fnilsen Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Har sett noen biler med noen søte små registreringsskilter (mindre enn de som er standard 11x50 eller hva de er), er dette lovlig? Noen som vet hvordan jeg evnt. får tak i disse? Regner med jeg må på biltilsynet, men ville høre her om det er noen som har peil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 små skilter får du ikke lenger. med mindre du har en sinnsykt god grunn!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Det er nok flere som kommer til å komme med forslag om at du kan få et trykkeri til å lage ulovlige skilt for deg. Trykkeriene gjør riktignok dette gladelig for deg, men det er du som blir stillt for dokumentforfalskning om du blir tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 jeg kan bestille vis du vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Dette har vært oppe en del ganger, og konklusjonen har vel alltid vært at du får mye mindre trøbbel om du kjører uten skilt forran i det hele tatt, enn et lite skilt. Lite skilt = dokumentfalsk = alvorlig anklage ikke skilt = tja... kjøring uten skilt forran = bot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 ja men helvette å fet der er:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fnilsen Skrevet August 31, 2006 Forfatter Share Skrevet August 31, 2006 Har kjørt uten i noen uker nå, vil ikke bore hull i den nye fangeren min Men ser på http://www.latorskilt.no så ligger det lille skiltet som et godkjent skilt. Tror jeg kjører åpp på biltilsynet å fisker litt. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Uansett hva de (som selger) sier, eneste lovlige skiltene er de du får fra biltilsynet, og de er store. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Fra kjøretøyforskriften http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-039.html' § 39-10. Type kjennemerke etter kjøretøygruppe 1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye. Lisensiert rallybil som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift, skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt. Bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke. Bestemmelsen i tredje ledd trer i kraft 31. mai 2005. For lite kjennemerke tildelt før 31. mai 2005 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der. Bestemmelsen i femte ledd trer i kraft 1. oktober 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Bare meg som synes disse små skiltene ser utrolig teite ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Bare meg som synes disse små skiltene ser utrolig teite ut? nei det er ikke bare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Tror biltilsynet i Trondheim er mye greiere enn resten av landet når det kommer til små skilt. Ser slike overalt på veien. Når jeg var og bestilte meg nye skilt ifjor så fikk jeg spørsmål om jeg skulle ha 2 vanlige skilt. Angret som en hund etterpå for at jeg ikke sa at jeg skulle ha et lite og et vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå