Gå til innhold

Små skilter på bilen

fnilsen
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett noen biler med noen søte små registreringsskilter (mindre enn de som er standard 11x50 eller hva de er), er dette lovlig? Noen som vet hvordan jeg evnt. får tak i disse? Regner med jeg må på biltilsynet, men ville høre her om det er noen som har peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere som kommer til å komme med forslag om at du kan få et trykkeri til å lage ulovlige skilt for deg. Trykkeriene gjør riktignok dette gladelig for deg, men det er du som blir stillt for dokumentforfalskning om du blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært oppe en del ganger, og konklusjonen har vel alltid vært at du får mye mindre trøbbel om du kjører uten skilt forran i det hele tatt, enn et lite skilt.

Lite skilt = dokumentfalsk = alvorlig anklage

ikke skilt = tja... kjøring uten skilt forran = bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kjøretøyforskriften http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-039.html'

§ 39-10. Type kjennemerke etter kjøretøygruppe

1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.

Lisensiert rallybil som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift, skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

Bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke.

Bestemmelsen i tredje ledd trer i kraft 31. mai 2005.

For lite kjennemerke tildelt før 31. mai 2005 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der.

Bestemmelsen i femte ledd trer i kraft 1. oktober 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror biltilsynet i Trondheim er mye greiere enn resten av landet når det kommer til små skilt. Ser slike overalt på veien. Når jeg var og bestilte meg nye skilt ifjor så fikk jeg spørsmål om jeg skulle ha 2 vanlige skilt. Angret som en hund etterpå for at jeg ikke sa at jeg skulle ha et lite og et vanlig :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...