalten er helt elendig! Det kan du ikke motsi. (Nå snakker jeg for landeveiene her på vestlandet). Og va mener du med å kjøre så fort man vil? Og mener du at det er mer fornuftig å kjøpe en BMW med sylskarpe baneegenskaper, fremfor en billigere mer komfortabel bil til daglig bruk?(siden du mener at jeg "tuller") Edit: Små endringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 asfalten er helt ok, og så lenge man passer på kan man ha det veldig moro. Jeg er enig at noen veier på vestlandet er litt dårlige, men det er mange veier som faktisk er veldig fine. når jeg sier "så fort man vil" tror jeg du skjønner hva jeg mener. jeg mente forresten bare at du "tullet " mht veiene i norge. På de veiene hvor det praktisk talt ikke er noe trafikk går det veldig bra å kjøre "aktivt" Det er noe med å velge de veiene som ikke trafikkeres så mye. Øde små veier med 80-grense er min favoritt.. og de finner du over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Kjøreegenskaper kan være så mye. Er mange små kombikupe'er med mye mer spenstige, kjappe og smidige kjøreegneskaper enn store BMW'er i små bygater og der hastigheten er lav. BMW'er liker seg best på landeveien i høyere fart. Befinner man seg sjelden der kjøper man ikke BMW pga kjøreegenskaper men andre ting som bla status eller bare pga merke. En Peugot 206 f eks har mye bedre kjøreegenskaper når man lukeparkerer enn en BMW E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 En Peugot 206 f eks har mye bedre kjøreegenskaper når man lukeparkerer enn en BMW E46. Jeg tør våge påstanden om at en prima Peugeot 205 GTi 1,9 har tildels veldig mye morsommere kjøreegenskaper enn f.eks en E87 130i så lenge vi snakker om norske landeveier... og en E46 kommer ikke i nærheten engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 lånte grandpa`s toyota camry her forleden og kan ikke si den er noe dårligere enn min bmw.. riktignok er det den gamle typen med 2.2liter og et setetrekk med mønster fra ett mareritt,men kjøremessig er den avbalansert,støysvak,komfortabel og har en motor som er trekkvillig i den grad jeg trenger det på våre veier. hvis man da trekker om setene i skinn og trekker dette fra mot bmw`s service kostnader så sitter man igjen med en billig likeverdig motstander til en tilårskommen bmw... synd å si det,men sant. kjørte ikke noe saktere med toyotaen enn med bmw`en heller. eneste som skurrer er forhjulstrekken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Tror vi egentlig er enige, bare at vi elsker å engasjere oss, og derfor skriver mye frem og tilbake Øde små veier med 80-grense er min favoritt.. Ja det er utrolig gøy å kjøre på slike veier! Vet om en som var utrolig uheldig å bli tatt i kontroll på et øde sted her oppe! Mistet nesten lappen, og da var han en av 5 biler som ble kontrolert i løpet at et par timer. Ufattelig prioritering av politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 det er bare folk med tykk lommebok som kan leke seg på øde 80soner. politiet vet hvor det er mulighet for å gi på litt uten å være til fare for noen og der står de med radaren. penger i kassa...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Takker for at dere hjelper meg å få frem poenget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 Jo mindre og dårligere veiene er , jo artigere er det å kjøre BMW! 80 sone veien er til tider utrolige! Jo dårligere veiern, jo mer teknisk får man kjørt! JEG ELSKER DÅRLIGE VEIER... uten en dame på 60 forran. Og dette med lomboken, har jeg ingen erfaring med... men strekker som Oslo-Førde på 6 timer, Trondheim-Oslo på 4 timer og 45 min er vel ikke veeeeldig unormalt for de som kjører aktivt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 Jo mindre og dårligere veiene er , jo artigere er det å kjøre BMW!80 sone veien er til tider utrolige! Jo dårligere veiern, jo mer teknisk får man kjørt! JEG ELSKER DÅRLIGE VEIER... uten en dame på 60 forran. Og dette med lomboken, har jeg ingen erfaring med... men strekker som Oslo-Førde på 6 timer, Trondheim-Oslo på 4 timer og 45 min er vel ikke veeeeldig unormalt for de som kjører aktivt? husk på at det teknisk sett ikke er lov å kjøre 80 selv om det er en bygde-vei. Kjører du uansvarlig på et sted der det åpenbart ikke er egent å kjøre 80, eller føret tilsier at det ikke er egnet kan man få svi for det om man blir stoppet. ha det i bakhodet når man presser på til 115 og tenker at man er på trygg grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joatle Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Herlig Mercedes Fredrik. Sett litt på 101 dalmatinere nå ? Forresten er jeg ikke enig at Mercedes Benz ser kjedelige ut.. De nye modellene ser riktig så spenstig ut syns jeg. Greit nok.. men nå er vel ikke de bilene på de 2 bildene så veldig billige heller da? Toppmodellene pleier jo som regel å se litt bra ut.. Men meg med min smak og hvis jeg hadde hatt lommeboka til det så hadde jeg MYE heller kjøpt meg en E60 enn noen av de bilene der.. Skulle jeg kjøpt audi så måtte det blitt en RS4, men da kun for motoren sin skyld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Generelt så sutrer folk jævlig, alt var så mye bedre før osv, men vet du hva, det var det neppe. Eller som Øystein Sunde seier.... Ting var ikkje bedre før, det er berre blitt verre no Designsjef er designsjef...det er då eit stort team...så trur ikkje det får ekstreme konsekvensar... så har då den nye mannen litt på "samvittigheita" allerede i BMW sit nye program då Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå